Ахмаков,
Не бих казал, че ми е ясно кого апострофираш (оспорваш) и с какво?.
От климатици и фреони не разбирам, а на руснаци/украинци съм склонен да вярвам поне заради традиционния прецизен стил. В изложеното от мен изобщо НЕ визирам R134, нито мога да приема за вярно, че различни фреони работят по различни физики - базирам се на ТВОЯТА картинка и дори на числени стойности от нея.:
Би могъл и да дадеш малко по-обширно английския цитат - допускам става дума за същото, но свенливо си го спестил.
Другите два цитата, аз поне не разбирам какво доказват (показват).
На първо гледане, не съм наясно какво наричаш "вентилаторна мощност" и не съм съгласен, ако това е електрическата мощност на вътрешния вентилатор, да добавяш целия й еквивалент (30) в числителя:
СОР= 6100 / 1700=3,57
СОР= (6100+30)/(1710+30)=3,52
Този вентилатор НЕ Е нагревател, още повече казваш, че е "хубав", разбирам КПД поне 95%. Та предлагам:
СОР = (6100+1,5) / (1710+30) = 3,51
Малка или голяма разликата приближава -2% само от този двигател при тези големи мощности, но посоката на разсъждения ми е интересна. Като включим още 2-3 двигателя, размразяване, управление, филтри и др., може да се приближим до истината. Би било добре обаче да стъпим на предложените от теб и препотвърдени (ако са) от "руската методика" данни (машина), да не става "боза" с нови примери във всеки пост.
Ванко,
Благодаря за разясненията.
Не бих казал, че ми е ясно кого апострофираш (оспорваш) и с какво?.
От климатици и фреони не разбирам, а на руснаци/украинци съм склонен да вярвам поне заради традиционния прецизен стил. В изложеното от мен изобщо НЕ визирам R134, нито мога да приема за вярно, че различни фреони работят по различни физики - базирам се на ТВОЯТА картинка и дори на числени стойности от нея.:
8180 написа:Аз пиша и твърдя друго, прочетено от руснаците:Като не е вярно, ОК! кажи къде е грешката.
ИМА методика, при избрани налягания и фреон да се определи (графо-аналитично) СОР НА МЕХАНИЧНАТА ЧАСТ НА РЕАЛЕН КОМПРЕСОР - БЕЗ задвижката и БЕЗ никакви други части и елементи (вкл. и електрически), съставящи климатика като цяло. Просто се приема, че те са достатъчно (без КОЛКО) мощни.
По картинката на Ахмаков, използвайки споделената методика, получавам почти същото, което и Ахмаков с неговия софтуер. И правя изводи:
- вероятно Ахмаков има запрограмирана същата методикам;
Би могъл и да дадеш малко по-обширно английския цитат - допускам става дума за същото, но свенливо си го спестил.
Другите два цитата, аз поне не разбирам какво доказват (показват).
На първо гледане, не съм наясно какво наричаш "вентилаторна мощност" и не съм съгласен, ако това е електрическата мощност на вътрешния вентилатор, да добавяш целия й еквивалент (30) в числителя:
СОР= 6100 / 1700=3,57
СОР= (6100+30)/(1710+30)=3,52
Този вентилатор НЕ Е нагревател, още повече казваш, че е "хубав", разбирам КПД поне 95%. Та предлагам:
СОР = (6100+1,5) / (1710+30) = 3,51
Малка или голяма разликата приближава -2% само от този двигател при тези големи мощности, но посоката на разсъждения ми е интересна. Като включим още 2-3 двигателя, размразяване, управление, филтри и др., може да се приближим до истината. Би било добре обаче да стъпим на предложените от теб и препотвърдени (ако са) от "руската методика" данни (машина), да не става "боза" с нови примери във всеки пост.
Ванко,
Благодаря за разясненията.