Най - вълнуващия въпрос зимно време.
syncho - майстор
иска ми се да мога да ти помогна, но избягвам продуктите на ерато поради точно причината, която ти изтъкна. За това не съм и запознат по-подробно с тях. Мога само да давам предположения. Първото от което ми идва на ум е калоричността на пелетите да е различна или да са паднали средните външни температури на вън и от там да ти се е качил разхода. Друго на пръв поглед ми се виждат малко високи температурите, на които си настроил горелката. Мисля, че би било по-приемливо и по-икономично на режим 55С включва и 65С изключва. Така поне бих си го направил при мен, ако имах подобен проблем. И ако пък ми е студено при тези настройки бих си я вдигнал с 5С и така докато достигна нужния комфорт.
gogomil - напреднал
Мерси за отзива! Мога да пробвам на по-ниска температура... Върти ми се из спомените ,че за самото котле -колкото по висока е температурата- по -добро изгаряне и по-дълъг живот на котела.
syncho - майстор
За котела е важна високата температура заради конденза, от който корозира и се пробива след време. При 55С няма да имаш и следа от конденз.
valqk - специалист
Сънчо, според теб колко е минималната температура, за да няма конденз?
В случая ме съмнява пиролизния да е с по-малка температура на конденз от моя (дакон 24)?
LazarGanev - "Велик майстор"
Уважавам правото на колегата Сънчо на собствено мнение за продуктите на Ерато, не искам да съм техен адвокат, но смея да твърдя, че каквато и горелка да се постави, положението ще е същото, просто трябва да се оптимизира системата. :)
gogomil, при по-малко жилище, като твоето котелът идва преоразмерен и му се налага често включване и изключване, особено щом се управлява по температура на водата. Като изгасне горелката (тя реално не изгасва, а само прекратява подаването на пелети) помпата продължава да върти и водата се охлажда бързо, горелката пак включва и така цял ден цък-цък. Реално ти не забелязваш да изгасва, защото докто изгори последната порция, температурата на водата пада и пак се подава първоначална порция, но в тези междинни режими на палене и гаснене не се знае какво е горенето и какво е КПД. За да избегнеш този неприятен ефект е добре да монтираш стаен термостат и горелката да се управлява по стайна температура, което означава че ще работи и почива на по-дълги интервали. Друго което трябва да направиш е да намалиш мощността от потенциометъра на около минимума, за да увеличиш скоростта на вдигане на температурата на водата, с което пак ще намалиш броя на изключванията. Ако тези неща не помогнат много е добре да помислиш за буфер, с което още повече ще разредиш броя на паленията. Като имаш буфер горелката вече няма да работи на минимална мощност (където КПД е най-ниско), а ще работи на номинал и ще изключва. Но всичко е въпрос на сметки, възможности, място, предпочитания.
VLADO66 - майстор
Имам Дакон от 1994г. -какво ли не е минало през него .Когато преди 6 години си направих изолацията се оказа че мощността на котела вече е в повече и след като първоначално дигне 70 градуса вратата се затваря и мога да си сложа ръката спокойно на кюнеца на 2 м. от котела.Мисълта ми е че чехите са го направили/котела/ от качествена ламарина и конденза малко го плаши.
syncho - майстор
Лазаре тук идеята ми беше, че като цяло не си държат на клиентите отделно ми е и лошо мнението за продуктите им :) . Както виждаш не изкарах виновна горелката, а търсих на друго мястпо проблема :) .
gogomil написа:
Горелката се включва на 60 градуса в котела, изключва на 75. Термоглавата на големият кръг е на 52 -3 градуса. В този режим горелката работи почти нон-стоп (ала Лазар Ганев).
От тук си мисля, че не е проблема в честото палене/гасене. Все пак gogomil има една и съща инсталация, а е сменил само пелетите (уж към по-добри), от което му се е получила разлика от 5-10кг/денонощие. Възможно е да иска настройка горивния процес, но след като казва, че не остават боклуци от пелетите, значи изгарят добре... а може и да е прекалено добре. Сега се сещам, че има вариант в който, ако са доста по-калорични и изгарят добре предишната настройка на вентилатора да им е висока. В смисъл да подава повече въздух от необходимото и топлината бързо бързо да бяга в комина вместо да се отнеме от котела. Това лесно ще се усети по температурата на изходящите газове - ако е нарастнала, значи тук е проблема.

valqk конденза не зависи от котела, а от температурите и от влажността на въздуха в помещението. То си има цяла наука как да се сметне точката на оросяване на база температурната разлика и влажността на въздуха в околната среда.
gogomil - напреднал
LazarGanev написа:
Уважавам правото на колегата Сънчо на собствено мнение за продуктите на Ерато, не искам да съм техен адвокат, но смея да твърдя, че каквато и горелка да се постави, положението ще е същото, просто трябва да се оптимизира системата. :)
gogomil, при по-малко жилище, като твоето котелът идва преоразмерен и му се налага често включване и изключване, особено щом се управлява по температура на водата. Като изгасне горелката (тя реално не изгасва, а само прекратява подаването на пелети) помпата продължава да върти и водата се охлажда бързо, горелката пак включва и така цял ден цък-цък. Реално ти не забелязваш да изгасва, защото докто изгори последната порция, температурата на водата пада и пак се подава първоначална порция, но в тези междинни режими на палене и гаснене не се знае какво е горенето и какво е КПД. За да избегнеш този неприятен ефект е добре да монтираш стаен термостат и горелката да се управлява по стайна температура, което означава че ще работи и почива на по-дълги интервали. Друго което трябва да направиш е да намалиш мощността от потенциометъра на около минимума, за да увеличиш скоростта на вдигане на температурата на водата, с което пак ще намалиш броя на изключванията. Ако тези неща не помогнат много е добре да помислиш за буфер, с което още повече ще разредиш броя на паленията. Като имаш буфер горелката вече няма да работи на минимална мощност (където КПД е най-ниско), а ще работи на номинал и ще изключва. Но всичко е въпрос на сметки, възможности, място, предпочитания.

Много благодаря за компетентното мнение !!
Наистина котелът е преоразмерен ,но той беше тогава от най-малките.
Ребрата на радиаторите също са малко в повечко (пресмятани от загрижена пациентка за защита от големия студ).
Ще снимам инсталацията ,защото мисля че имам буфер...
Само на лирата в банята -това е първият радиатор (свързани са последователно??) нямам термоглава по съвет на майстора ,вече забравих каква беше идеята.
За сега намалям още потенциометъра и ще докладвам :rock:
gogomil - напреднал
Докато писах колагата Сънчо ме е изпреварил. Благодаря и на него. Скоро четох ,не си спомням къде,
предположение от ползвател ,на когото разходът с тези пелети също е по -висок, че са правени от слама.
Аз искам да оптимизирам системата, а разлика в разхода с различни пелети винаги ще има...
filmatoplo - майстор
Според мен -освен проверка на настройките на горелката спрямо пелетите и с газанализатор,към системата ако е възможно трябва да се монтира буфер поне 500 литра,смесителна арматура преди радиаторите,и контролер с еквитермичен контрол по външна и вътрешна температура , в това си влиза и стайния термостат.Съжалявам -от доста време се опитвам да обясня че-само монтаж на пелетна горелка към съществуващ котел не оправя нещата от към комфорт и икономия на гориво.Но бизнеса с горелки , няма нищо общо с оптимизацията. :wink:

Тема "Котел на пелети?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: