Здравей решил съм да си правя зарядно и видях схемата където си публикувал и искам да я направя искам да те питам имаш ли печатната платка ако ги имаш може ли да ми я пратиш предварително благодаря .
От мобилни телефони до цифрови камери
54 мнения в "Зарядно за автомобилни акумулатори"
Найденов
- специалист
- Мнения: 457
Ще я начертая, само да имаш малко търпение, че когато сглобявах устройството не съм чертал, а запоявах без схема. Освен това трябва жена ми да ми помогне с качването на снимката, че така и не запомних как се прави. А управлението няма кой знае какви опции- включваш разреден, но не дълбоко акумулатор(под 10,5волта май беше), от там нататък(по спомени)- устройството зарежда до около 14 волта, при достигането им започва бавно да разрежда, при спад до около 12,5 волта- пак включва на заряд автоматично и така до безкрай
. Има вариант да се включи на неавтоматичен режим, но тогава няма следене на напрежението, до което е достигнал заряда, а си бръска само заряд с несиметричен ток и може да презаредиш акумулатора.

Последна промяна от Найденов на ср дек 07, 2011 11:46 pm, променено общо 1 път.
k8l8
- специалист
- Мнения: 46
Ако на схемата: http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1757 ... xteabV.PNG сложим съпротивление 28 ома успоредно на акумулатора имаме прекрасна схема без "съешване".
jordanvass
- майстор
- Мнения: 1026
Защо все еднопътни изправители ползвате? При 12в на вторичната и еднопътно изправяне много се съмнявам, че ще се осигури 5-6А ток на заряд. На всичко отгоре и тиристорът ще закъснее малко с отпушването - оттук още загуби на напрежение в изхода и малък ток...
jordanvass
- майстор
- Мнения: 1026
Колега Найденов, аз не виждам къде е проблемът да се осигури асиметричен ток срещу сулфатизация и при двупътно изправяне. Когато товарът е акумулатор, както в случая, отпушването на изправителния вентил не започва още в началото на синусоидата, а чак след като моментната стойност на напрежението надхвърли напрежението на акумулатора плюс още 0,7 волта - тоест някъде около 14В. Зарядният ток протича през една много малка част от периода - само на връхчето на синусоидата. Тоест дори и при двупътно изправяне ще имаш достатъчно дълги интервали, през които заряден ток няма да протича и ще могат да се използват за разреждане на акумулатора през съответния мощен резистор.
При еднопътното изправяне и особено при изправители, работещи с голям фазов ъгъл на отпушване, вентилите се натоварват с много голям върхов ток. Трансформаторът също не се използва оптимално.
При еднопътното изправяне и особено при изправители, работещи с голям фазов ъгъл на отпушване, вентилите се натоварват с много голям върхов ток. Трансформаторът също не се използва оптимално.
Найденов
- специалист
- Мнения: 457
Всъщост си прав- в подобен смисъл бяха обясненията в едната от статиите. Но схемите са простички и вместо да се използват 4 диода в греца се използва само един, а освен това през отрицателния полупериод има разряд с по-малък ток и измерване на напрежението на клемите на акумулатора под товар. Направих зарядното по тези схеми и работи стабилно (само дето още не съм му придал "търговски" вид)- затова го предложих.
Разбира се, че комутация на зарядния ток с такава форма може да се постигне и при двупътното изправяне, но води до усложняване на схемата и използване на филтров кондензатор със значителен капацитет след греца (по подобна схема за зареждане на никел- кадмиеви и никел- металхидридни акумулатори се боря се боря в момента).
Може и да греша-все пак аз съм аматьор в електрониката и се пробвам в не особено сложни схеми без да мога да ги изчисля и проектирам (не те иронизирам и не се заяждам изобщо
).
Ето "съешената" схема за колегата fox_vt

П.С. Уф, че огромна се получи
. Който знае да помага, моля!
Разбира се, че комутация на зарядния ток с такава форма може да се постигне и при двупътното изправяне, но води до усложняване на схемата и използване на филтров кондензатор със значителен капацитет след греца (по подобна схема за зареждане на никел- кадмиеви и никел- металхидридни акумулатори се боря се боря в момента).
Може и да греша-все пак аз съм аматьор в електрониката и се пробвам в не особено сложни схеми без да мога да ги изчисля и проектирам (не те иронизирам и не се заяждам изобщо

Ето "съешената" схема за колегата fox_vt

П.С. Уф, че огромна се получи

Тема "Зарядно за автомобилни акумулатори" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!