abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа: ПоследноПредишният ти пост, поне за мен беше по-информативен, но все едно ще ги чета пак за да вникна.
"ON/OFF управление си се ползва дори в космоса и да му се приписват "всички беди" е маркетингова хрумка (според мен)."
- Основния приоритет при летене в космоса май не е ИКОНОМИЧНОСТ - така мисля аз поне.
По-скоро е НАДЕЖДНОСТ и ремонтопригодност, чак след това може да е.
А това горе, просто го приеми на доверие - явно обичаш да вникваш. Иначе трябва да се поинтересуваш от товарищ Фельдбаум (сега погледнах, че май е още "табу" за Викепедия, но се намира в Нета). Той има едни разработки и теорема, за която (почти единствена) не съм чувал други да претендират авторство. С две думи, касае управление на обект (преместване от състояние А в състояние В) и твърди, че са достатъчни краен брой (1-2-5...) интервали на управление с пълна мощност (забележи!), точно от типа ON-OFF за оптимална по бързодействие система.
Бързодействието го подчертавам за коректност и няма много отношение към темата, макар в линка с количките да се набляга на обратното.
А като започнем от снаряда (един интервал) и стигнем ракетите (без крилатите) си е все така - газ (ОN) до дупка за определено време. Със секундите задават орбитата, а ние тук трябва да вярваме, че в климатика количките падат по отвесна скала, защото са се "засилили".

За "икономичността" също не мога да се съглася - полезният товар в Космоса е в пряка зависимост от спестеното гориво, което е супер основната тежест и с която трябва да се преодолее земното притегляне.
С една дума (ще се потретя в темата) - Режимът ОN-OFF също е в полезрението на масовите "рекламни агенти" - НАСА, КГБ и военните.
