• 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 38
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Тани - модератор
Този проблем се бори , като веднъж седмично се пуска електрическия нагревател да нагрее (доподгрее) водата над 60°С
naughty - специалист
Тани написа:
Този проблем се бори , като веднъж седмично се пуска електрическия нагревател да нагрее (доподгрее) водата над 60°С
точно така, и това го правя, след като бойлера вече е загрят до 55 градуса от термопомпата. все още не съм го автоматизирал, имах идея да сложа таймер и контактор и да го прави самостоятелно.

При чертаене на графиката се осредняват стойностите и не се вижда добре, че температурата на бойлера се държи около 45-55 градуса когато системата работи. Лятото се пуска автоматично 2-3 пъти на ден да затопли водата и затова осреднените стойности на графиката са по-ниски.

Всъщност 55-те градуса са в средата на бойлера, в горната част със сигурност е над 60. По принцип мога да го загрея дори до 65 с термопомпата, но не е ефективно (отива много повече енергия), кривата на затопляне намалява стръмнотата си рязко след 50 градуса и за допълнителни още 10 градуса ще отнеме толкова време (и ток) колкото да го загрея от 40 до 55 градуса.
2v6 - майстор
marian1 написа:
...
А иначе ми се върти една идея - как да се пребориш по ефективно. Доколкото помня критичната температура е 60 гр.
Пак тая легионела - откъде се опасявате да влезе в бойлера?

Критичната температура не е 60 градуса :idea:
При 55 градуса на всеки 2 часа намалява с 90%. Това означава, че бойлер с 55 градуса ще е практически чист.


Above 70 °C (158 °F) - Legionella dies almost instantly
At 60 °C (140 °F) - 90% die in 2 minutes (Decimal reduction time (D) = 2)
At 50 °C (122 °F) - 90% die in 80-124 minutes, depending on strain (Decimal reduction time (D) = 80-124)
48 to 50 °C (118 to 122 °F) - Can survive but do not multiply
32 to 42 °C (90 to 108 °F) - Ideal growth range
25 to 45 °C (77 to 113 °F) - Growth range
Below 20 °C (68 °F) - Can survive but are dormant, even below freezing

http://en.wikipedia.org/wiki/Legionella
naughty - специалист
2v6 написа:
При 55 градуса на всеки 2 часа намалява с 90%. Това означава, че бойлер с 55 градуса ще е практически чист.
милиони микроби ще умрат :axe:
marian1 - майстор
Сигурен бях че има нещо останало извън кадър :-D много елементарно ми се видя да не си се сетил - а аз аматьора да го видя НълИИИ? Ок всичко е наред тогава бъди жив и здрав и дълго да и се радваш на системката!
П.С. Иначе идеята ми беше проста - щом още не си го автоматизирал - да ти я кажа - един седмичен таймер - който да включва нагревателя в понеделник сутрин в 05.00 ч ( тогава не е имало потребление и ТП не наваксва температурни разлики) - и да изключва или по т или по време примерно 1 час - хем не форсираш ТП, хем когато станеш имаш много вода, хем загряваш само 10-ина градуса разлика - а водата става сигурна, хем си на нощна!
Успех! Много ми харесва всичко!

П.С. 2 Тъкмо побликувах и гледам писано - Ами колега 2цв аз като един мераклия за ТП следя темата от самото начало, тъкмо се бях захлебил и Ванко се наигра. Обаче навика да гледам в темата ми остана.Днес отново отварям и разгледах табличката по обстойно - забелязах че в нея бойлера в голям период - месеци - не е минавал 50 гр - за това счетох за нужно да алармирам собственика ако случайно му е убегнало това.Не считам че е грешно, още повече не съм и компетентен в тази област, но съм информиран, и зная че последиците мога да бъдат и с фатален край.
С известно чувство за хумор ще заявя - за всички ни е необходимо колегата да е здрав, поне за да дава инфо какво се случва с ТП :lol: :lol: :lol:
Колега надявам се не съм те засегнал и си разбрал шегата ми.
и последно - защо трябва да пълним темата със спам - много е гадно да знаеш! Извинявам се!
naughty - специалист
marian1 написа:
Днес отново отварям и разгледах табличката по обстойно - забелязах че в нея бойлера в голям период - месеци - не е минавал 50 гр - за това счетох за нужно да алармирам собственика ако случайно му е убегнало това.
Това е илюзия на графиката, получен заради осредняването на данни за една година върху графика с 400 точки.
Ето пример с данните само за 27-30 Юли. Виждат се ясно пиковете на бойлера. Осреднено обаче, средната температура за тези 3 дни е доста ниска. Просто съм пускал термопомпата при нужда.

Изображение

И все пак благодаря за загрижеността :)
naughty - специалист
току що сглобих дистанционно управление, което ще закача към контролера. така ще мога да упрявлявам системата през интернет.

полезно ще е лятото и междинните сезони, когато няма нужда от отопление или топла вода, контролера ще изключва климатика.

Този модел на дайкин лапа 140-150 вата когато работи на празен ход, изключен е само 30 вата.

Изображение
naughty - специалист
Отдавна работя по въпроса да управлявам термопомпата през интернет. Чрез такъв контрол, бих могъл да задавам температура, режим, включвам/изключвам системата, да задавам режим на вентилатора. Какво би ми донесло това? Ами пълен контрол и оптимизация на отоплителната система. Термопомпата ще се пуска само при нужда (в стендбай ми гори 140вата), зададената температура ще следва предварително установен седмичен график, температурата ще се понижава нощем и засилва сутрин, както и ще се съобразява с външната температура и отоплителните нужди на къщата. С една дума - ефективност.

От начало използвах косвен метод, тоест чрез манипулация на показанията на въздушния термистор от микроконтролер свързан с интернет. Резултатът е добър и мога да контролирам температура на флуида в горна и долна граници (хистерезис), но остана необходимостта от промяна на режима (отопление/охлаждане), включване/изключване, смяна режима на вентилатора от икономичен към форсиран.

Като алтернатива, купих едно оригинално дистанционно и го разглобих, на местата на копчетата сложих един UTP кабел, който с микроконтролера емулира натискането им. Недостатъците на този метод са, че контролера не знае какво подава като команда - тоест само натиска копчета без да знае какво всъщност задава. Решението е да се ресетва дистанционното преди всяка команда и за де докарва до желаното състояние със серия от команди.. изобщо не е елегантно, да не говорим че не е и сигурно.

Затова като единствено правилно решение остана контролера да генерира сам инфрачервените кодове като дистанционно. След едноседмична главоблъсканица, успях да разкодирам кода на инфрачервено дистанционно и успешно да подавам желаните команди. Кода е със защита и универсалните дистанционни не могат да го прихванат.

Daikin ARC433****

Изображение


Контролера може да управлява климатика в ръчен режим чрез уеб интерфейс през Интернет (от телефон, лаптоп) или през сериен порт/USB (от компютър).
Имам идея да се задава седмичен график през уеб интерфейс с възможност за задаване на режим. В момента графика съм го забил в програмата директно.
За сега интерфейса изглежда така:
Изображение


Естествено, мога да разширя и с кодове за други марки климатици стига да имам достатъчно време за губене в разкодиране на протоколи на дистанционни :)
phoenix - специалист
Да се върна към ненужните дефрости...
При каква външна Т започва да ги прави?
... четох, че май дефроста зависи от тези два датчика, за Т околната среда и Т на външната пита
Conditions for Starting Defrost: The starting conditions must be made with the outdoor air temperature and heat exchanger temperature. Under the conditions that the system is in heating operation, 6 minutes after the compressor is started and more than 44 minutes of accumulated time pass since the start of the operation or ending the defrosting.
Conditions for Canceling Defrost: The judgment must be made with heat exchanger temperature. (4°C~12°C)
Какво значи това в червеното?
naughty - специалист
къде го чете това в червеното?

аз съм намерил тези исловия за дефрост и са верни за моя климатик

http://dl.dropbox.com/u/18771283/Daikin ... G%2044.pdf

мисля, че гъбаркането с датчиците няма да има добър резултат, дори обратно. Дефроста може да стане по-дълъг защото има условия за спирането му по температура и ако датчика на питата е подлъган то няма да се изпълно доста време.

за мен решението е спиране на климата през 40 минути за 30 секунди за да си нулира броячите, и то само ако влажността на въздуха е под някакъв праг. в противен случай става беля..

Аз съм сложил и умни термостати на конвекторите (ТР-200) и спират ако температурата на флуда падне под зададена граница (над зададена за летен режим). Та с тези термостати няма ядове по време на дефроста и конвекторите никога не духат студено.


http://www.silpabg.com/data/downloads/f ... fcdabb.pdf

Дефроста ми поне е супер кратък, максимум 3 минути, но ме е яд че изобщо го прави и защото бута температурата на флуида до към 17-18 градуса.. после следва подгряване до поне 24 преди да се включат управленията на конвекторите и ето ти поне 7-8 та и повече минути без отопление на всеки 44 минути


Разкажи малко защо те притеснява дефроста и теб?
Последна промяна от naughty на ср яну 18, 2012 3:48 pm, променено общо 2 пъти.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 38

Тема "Термопомпа въздух-вода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: