• 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
hladnia - специалист
Тани написа:
Торбалане , какво точно не ти е ясно? Представи си , че трябва да стигнеш с един автомобил от точка А до точка Б . Автомобила има различен разход при различна скорост и именно тук е аналогията с инвертора.
Ако караш с 80 км/ч да речем 10 литра , а със 180 - 20 литра! Служебната ми мазда 121 с 20лв. тези дни изминава 50 километра.Направо ме вкара в размисъл тези дни!
При конвенционалния компресор просто няма как да се промени режима на работа - той е само един!
Колеги не мога да разбера, какво постоянно сравнявате климатик и кола.
Като ще сравнявате поне дайте по реално, кола 90години със карбуратор и, кола 2005 със инжекционна система ,ламбда сонди и компютърна диагностика.
Тани - модератор
Напротив! Говоря за ЕДНА И СЪЩА кола! Един и същ климатик при едни и същи условия може да има различен СОР и именно управлението избира най-икономичния за случая режим на климатика! Колкото по-интелигентно управление и повече датчици - толкова ще е по-икономичен !
preslav - майстор
Не знам защо, но си мисля, че сравненито с кола е особено удачно. Преди с карбураторната си машина (засичах я защото беше моя) при 1500 куб.см. изминавах 100 км. с 6.5 л. с пълен товар (заводски и даваха 7.4 л.) обикновен бензин (ако не гоня), сега със служебната ме задължават да я засичам - 1200 куб.см. не мога да падна под 5.5 л. (извън града - заводски и дават 7.8 при смесен цикъл) - иначе е джипкана с електроника, удобна, екологична, функционална, но не и икономична!
Ahmakov - специалист
Днес имах възможност да направя един тест. Помещение 22,48м2, конструкция като на панелен апартамент, без допълнителна топлоизолация, без топлещи съседи, изцяло външен, алуминиева дограма, двоен обикновен стъклопакет 5,6м2, подова настилка ламинат, под който има стандартна подложка, ако някой иска да я брои за изолация. Външна температура от 5,2 С до 6,4 С, отн. влажност от 54% до 65%, вятър от 5,1м/с до 7м/с, атм. налягане 1014hPa, слънчево. Вътрешна температура 21,2 С+-0,5 С, отн. влажност 37%. През първия час работи приличен,над средно ниво, инверторен климатик R410, зададени 22 С, вентилатор на авто. Консумацията варираше от 310W до 330W, скоростта на вентилатора на 2 - 3 скорост от 7 възможни. Работи без да изкл. не е правил дефрост. По външ. пита няма следи от заскрежаване, не се получи и конденз. През втория час работи он оф климатик R407, чиято цена е колкото монтажа на един приличен климатик на неръждаеми стойки. Зададени 22 С, вентилатор на авто. Консумацията варираше от 1280 до 1420, като в повечето време е около 1380 , скорост на вентилатора минимална от 3 възможни. Работи на цикли от 3:33 мин до 3:09мин, след спиране на компресора вътр. вентилатор продължава да духа още от 1:12мин до 1:15мин. Почива по 3:00мин. Вътрешния вентилатор тръгва 0:24мин след компресора. За времето на засичане е работил 33:18мин и е почивал 26:42мин. Не е правил дефрост. По външ. пита се появяват следи от заскрежаване, но изчезват при спиране на климатика. Не се получи конденз. Климатика си има темп. датчик във външното тяло. Двата климатика монтирани на източната страна и по време на теста не са огрявани от слънцето. Теста е реален и за други марки и модели, резултата няма да е същия. А ми кажете, кой е по икономичен.
Тук възниква един въпрос. На какъв принцип работят термостатите с капилярен осезател, тези които имат една тръбичка, която се закача на мястото, където искаме да измерим температурата и какво общо има с " По външ. пита се появяват следи от заскрежаване, но изчезват при спиране на климатика." и какво следва от това?
Досега съм избягвал да разглеждам конкретни марки и модели, защото има огромни разлики между тях. Тук идеята е да се направи извода по принцип.
Тъй като всеки дърпа чергата, към себе си, имам едно предложение. Климатика е изграден от краен брой компоненти. Нека да започнем да ги изключваме един по един, та дано стигнем до някъде.
Малко за изплакване на очите едно бижу. Компресора работи, температурна разлика м/у вход и изход на въздуха на вътрешното тяло от 4 С и консумация 40,3W. Ако някой се наема да направи разпределение, кой колко харчи... :lol:

Прикачен файл

JDR.JPG
JDR.JPG (35.35 KиБ) Видяна 2695 пъти
Последна промяна от Ahmakov на ср дек 21, 2011 9:06 pm, променено общо 1 път.
preslav - майстор
Ahmakov написа:
Тук възниква един въпрос. На какъв принцип работят термостатите с капилярен осезател, тези които имат една тръбичка, която се закача на мястото, където искаме да измерим температурата и какво общо има с " По външ. пита се появяват следи от заскрежаване, но изчезват при спиране на климатика." и какво следва от това?
Ако правилно разбирам въпроса ти и ако правилно съм разбрал написаното в линка, който дадох преди време "термостатите с капилярен осезател" са експаншън валв (следи се температурата на входа и на изхода на топлообменника) - ако следиш тази температура не допускаш в топлообменника да постъпва повече течност отколкото може да бъде изпарена т.е. караш топлообменника на номинал, а регулираш оборотите на компресора за да не прави повече от това, което топлообменника може да поеме, демек балансираш системата или с други думи я правиш дуракоустойчива.
hladnia - специалист
preslav написа:
Ahmakov написа:
Тук възниква един въпрос. На какъв принцип работят термостатите с капилярен осезател, тези които имат една тръбичка, и какво следва от това?
Ако правилно разбирам въпроса ти и ако правилно съм разбрал написаното
- ако следиш тази температура не допускаш в топлообменника да постъпва повече течност отколкото може да бъде изпарена т.е. караш топлообменника на номинал, а регулираш оборотите на компресора за да не прави повече от това, което топлообменника може да поеме, демек балансираш системата или с други думи я правиш дуракоустойчива.
Четейки въпросите и, отговорите ти на човек, му прави впечатление че, ужким нищо не разбираш а започваш да даваш съвети .
Затова възниква въпроса да неби да си студент и, да защитаваш докторат по инвертор ни климатици и от тук черпиш информация по въпроса.
a_stoev - майстор
всъщност в определен диапазон на работа на ТРВ, няма нужда да се регулират оборотите на компресора. Когато ТРВ намали количеството подаван фреон, пада и консумацията на компресора.
Ahmakov - специалист
За това става дума.
fox_vt - майстор
Тези термостати не са особенно чувствителни и хистерезиса им може да е 5-6 градуса има и значение къде е сондата и къде е "следи от заскрежаване".Иначе опита който си провел е показателен за това че може да има файда от доста по добрите хардуер и софтуер на инвертора.Това на снимката климатик ли е със 40вата консумация ако да той работи на супер ниски обороти и температурата на вътрешното тяло трябва да е доста ниска макс 30 гр за да качи само 4 градуса темп на въздуха минаващ през него.
EDI - майстор
Да, това е ТОШИБА ДАЙСЕЙКАЙ 402JDR за 2011 за Япония с показатели на отопление 0,2-5-10,1 и APF 6,2.Новия NDR е от същата тежка категория.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: