• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всички имаме коли, нали ?

Може ли използването на днешните акумулатори да спестява гориво?

58%
Да
48
42%
Не
35

Общо гласове: 83

2v6 - майстор
25th Hour написа:
...Всеки човек и всеки мъж вижда в автомобила статуса си и в обществото и пред заобикалящият го близък кръг. Това е философия налагана повече от 100 години...
Ако ти виждаш статуса си в автомобила бъди сигурен, че не всеки мисли като теб :wink:
Знаеш ли кога момчето става мъж :?:


Между другото да отбележим - 25 "ДА", 23 "НЕ".

Аз осигурих следващото нещо за електрификацията - изправителя.

Прикачен файл

HPIM5763.JPG
HPIM5763.JPG (41.68 KиБ) Видяна 3441 пъти
25th Hour - специалист
Казвам, че за добро или зло такова е положението откакто има автомобили.Аз лично за разлика от много хора писали в тая тема съм се возил и срещал с хора участващи в направата на такива автомобили.


Направи си елмобил и заповядай ако си от София да отидем ей тук до Пловдив и обратно, но да знаеш, че няма да те чакам...

Междувпрочем Опел Ампера и Шевролет Волт, което е една и съща кола са едно от малкото изключения за добър дизайн, функционалност и начин на работа. И все пак има ДВГ в тая кола. На въпроса към Иън Алън защо не се сложи дизелов мотор, който да произвежда електричество при необходимост за батериите / Амперата минава 80 км на ток/ той ми каза, че и без това автомобилът е скъп а дизеловият мотор оскъпява още повече....

Междувпрочем от 2012 година един от дилърите на Опел / няма да му правя реклама/ ще е единственият в България който ще продава Ампера. Цената е около 90 000 лева, но има доста повече екстри от Шевролет Волт, което е за щатите...
dj_marti79 - специалист
...еФтин се пише с "В"
...какъв статус в обществото, пред 20-30 човека (познати), и те същите комплексари, а вечер се прибира в мухлясял апартамент с хлебарки.
...когато някой човек не може да се похвали с лични качества обикновено си купува скъп телефон или скъпа кола или скъпи дрешки ... Да не би да мислиш че аз като не бях семеен и бях млад не съм въртял гуми и не съм блъскал знаци "забранено паркирането" и не съм пръскал със спрей знаците за "ограничение на скоростта".
Този форум е НаправиСам и стремежът ни е да НЕ даваме пари за скъпи технологии а да си ги направим сами.
Електрифицирания автомобил е една от малкото възможности за икономичен транспорт.
Браво на този хърватина, но не му е най- бърза колата.
Първоначално white zombie е била с 2 Български електродвигателя на костов моторс.
colyo - специалист
А случайно някой да знае с какви двигатели са хърватчето и уайт зомби? Другаря Костов не предлага повече от 65 кВт, а хърватчето каза 510 к.с. Много са компактни за тези мощности. Интересно ми е как се "изпържва" елмотор. Четох за някакви импулсни модулатори, но съм скаран с електрониката и не вдянах нищо.
2v6 - майстор
colyo написа:
А случайно някой да знае с какви двигатели са хърватчето и уайт зомби? Другаря Костов не предлага повече от 65 кВт, а хърватчето каза 510 к.с. Много са компактни за тези мощности. Интересно ми е как се "изпържва" елмотор. Четох за някакви импулсни модулатори, но съм скаран с електрониката и не вдянах нищо.
Всеки електромотор може да се товари плавно от 0 до много над номиналната мощност. За номинална се приема мощността при която мотора може да работи без прекъсване и без да прегрее. За постигане на номинална мощност обикновено е необходим определен ток и напрежение, написани на табелката.
Примерно 10 KW мотор може да му трябват 100V при 100A ток. Ако му се пусне 200V тока ще се увеличи мощността също. В зависимост от оборотите и натоварването тока може да стане примерно 2 пъти по-голям и моментната мощност ще стане 40 KW. Същия този двигател с номинална мощност 10 KW може да работи на почивки при неколкократно по-голяма мощност - загряването и изстиването зависят от конструкцията му. Важното е да не прегрее.
Контролерите за управление на DC мотори регулират напрежението, съответно тока и мощността. Трябва само да свържеш оста на потенциометъра към десния пeдал - не са необходими знания по електроника :wink:
dj_marti79 - специалист
Ако към електромотора подаваш силен постоянен студен въздушен поток например с някакъв мощен вентилатор, вече имаш двойно по-мощен електромотор.
Някой да може да помогне с хубава схема на ШИМ-регулатор?
geordgeo - специалист
Аз съм абсолютно "за" електрификацията на автомобила. И няма защо да ми ръмжи нещо под капака, като може съвсем тихо и безшумно да се върши тази работа. Аман от шум в градовете, това е враг, с който трябва да се справим каквато и да е цената, щото половината ни болести идват оттам. Батерии ще се направят, ток ще се намери, основният проблем е в главите на хората!
romanpm - майстор
geordgeo... основният проблем е в главите на хората...
И парите на петролните шейхове :-D
dj_marti79 - специалист
Браво geordgeo
Петролните шейхове могат да въздействат на големите компании да не произвеждат електромобили но на мен не могат да ми забранят да сложа на мястото на ДВГ, ето това:

Прикачен файл

DSC00525.jpg
geordgeo - специалист
Аз пък бих казал БРАВО на ентусиасти като dj_marty79, щото има възможност да пробва различни технически решения и българския скептицизъм не му въздейства много =D> Дано в близко бъдеще видим произведено нещо (електромобил) наистина българско (стискам палци), че сега тепърва "прохожда" първата българо-китайска рожба в Ловеч и не се знае докъде ще го докара като имаме предвид предишният ни горчив опит с ROVER-a във Варна!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Вярвате ли в ползата от "електрифициране" на автомобил ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: