2v6 написа: Забелязвам някои неточности в сметките:Няма да чакам да правят никакви зарядни колонки, и да направят ще се старая да не се зареждам на тях. И там сигурно някой ще лапа. Ще предоставя безплатно зареждане на всеки електромобилист който се отбива в моя град!
1. "(162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/h)=(45,22KJ/h)"
162,8MJ/h=162,8MJ/(3600sec)=0,04522MJ/s=45,22KJ/s
Не, напротив, точно така си е (162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/h)=(45,22KJ/h)
2. "1KW=1KJ"
1KW=1KJ/s
Всички знаем, че KJ е в sec и това не променя сметките
3. "губим 10% при заряд-разряд"
Губим при заряд около 30% - оловен акумулатор се зарежда обикновено 14 часа с ток 0.1C.
При разряд може да приемем че губим 10%. В двигателя губим минимум още 10%.
Така за КПД заряд/разряд се получава 0.9х0.9х0.7= 0.57.
Или с други думи загубите са минимум 43%![]()
Хайде да губим 10% в зарядното устройство, 10% в контролера и 5% в електродвигателя 0.9х0.9х0.95=0,77. - 23%
необходимия ток I=P/U=45.22/48=942 A. Няма да говорим за цена на контролера но необходимите акумулатори за такъв вид устройство са "тягови", а не "стартови" и поради тази причина, ако тяговия акумулатор е предназначен за едночасов разряд, то тогава необходимия капацитет трябва да бъде 942 Ah.


И съответно добра новина - в сметките не е включено КПД на бензиновия двигател (над 60% от енергията се изхвърля във вид на топлина) и тогава необходимия капацитет би трябвало да бъде 0.4 * 942 = 376.8 Ah