Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.

Кое е по-добра сигнализация за рязко спираща кола

59%
светещи стопове + аварийни светлини
87
17%
мигащи стопове
25
16%
по-ярко светещи стопове
23
8%
нито едно не би повлиало на ситуацията
12
1%
друго
1

Общо гласове: 148

NeoBoss - специалист
даде ама го направиш да свети по ярко , нищо чудно да те изкарат че си заслепил човека зад тебе... ткакто и навремето имаше много хора които са си патили от слагане на трети стоп(не фабричен) сега незнам как е ... май пак могат да те глобят ама никой не се занимава. пъки натискане на педала докрай е малко спорно АБСто може да се включи и без да е натиснат докрай педала и колата да закове по яко
MrMurdjo - майстор
Ако отзад кара заплес или аджамия, нищо не може да те спаси :)

Мигащият трети стоп е добро решение според мен и не е нужно да се задейства само над определено отрицателно ускорение. Чисто и просто при всяко натискане на спирачката, примигването определен брой пъти и оставането след това да свети е опит да се привлече вниманието на задния, че предния спира. Дали интензивно или не, в случая няма значение.
Особено през зимния период, когато караме с пуснати светлини и отзад на колите (повечето), които нямат специални дневни, постоянно светят и червените габарити. Това води до притъпяване на възприятието за натисната спирачка. Мигащата светлина би действала събуждащо.
NeoBoss - специалист
постоянно мигащия 3ти стоп е ужасно решение ... редовно споменавам роднините на шофьорите казващи със такъв стоп пред мене ... и винаги гледам да не са пред мен.... щот обикновенно са такива де карат само на спирачка
kuger - майстор
NeoBoss написа:
постоянно мигащия 3ти стоп е ужасно решение ... редовно споменавам роднините на шофьорите казващи със такъв стоп пред мене ... и винаги гледам да не са пред мен.... щот обикновенно са такива де карат само на спирачка
Значи, има ефект от мигащ трети стоп! :-D
joe007 - специалист
В една стара книжка,имаше писано доста и различни варианти за "безопасна кола". Бяха направили изследване точно по тази тема,и съответно разработили автомобил при който в зависимост от рязкото спиране стоповете светят с различна големина.Да поясня,стоповете заемат цялата ширина на колата отзад.Ако спираме нормално светват само в края както е нормално и колкото по рязко се спира толкова повече от стопа свети.При рязко или аварийно спиране свети целия от край до край.
Не знам защо производителите на автомобили не мислят в тази посока или други подобни.
П.С.Още тогава (книгата е печатана някъде 1977г) се предлага използване на фарове с поляризирана светлина която не пречи на отсрещно движещите се,и освен това осветява много по-добре от сегашните фарове.
torbalan - Дървен философ
я обясни това с поляризираната светлина как ще се случи, че да не пречи на насрещното...
preslav - майстор
torbalan написа:
я обясни това с поляризираната светлина как ще се случи, че да не пречи на насрещното...
Май в комбинация със специални очила.
shotik - майстор
Реших да се включа в темата ,като човек с 30 г работа като локомотивен машинист и над 28 г . като шофьор.
Преди да се измисли Закона за движение по пътищата ,в железницата е имало Правилник , от който много неща са взимствани и се ползват .
От личен опит твърдя ,че мигаща светлина се различава много повече ,от колкото постоянно светеща/вижте мигачите ,за да се отделят от габаритните светлини ,са ги направили мигащи,но в началото са били постоянно светещи.
Пример : при излизане от гара Волуяк към гара Бригадир/сега е спирка до колкото знам/на 7 км на входния сигнал много-по ясно се различаваше мигаща светлина /при определено показание за движение на влака/,от колкото постоянно светещата.
На всички високи сгради ,се изисква червена мигаща светлина,а морските фарове ,също се виждат от моряците като мигаща.
Мисля ,че това са достатъчни примери .

За колите през 70-те г . имаше една идея ,в зависимост от спирането ,да има повече светлини.Идеята беше в поставена под определен наклон ампула с живак , в която има няколко контакта и в зависимост от забавянето ,живакът да се вдигне нагоре и да даде контакт към стоповете,колкото е по-внезапно спирането ,толкова по-нависоко да се качи и да затвори повече контакти и да светнат повече лампи.
Не знам дали е реализирана идеята ,защото не съм виждал такива стопове на коли.

За мигащ заден трети стоп имам някъде схема ,но така и не я намерих,а имам готова платка ,но все не намирам време да я монтирам.При задействане на спирачката има три мигания и после свети постоянно.Ако я намеря ще я публикувам.

Още един пример ,всички лампи ограждащи обекти на пътя или разделяне на движението ,се ползват мигащи лампи.
torbalan - Дървен философ
preslav написа:
torbalan написа:
я обясни това с поляризираната светлина как ще се случи, че да не пречи на насрещното...
Май в комбинация със специални очила.
да де, ама и шофьора и тоя насреща ще са с очила...
после ще свети с поляризирана светлина, ама като се отрази - пак ли ще е поляризирана...
я някой физик да каже ;)

Тема "мигащ стоп или вкючени аварийки , при рязко спиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: