Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
pet.kan - специалист
В далечната 1990, в един институт по пластмасите - гр.Тверь ми демонстрираха оригинална разработка
Бяха започнали производство на оптични влакна и търсеха какви ли не граждански приложения "на частно", вземат се около 12 м ф3 (толкова е достатъчно за Лада, и се прекарват от всяка крушка до панелче на таблото, разположени подходящо да наподобяват местоположението на крушките
Щом свети крушката , свети и "окото" на влакното
При тогавашните цени ставаше дума за няколко лева (по цени на дребно!)
torbalan - Дървен философ
става и така, но идеята е не да свети постоянно, а да светне при проблем...

да не видиш, че е угаснала една светеща точица, е напълно нормално...

докато при тъмно табло, като светне една ламбичка - няма как да не я видиш :)
shotik - майстор
pet.kan написа:
В далечната 1990, в един институт по пластмасите - гр.Тверь ми демонстрираха оригинална разработка
Бяха започнали производство на оптични влакна и търсеха какви ли не граждански приложения "на частно", вземат се около 12 м ф3 (толкова е достатъчно за Лада, и се прекарват от всяка крушка до панелче на таблото, разположени подходящо да наподобяват местоположението на крушките
Щом свети крушката , свети и "окото" на влакното
При тогавашните цени ставаше дума за няколко лева (по цени на дребно!)
Oще от 80 -те г.на миналия век на немските маневрени локомотиви се ползва оптичен кабел за осветяване на уредите на таблото,с една лампа и срещу нея ламарина ,на която в кръг са закрепени краища на оптични кабели и в сноп се прекарват към уредите.
fox_vt - майстор
То това се ползва във всяка една кола само че не е оптино влакно а светловод от пластмаса което пак е същото,и с една крушка се осветяват много работи.
zimel - специалист
Благодаря ти колега SSTEFANOV, от теб, както и от много други колеги, научавам много неща и си попълвам пропуските в образованието ми, Благодаря и на Бог , че все още има хора като вас.

п.п. Модераторите да изтрият този пост, понеже се се тълкува като СПАМ.

ЗДРАВЕ , МИР И ЛЮБОВ ВИ ЖЕЛАЯ.
Andri01 - майстор
alantion написа:
sstefanov написа:
Ето една схема на рид-ампулата:
Изображение

За да се следят и двете крушки трябва да се намери общия им проводник и опитно да се подбере броя на навивките така, че ампулата да включва само когато и двете крушки са здрави.


Решил съм в събота(понеже тогава съм свободен)да експерементирам ,но ме притеснява само едно:кабела който захранва едната крушка е със сечение 2,5 мм3 и дали ще успея да навия толкова намотки върху ампулата,така ,че да създадат достатъчно мощно електромагнитно поле .
Що се отнася до схемата ,аз ще го изпълня с 2 ампули(за всяка верига поотделно).

Доверявам се на твърдението,че това е правено и е работило безотказно. Длъжен съм да опитам ,това е най опростения варианта за сега (освен ако не се предлагат на пазара готови релета със шунт,както писа по-горе колегата,но ще се наложи да вложа и повече разходи)
Пробвано,направено ,работи без грешка. Фаровете ми/късите/ 55W черпят към5А. всеки. Около рид-контакта съм навил проводник-масив-0,75кв.мм. 3-4 навивки Не загрява и работи .Ползвам по един рид контакт на линия/от най-малките/,сигналите:фарове,габарити,стопове отиват на едно реле и от него на червен свето диод.
sstefanov - майстор
За да работи както трябва и без реле (т.е. диодът да свети ако НЕ работят фаровете) се сетих следното:
включи рид ампулите последователно, а после цялата група - паралелно на светодиода. Така ще го шунтират когато всичко е наред и той няма да свети. Когато нещо стане някоя от ампулите ще прекъсне шунтовата верига и диодът ще светне. Консумираният ток е доста малък (червените диоди светят с 10 mA) и не мисля, че ще е проблем.
moimoimoi - майстор
да изровя темата че се очаква пак да стане изключително важна :lol:

направих схемата с рид ампулата,фаровете са с Н4 крушки
сложих по една за левия и една за десния фар
сложих ги на късите което го отчитам като грешка понеже следи само късите светлини,по доброто решение е да се сложи на общия проводник/минуса/,така се следят и късите и дългите светлини
първоначално взех малки рид ампули но ми се сториха че са слаби в смисъл издържат на по слаб ток през контакта,премерих едно автомобилно реленце и тока на бобинката му беше 0.22ампера, а тия малките ампули са там някъде,после взех по големи 5x36mm доста по сериозни
рид ампулите са свързани последователно понеше използвам само един светодиод като обща сигнализация

така ако забравите да включите светлинити-диода свети
ако изгори някоя крушка/в случая само къси/-диода свети
при всяко палене на колата диода свети по време на работата на стартера/нали тогава фаровете ако са пуснати се изключват от контактния ключ/ и така визуално се установява че сигнализацията е работеща

може да се сложи и зумер в паралел на светодиода
може да се сложи реле за автоматично включване на фаровете

недостатък на схемата е че:
1-следи само късите светлини
2-като включиш дълги диода светва
3-така реализирана не може да се сложи зумер че ще пищи на дълги много неприятно

пп:след малко и друга схема

Прикачен файл

рид сигнализация.JPG
рид сигнализация.JPG (36.76 KиБ) Видяна 3341 пъти
moimoimoi - майстор
нова вариант следящ къси и дълги

Прикачен файл

рид сигнализация 2.JPG
рид сигнализация 2.JPG (38.08 KиБ) Видяна 3341 пъти
hidrazin - майстор
Сложил съм си само сигнализатор за да напомня да включа фаровете. Сега ще трябва да го преправя и да ги включва
заради тъпите закони приети от правителството.
А дали ми изгоряла някоя крушка хич не ми пука. Имам резервни в колата.
:partyman:

Тема "Сигнализатор за изгоряла крушка на автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: