Харесва ми идеята. Браво! Но мен ме интересуват две неща:
1. По какъв начин обръщаш посоката на въртене на двигателчет?
2. Механизма за аварийно отваряне. Както виждам, планката се завърта, щифта излиза, и готово. Но как се завърта планката от вън? Вероятно има някаква защита. Ако няма, всеки ще може да я отвори. Дай снимки и обяснение на защитата. Сещам се за някои варианти, но ми интересна твоята.
								
															
																															
																								
															Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
		
		
		
		
		
	
		
		
			 
		
	
		koleto84 
	
				- специалист			
				
				40 мнения в "Гаражна двукрила врата"
		
		
			 
		
	
		Andri01 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 8640
 
Стефко написа:Харесва ми идеята. Браво! Но мен ме интересуват две неща:1. Посоката се обръща със смяна на поляритета на захранвенито. А той се определя от крайните изключватели.
1. По какъв начин обръщаш посоката на въртене на двигателчет?
2. Механизма за аварийно отваряне. Както виждам, планката се завърта, щифта излиза, и готово. Но как се завърта планката от вън? Вероятно има някаква защита. Ако няма, всеки ще може да я отвори. Дай снимки и обяснение на защитата. Сещам се за някои варианти, но ми интересна твоята.
2. Снимка 008 - на "Г" планката ,в чийто отвор влиза щифта на рамото,има един болт/М6/-вижда се края на резбата му. Той е с вътрешен 6-грам,развива се отвън. Вкопан е в глух отвор-просто една "дупка"и така не прави впечатление. 6-грамното ключе за него може да бъде навсякъде,даже и в къщи.
Вижда се на снимката една планка с продълговат отвор,в който е влязъл щифт / монтирана на касата на вратата,не на самата врата/-тя задържа рамото ,когато се освободи от болта,да не падне върху колата и да не изкриви"шейната".Така при развиване на аварийния болт отвън, "Г" планката пада ,но рамото остава задържано от другата планка -на касата,така са отваря само лявата врата с цел човек да влезе в гаража. Втората врата са отваря ,като са свали задвижващото рамо. И двете рамена имат просто по един болт М6 за закрепване към шейната и към съответното крило на вратата.
		
		
			 
		
	
		Стефко 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 870
 
Разбрах всичко. Само не разбирам защо е продълговатия отвор в "Г" планката. Вероятно за грешки в механиката. Вероятно вратата се фиксира в затворено положение и по друг начин. В противен случай вратата ще се движи навън-навътре с амплитуда дължината на продълговатия отвор. Или греша?
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		Andri01 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 8640
 
Стефко написа:Разбрах всичко. Само не разбирам защо е продълговатия отвор в "Г" планката. Вероятно за грешки в механиката. Вероятно вратата се фиксира в затворено положение и по друг начин. В противен случай вратата ще се движи навън-навътре с амплитуда дължината на продълговатия отвор. Или греша?Грешиш-отвора на "Г" планката е Ф6-кръгъл. А другия,но задържащата планка,която е на касата ,е продълговат. При отваряне/затваряне на вратата ,рамото се измества в ляво/дясно и щифта8ръждясалият на снимката/ ,който влиза в тази планка също.За това и отвора е продълговат.
		
		
			 
		
	
		Andri01 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 8640
 
puh4 написа:И от мен една двукрила врата.Да,но това е стандартна ,фабрична автоматика,струваща към 1000лв. А тука е сайт"направи си сам" все пак. Ами ако беше гараж без втора врата ,сгяфи се нещо и несе отваря ,а си отвън?
http://www.vbox7.com/play:b4314700
http://www.vbox7.com/play:2baad594
		
		
			 
		
	
		Andri01 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 8640
 
puh4 написа:тогава е сложи си сам.
		
		
			 
		
	
		puh4 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 235
 
Andri01 написа:да имам ключ, обаче досега не се налагало да го ползвам (има си батерии). тези мотори имат опция и за външно освобождаване.puh4 написа:тогава е сложи си сам.![]()
Просто питам,защото преди време се занимавах точно с монтаж на автоматики на гаражни врати ,портални врати ,секционни и разни други начини за достъп. Но такава автоматика не се монтира на гараж без втора врата. На твоята предполагам с специален ключ се отключват рамената и се откачат,при липса на ток,но това става само откъм страна на рамената!!?
Тема "Гаражна двукрила врата" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
 - ↳ Вашите ремонти
 - ↳ Кухня
 - ↳ Баня
 - ↳ Дневна
 - ↳ Спалня
 - ↳ Детска
 - ↳ Градина
 - ↳ Коридор
 - ↳ Тераса и балкон
 - Направи сам
 - ↳ Направи сам
 - ↳ Ремонтирай сам
 - ↳ Къде е по-евтино?
 - ↳ Дърводелство
 - ↳ Ел. инструменти
 - ↳ Металообработване
 - ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
 - Строителство
 - ↳ Всичко за вилата
 - ↳ Къщи
 - ↳ Саниране
 - ↳ Хидроизолация
 - ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
 - Сухо строителство
 - ↳ Окачени тавани
 - ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
 - ↳ Сухи и повдигнати подове
 - ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
 - ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
 - Въпроси и Отговори
 - ↳ Полезни съвети
 - ↳ Автомобили
 - ↳ Партньори
 - ↳ Боядисване и Декориране
 - ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
 - ↳ Водоснабдяване и канализация.
 - ↳ Всичко за ремонта
 - ↳ Електротехника
 - ↳ Отопление
 - ↳ Газификация
 - ↳ Електроника и Схеми
 - ↳ Газобетон
 - ↳ От всичко по малко
 - ↳ Компютри и периферия
 - ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
 - ↳ Мобилни устройства, GSM-и
 - ↳ Нека се запознаем
 - ↳ Recycle Bin
 - Статии
 - ↳ Практични решения
 - ↳ Качване на снимки
 - ↳ Какви статии искате?
 - ↳ Готварство, туршии и зимнина
 - ↳ Отмора и шеги
 - ↳ От нищо нещо
 - ↳ Не е за вярване
 - ↳ Литература
 - ↳ Връзки към Интересни сайтове
 - Магазин
 - ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
 - ↳ Крадeни инструменти !!!