• 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
8180 - майстор
abcd...
Недей така бе човек - виж колко сериозна стана дискусията.
ЧЕТОХ те на 10стр. и по това писах, но се загуби.
Писах и, че общо взето сме на близки "позиции" по дискусията.
Ето и с последния ти пост съм почти на 100% съгласен (ако си оправиш неравенствата за АВС).
Сега да те попитам за тези 80W дефрост - другите параметри какви бяха - колко време, външна, преди дефроста режима на инвертора, евентуално добива на топлина? Идеята е да оценим някак влиянието на дефроста в/у реалната ефективност.
Понеже навлизаме по-дълбоко, ми е интересно и дали читаво мерите - инверторите не се мерят много просто.
Колеги,
Доста инфо приведохте - яко осмисляне ще падне.
Междинен въпрос?
Тази табличка, която hladnia се опита да ни поясни - доколкото (недокрай я разбирам), какво искате да илюстрирате? Нали дискутираме отопление - защо сравняваме калорифер с ютия? Визирам ред "Condenser Heat", който възприемам като добита топлина - 2,48/0,68 kWh. :?
EDI - майстор
Най-високия КОП на конвенционална машина е 4,07 на 09USB модела на триото ФУД....., като отдава 3,05 кв при +7.При -7 обаче положението е трагично - отдава 1150 вата при КОП 1,67.
За дефроста по отношение въпроса на колегата 8180.При всяка машина и всеки поризводител е различно.Има дефрост по таймер на 45 минути прави 15 минути, като някои дори нямат външни датчици.Така е при конвенционалните машини.При инверторите дефроста се определя от много повече фактори и може да не дефроства и 10 дена, в зависимост от характеристиките на помещението, възможностите на машината и правилното и оразмеряване.Алгоритъма е много по-сложен от конвенционалните машини и е описан в сервизните инструкции.ДАЙСЕЙКАЙ ІІІ при мен например дефроства единствено при температури около 0 и силна мъгла или снеговалеж.Дефроста обикновено е на няколко часа и е различен по продължителност.Ако няма такава влажност не се сеща и с дни, защото просто не е необходим.Ама следи показателите с 4 външни и 3 вътрешни датчика.На V-а серия са 8 - 4 вън и 4 вътре.Не всички участват при дефроста естествено.
За измерванията - аз го следя с уредче, отчитащо моментна консумация и с натрупване.Не го дебна постоянно разбира се, само като се сетя или специално съм решил да проверя нещо.
torbalan - Дървен философ
EDI, това, че в съвремените инверторни машини електрониката и хладилната част е на по-високо технологично ниво, отколкото в конвенционалните климатици е вярно...

СОР-а по дефениция е съотношение на пренесена топлини към вложена енергия... тук начина, по който се управлява компресора, изобщо не учоства...

един инверторен климатик по-нисък СОР ли ще има, ако работи нонстоп на номинални параметри...

айде представете си условия, при които инвертора не успява да достигне максималната зададена температура и работи при 100% мощност дълго време...а на вън е да кажем 10 градуса и няма нужда от дефрост, защото изобщо не замръзва...

от това ще му падне ли СОР-а или ще се вдигне???

при същите условия, ако климатика е от типа включи/изключи ще работи пак на 100% мощност и няма да дефроства и СОР-а ще му е абсолютно същия...

забивате се в една теория, а като гледам - познанията май са ви само от рекламните брошури на производителите...

икономия при инверторните климатици може да дойде от две места - по-интелегентна електроника, която по-рядко да пуска дефрост и по-съвършенна хладилна част...
и двете обаче може да бъдат монтирани на климатик от типа включи/изключи... само че не е модерно :)


ако обърнете внимание аз говоря за две отделни неща СОР и икономия...
СОР-а не е единственото нещо, от което зависи икономията на енергия :)
EDI - майстор
Е, рекламни брошури сега :lol: Аз не чета такива, чета инженерните сервизни инструкции, данните са от там.КОП изключително много зависи принципно от компресора и управлението му, нали от там + топлообменниците получаваш разликата между вложена и извлечена енергия.Компресорите на инверторите и конвенционалните машини са съвсем различни.Освен това едно е да управляваш еднороторен, двуроторен и двуроторен с отделна работа на цилинндрите инверторни компресори, а съвсем друго конвенционален компресор.Горе вече посочих, че много зависи от характеристиките на помещението и оразмеряването на машината.Та въпроса не е дали при работа на 100% натоварване при постоянна температура КОП се променя.Естествено, че не се променя.Ама инвертора ми ще свали отдаваната мощност и ще си качи КОП, когато започне да достига необходимата температура, а конвенционалния не.Преди няколко поста написах за необходимото подгряване на вътрешния обменник при всеки цикъл ОН-ОФ, но сигурно не сте му обърнали внимание.Ти на практика ми повтаряш думите за хладилната част и управлението, като гледам.Обаче няма как да направиш такава хладилна част и електроника конвенционална, пък и да я направиш няма никакъв практически смисъл.
torbalan - Дървен философ
EDI написа:
...Компресорите на инверторите и конвенционалните машини са съвсем различни...
освен компресорите - и хладилната част не е абсолютно еднаква :)

леко по леко ще стигнем до извода, че вида управление на компресора няма съществен принос към икономията на енергия :)
Тани - модератор
Торбалане , какво точно не ти е ясно? Представи си , че трябва да стигнеш с един автомобил от точка А до точка Б . Автомобила има различен разход при различна скорост и именно тук е аналогията с инвертора. Ако караш с различна скорост , ще свършиш една и съща работа с различен разход на гориво. Ако караш с 80 км/ч да речем 10 литра , а със 180 - 20 литра! Служебната ми мазда 121 с 20лв. тези дни изминава 50 километра. Обекта ми е на 700-800 метра от нас и няма време да загрее иначе с 20 лв минава над 100 км на дълго! Направо ме вкара в размисъл тези дни! Компресора на климатика също харчи различно при различни режими. При конвенционалния компресор просто няма как да се промени режима на работа - той е само един! Караш автомобила само със 180 км/ч.
Ahmakov - специалист
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Та, някой ако знае КОЛКО КОЛИЧЕСТВЕНО е енергията по дефроста и предпазването? – Отива към 80Wh обикновено (иначе от 50Wh до 125Wh) – като при моя спира на 16гр. на топлообм. – при другите може и по-малко, но може и повече...
И аз се питам колко е най-високия СОР на ОН-ОФФ климатик – да видим.
...
Много е относително това, колко енергия отива по дефроста. За да се стопи 1кг. лед се изразходват 336kJ топлина. Колко лед има по питата на външното тяло? Колко е медтта и колко е алуминия по питата, каква е началната температура при началото на процеса, за да се сметне колко енергия отива по затоплянето им до краината температура на дефроста и т.н.. Най лесно е да се измери с "електромер". Но всеки цикъл протича при различни външни условия. Така че и това не е много точно.
Най високия СОР е 29, но реално приложим е до към 9. По високите стойности, са при такива условия, които обезсмислят използването на термопомпата. Това е и за двата вида, без никаква разлика.
torbalan написа:
...СОР-а по дефениция е съотношение на пренесена топлини към вложена енергия... тук начина, по който се управлява компресора, изобщо не учоства...

икономия при инверторните климатици може да дойде от две места - по-интелегентна електроника, която по-рядко да пуска дефрост и по-съвършенна хладилна част...
и двете обаче може да бъдат монтирани на климатик от типа включи/изключи... само че не е модерно :)

ако обърнете внимание аз говоря за две отделни неща СОР и икономия...
СОР-а не е единственото нещо, от което зависи икономията на енергия :)
Разковничето е тук някъде. СОР ни показва, колко хладилната част е по съвършенна и колко е по интелигентна програмата управляваща процесите в климатика. Като на база годишен или сезонен разход, енергията необходима за дефрос е много малък процент, зависещ единствено от конкретните климатични условия, за населеното място и за определен модел на дадена марка климатик.
Увеличава се площа на топлобменниците , електронен регулиращ вентил, променлива мощност на компресор и вентилатори и т.н. - това са все неща за корекция на съответните температури, от които зависи СОР. Начина, по който се управлява компресора, не участва при определяме на СОР, но силно се влияе от него. Да, може да бъдат монтирани на климатик от типа включи/изключи, но краиния ефект няма да го има, защото компресора не може да намали мощността си и ефекта се губи, а не че не е модерно.
gogotattoo - специалист
Абе хич не ми се влизаше в тая тема, топлотехника съм завършил и продавам климатици 15 години. В името на истината професията не ми е любима, ма съм се наслушал на дрънкане в едни други форуми.... ит ака.
Инверторът няма отношение към хладилната част - това е инвертор на електромотора на компресора. нека някой спец от Ел. техника да обясни точно каква е ползата от инвертор на ел. мотор и разликата в цената. Та, едно е един компресор да работи само и единствено на 100 % мощност, тръгни - спри, което е най-неблагоприятния режим на работа; друго е моторът да не спира, а само да си променя оборотите - т.е. работи на такива обороти, колкото е нужно. Към всичко това, понеже инверторът е скъп, климатикътх е накичен със сложна електорника, която още повече подпомага за икономиите на ток. Да не говорим че он-оф климатиците обикновено правят дефрост на таймер, ял не ял дефрост, а в крайна сметка целят разговор върви до това - струва ли си по-скъпата инвестиция?
Ето Торбалан да вземе да накара жена си да му напарави сладкиш, като фурната работи само на 300 градуса. Тя ше гаси, ще пуска и накрая ще му нахлупи сладкиша на главата, а другата булка, ще пусне сладкиша на 185.3 градуса и ще седне да гледа любимия си сериал :)
верно е, че има много търговски спекулации около тая техника, понеже не е достъпна за мозъка на обикновения гражданин, тия коефициенти са верни и не толкова. Също както и с шумовите хапрактеристики - пише 45 децибела и иди разбери какво е това - а има ниво на шумово налягане, има мощност на звука и всичко зависи кой и как мери и какво има наоколо - в полето ли мериш или на Дондуков на колелото на трамваите, това е.
При всички положения , ако можеш да си го позволиш, взимай инвертора - много по-икономичен и щадящ самата техника, ще живее по-дълго, ще ти отоплява по-"мазно", а не на включва и изключва на плюс/минус два градуса, но това е друга тема. Аз лично не харесвам топловъздушно топление, каквото прави климатикът - грее помещението с топъл въздух; в теорията това е по-лош вариант от радиаторно, лъчисто и пр., защото механизмът на предаване на топлината е различен.
И не забравяйте, че климатиците са създадени и измислени за охлаждане, обръщането на цикъла в режим отопление е измислена допълнително опция. затова, най-подходящи са за райони с по-лека зима - Итлия, Гърция, Израел и пр. При -18 градуса самите платки, електрониката почва да дава отклонения и оттам нататък.
При нас тая мода за отопление с климатици е само от сиромашия - да пестиш ток, и от тая уродлива заварена система на абонатни станции, завещана ни от "онова" хубаво време, както блоковете и пр. Ако живеехме в еднофамилни къщи - варианти бол.
нема да се сърдите, ако не продължа да отговарям, ама не ми се водят празни разговори - изкуших се, защото не видях княкой да влезе в основата на проблема, а не да се коментират СОР и ЕЕR, или каквото беше там.
Наздраве!. :partyman:

айде представете си условия, при които инвертора не успява да достигне максималната зададена температура и работи при 100% мощност дълго време...а на вън е да кажем 10 градуса и няма нужда от дефрост, защото изобщо не замръзва...

от това ще му падне ли СОР-а или ще се вдигне???

при същите условия, ако климатика е от типа включи/изключи ще работи пак на 100% мощност и няма да дефроства и СОР-а ще му е абсолютно същия...

забивате се в една теория, а като гледам - познанията май са ви само от рекламните брошури на производителите...

икономия при инверторните климатици може да дойде от две места - по-интелегентна електроника, която по-рядко да пуска дефрост и по-съвършенна хладилна част...


Всичко това не е вярно, Торбалане! При 10 градуса, он-оф климатика ще прави 15 мин. дефрост на всеки час, а инверторът не
При 10 градуса основната икономия идва от ниските обороти на работа на компресора и малката консумация на ток...
preslav - майстор
gogotattoo написа:
Абе хич не ми се влизаше в тая тема, топлотехника съм завършил и продавам климатици 15 години.
Включил се, невключил се и бързаш да бягаш, а аз те чаках като топъл хляб когато във Варна има 2 см. сняг (= на бедствено положение). Изкажи си свободно мнението, защити тезите си, сподели твоята истина! Аз вече напълно съм убеден, че следващият ми климатик ще е инверторен, но с малката уговорка, че това ще е само за кеф, защото също така съм убеден, че парите дадени напред (при покупката) никога няма да ми се върнат под формата на икономия на ел.енергия.
EDI - майстор
Е, тя целта не е само икономия.Комфорта никой не може да ти го пресметне. :partyman:
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: