• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
dj_marti79 - специалист
2v6 написа:
Забелязвам някои неточности в сметките:
1. "(162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/h)=(45,22KJ/h)"
162,8MJ/h=162,8MJ/(3600sec)=0,04522MJ/s=45,22KJ/s
Не, напротив, точно така си е (162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/h)=(45,22KJ/h)

2. "1KW=1KJ"
1KW=1KJ/s
Всички знаем, че KJ е в sec и това не променя сметките

3. "губим 10% при заряд-разряд"
Губим при заряд около 30% - оловен акумулатор се зарежда обикновено 14 часа с ток 0.1C.
При разряд може да приемем че губим 10%. В двигателя губим минимум още 10%.
Така за КПД заряд/разряд се получава 0.9х0.9х0.7= 0.57.
Или с други думи загубите са минимум 43% :!:
Хайде да губим 10% в зарядното устройство, 10% в контролера и 5% в електродвигателя 0.9х0.9х0.95=0,77. - 23%
Няма да чакам да правят никакви зарядни колонки, и да направят ще се старая да не се зареждам на тях. И там сигурно някой ще лапа. Ще предоставя безплатно зареждане на всеки електромобилист който се отбива в моя град!
petko__kostadinov - помощник
Внимавай със сметките, да не забравиш тежестта на акумулаторите. Необходимата мощност е както каза 2V6: 162,8MJ/h=162,8MJ/(3600sec)=0,04522MJ/s=45,22KJ/s.........=45.22kW т.е.
необходимия ток I=P/U=45.22/48=942 A. Няма да говорим за цена на контролера но необходимите акумулатори за такъв вид устройство са "тягови", а не "стартови" и поради тази причина, ако тяговия акумулатор е предназначен за едночасов разряд, то тогава необходимия капацитет трябва да бъде 942 Ah. #-o #-o

И съответно добра новина - в сметките не е включено КПД на бензиновия двигател (над 60% от енергията се изхвърля във вид на топлина) и тогава необходимия капацитет би трябвало да бъде 0.4 * 942 = 376.8 Ah
ludiagsm - специалист
Какво е станало тук бе хора да не сме в 4ас по математика , някой подкара ли нещо напрактика?
dj_marti79 - специалист
ludiagsm написа:
Какво е станало тук бе хора да не сме в 4ас по математика , някой подкара ли нещо напрактика?
Колега, нали вие подкарахте BMW на ток? кажете близко ли сме до истината? Каква мощност консумираше във време на движение?
ludiagsm - специалист
dj_marti79 написа:
ludiagsm написа:
Какво е станало тук бе хора да не сме в 4ас по математика , някой подкара ли нещо напрактика?
Колега, нали вие подкарахте BMW на ток? кажете близко ли сме до истината? Каква мощност консумираше във време на движение?
Немога да изчета всички тези сметки ,но това което аз съм видял при 48 волтова система 1200кг автомобил за да поддържа скорост 40км в час консумира 120-140 ампера. При потегляне от място тока е 250-300 ампера . Като цяло Кпд-то не е добро, за по-тежки возила си трябва по-високо напрежение и от там кпд-то се вдига на мойта съм взел нов двигател от голф количка и нов контролер Kelly който може да работи до 156 волта.
dj_marti79 - специалист
Значи за да поддържа 40 km/h около 6kW/h? :?
(6000W/h)/(40km)=(150W/km)
И аз така съм чул около 120-130W/km. 100W/km си е добро постижение.
Тежат тези пущиняци. И азпреди имах подобен пущиняк със задно предаване и едва го блъсках сам. Полуоски, диференциал, висящ лагер, скоростна кутия. Сегашния кофтор ми е с предно предаване и положението е абсолютно същото - едва го блъскам сам.
Имаш ли измервания на електровелосипеда за да съпоставим W/km при друго тегло?
Какво им се дзвериш на моите сметки, не ти ли харесват? Чети бавно и внимателно и ще вникнеш.
colyo - специалист
Тази вечер се порових малко в старите учебници и предлагам малко по-различен подход. Да тръгнем от това колко ще тежи возилото и от там колко киловата ни трябват на килограм. При 1 тон собствена маса и скорост от 80 км/ч ни трябват около 13 кВт. Това покрива съпротивлението от гумите, теглото, трансмисията, аеродинамиката и инерционните сили. Демек 10 кВт мотор за градско ни върши перфектна работа. Акумулаторите могат да бъдат и доста по-евтини (200лв за 100 Ач) тягови Енерджайзер. Монбат мисля, че са и по-евтини. Броя на циклите го дават в най-добрия случай 1000, но искрено се съмнявам да изкарат повече от 500. Така сметката придобива съвсем други измерения. Чакам тези дни да ми подарят един мотор от хидравлика на електрокар и започвам усилено умуване по зацепването.
ludiagsm - специалист
dj_marti79 написа:
Значи за да поддържа 40 km/h около 6kW/h? :?
(6000W/h)/(40km)=(150W/km)
И аз така съм чул около 120-130W/km. 100W/km си е добро постижение.
Тежат тези пущиняци. И азпреди имах подобен пущиняк със задно предаване и едва го блъсках сам. Полуоски, диференциал, висящ лагер, скоростна кутия. Сегашния кофтор ми е с предно предаване и положението е абсолютно същото - едва го блъскам сам.
Имаш ли измервания на електровелосипеда за да съпоставим W/km при друго тегло?
Какво им се дзвериш на моите сметки, не ти ли харесват? Чети бавно и внимателно и ще вникнеш.
Ел. велосипеда има монтирани амперметър и волтметър , при максимално ускорение с двата мотора тока отива до 58 ампера, а при праволинейно равномерно движение на равен път тока е 24 ампера при 58 км в час. колелото тежи 45кг и аз в момента съм 96кг

пп:когато съм само на единия от двата двигателя независимо преден или заден тока е наполовина и скоростта е 54км в час при 12 ампера.
ludiagsm - специалист
Ето тук едно возило което много ми допада http://www.alibaba.com/product-gs/48452 ... cycle.html
dj_marti79 - специалист
colyo написа:
Тази вечер се порових малко в старите учебници и предлагам малко по-различен подход. Да тръгнем от това колко ще тежи возилото и от там колко киловата ни трябват на килограм. При 1 тон собствена маса и скорост от 80 км/ч ни трябват около 13 кВт. Това покрива съпротивлението от гумите, теглото, трансмисията, аеродинамиката и инерционните сили. Демек 10 кВт мотор за градско ни върши перфектна работа. Акумулаторите могат да бъдат и доста по-евтини (200лв за 100 Ач) тягови Енерджайзер. Монбат мисля, че са и по-евтини. Броя на циклите го дават в най-добрия случай 1000, но искрено се съмнявам да изкарат повече от 500. Така сметката придобива съвсем други измерения. Чакам тези дни да ми подарят един мотор от хидравлика на електрокар и започвам усилено умуване по зацепването.
При тези условия вече има смисъл:
(13560W/100km)/(100km)=(135,6W/km)
Но ако си купим по-евтини (200лв за 100 Ач) тягови Енерджайзер. Монбат
200лв*12=2400лв
500цикъла*100km=50000km
Зареждане за тези 500 цикъла:
500*2,68лв=1340лв
Акумулаторите+зареждането им:
1340лв+2400лв=3740лв за 50000km
3740лв/50000km=0,074лв/km
0,074лв/km*100km=7,40лв/100km на ток!
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: