• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
marian1 - майстор
Здравейте колеги, тъй като не успях да продам кабели за музика от автомобил и ампула за бушон - а не мен не ми е слабост силната музика и усилвателите за автомобил, и ми остана кабел ми дойде идея дали от този кабел би се получили кабели за подаване на ток за автомобил. Кабела който притежавам е фи 7.5 на медната уплетка и фи 10 с гумираната част - доста е тежичък и с дължина 6 м. ако го срежа на две и потърся само 4 щипки мисля че ще стане вечен кабел - понеже е и доста гъвкав - прилича ми на доста марков - точно този е - http://www.slc35.com/cable-ofc-20mm2-10 ... -1349.html - но стига разсейки - интересувам се, понеже не разбирам много монго от тоци :lol: а само от елементарна електротехника - този кабел би ли издържал и подходящ ли е за подобно начинание или да продължа да си го продавам, а да си търся друг кабел за подаване на ток?

П.С. Забравих... ако става, някой би ли ме подсетил за щипки или пък ако има може да пусне една лична да се разберем нещо
radius - майстор
20 квадрата и 100 А. Ако си с бензин , може и да стане нещо, но един дизелов стартер си иска 300-400А.
Draganov - специалист
marian1 написа:
ако го срежа на две и потърся само 4 щипки мисля че ще стане вечен кабел - понеже е и доста гъвкав - прилича ми на доста марков
Кабела е супер за това.Вземи си по-яки щипки.Има и по 80ст. има и по 10лв. В магазините за авточасти.железарии и в "Илиенци" е пълно с такива.Може би ще ти трябват и 4 медни кабелни обувки 20 квадрата, кримпваш кабела към тях и затягаш към щипките.
ZEDYCUS - майстор
Мързи ме да слеза да снимам моите кабели. Правих си ги от подобен кабел със силиконово покритие, медта е фи 6мм. С дизел съм и нямам проблеми с тези кабели за подаване на ток. Кабела въобще не загрява и стартера върти нормално. Ползвах щипките от стария ми китайски кабел, с него въобще не завърташе. :lol: Хич не се чуди и си го направи. :drinkers:
c5pro - специалист
radius написа:
20 квадрата и 100 А. Ако си с бензин , може и да стане нещо, но един дизелов стартер си иска 300-400А.

Кабела е не повече от 6 мм2,не знам къде и как ги определи тези 20 мм2.Също не ми е ясно какъв дизел ще палиш с тези 300-400А.За сравнение двигател на автобус Икарус (често срещан по варненските улици) с дизелов двигател МАН - 6 цилиндъра .......... ,пусковият ток е 250-260А.Предполагам колегата няма да ползва кабела да пали автобус.

marian1 можеш спокойно да си отрежеш кабела на две и да запоиш в краищата по една щипка.Подчертавам "запоиш",всякакъв друг начин на захват на щипките към кабела (или кабела към щипките" ти гарантира лош контакт.По простата причина,че медта бързо се окислява.Ако във вашият град има магазин Практикер,то там продават щипки на бройка.
radius - майстор
c5pro написа:

Кабела е не повече от 6 мм2,не знам къде и как ги определи тези 20 мм2.Също не ми е ясно какъв дизел ще палиш с тези 300-400А.За сравнение двигател на автобус Икарус (често срещан по варненските улици) с дизелов двигател МАН - 6 цилиндъра .......... ,пусковият ток е 250-260А.Предполагам колегата няма да ползва кабела да пали автобус.
20 мм2 / 100А ги пише на линка, който е дал автора, нямам самочувствието да ги определям по картинка.
За тока на стартера просто няма да се съглася, тъй като тока стартово е от безкрайност до около 200А при дизел и номинално 140А. Но сигурно в сравнение с метровските кабели, колегата ще може да си направи сносен кабел за подаване на ток.
Junak - майстор
c5pro написа:
radius написа:
20 квадрата и 100 А. Ако си с бензин , може и да стане нещо, но един дизелов стартер си иска 300-400А.

Кабела е не повече от 6 мм2,не знам къде и как ги определи тези 20 мм2.Също не ми е ясно какъв дизел ще палиш с тези 300-400А.За сравнение двигател на автобус Икарус (често срещан по варненските улици) с дизелов двигател МАН - 6 цилиндъра .......... ,пусковият ток е 250-260А.Предполагам колегата няма да ползва кабела да пали автобус.
И аз не разбрах как ги определи тези 6 мм2, ама... И за стартовия ток хич не си прав... На студено си отива до 300А без проблеми...
Тани - модератор
c5pro написа:
radius написа:
20 квадрата и 100 А. Ако си с бензин , може и да стане нещо, но един дизелов стартер си иска 300-400А.

Кабела е не повече от 6 мм2,не знам къде и как ги определи тези 20 мм2.Също не ми е ясно какъв дизел ще палиш с тези 300-400А.За сравнение двигател на автобус Икарус (често срещан по варненските улици) с дизелов двигател МАН - 6 цилиндъра .......... ,пусковият ток е 250-260А.Предполагам колегата няма да ползва кабела да пали автобус.

marian1 можеш спокойно да си отрежеш кабела на две и да запоиш в краищата по една щипка.Подчертавам "запоиш",всякакъв друг начин на захват на щипките към кабела (или кабела към щипките" ти гарантира лош контакт.По простата причина,че медта бързо се окислява.Ако във вашият град има магазин Практикер,то там продават щипки на бройка.
Да не забравяме на колко волта са автобусите и защо! Пак припомням , че имах един Форд Сиера 2,3 дизел с 4 цилиндъра , който упорито през зимата не искаше да запали с акумулатор под 600А пусков ток. А на бутане палеше в момента в който превърти гумите. С купуването на акумулатор с пусков ток 700А многогодишните проблеми изчезнаха като с магическа пръчица, въпреки , че акумулатора беше с доста по-малък капацитет от предишните 3(три) акумулатора с които го бях карал!
romanpm - майстор
Съгласен съм с ZEDYCUS , най-добре пробвай
Аз имам случай на помощ от приятел защото акумулатора ми се скапа и с кабели които се оказаха китайско менте не можах да запаля , но и кабелите си останаха цели за моя изненада защото бяха под 2 квадрата :lol:
Тани - модератор
И аз имам купешки кабели само 10мм² , но си палят бензинови автомобили без проблем и без да се чака да зареди акумулатора. Така, че и аудиокабелите ще станат щом са 20мм²!
  • 1
  • 2

Тема "Кабели за Кар Аудио > за подаване на ток към Автомобил?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: