• 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
8180 - майстор
Ахмаков,
Не бих казал, че ми е ясно кого апострофираш (оспорваш) и с какво?.
От климатици и фреони не разбирам, а на руснаци/украинци съм склонен да вярвам поне заради традиционния прецизен стил. В изложеното от мен изобщо НЕ визирам R134, нито мога да приема за вярно, че различни фреони работят по различни физики - базирам се на ТВОЯТА картинка и дори на числени стойности от нея.:
8180 написа:
Аз пиша и твърдя друго, прочетено от руснаците:
ИМА методика, при избрани налягания и фреон да се определи (графо-аналитично) СОР НА МЕХАНИЧНАТА ЧАСТ НА РЕАЛЕН КОМПРЕСОР - БЕЗ задвижката и БЕЗ никакви други части и елементи (вкл. и електрически), съставящи климатика като цяло. Просто се приема, че те са достатъчно (без КОЛКО) мощни.
По картинката на Ахмаков, използвайки споделената методика, получавам почти същото, което и Ахмаков с неговия софтуер. И правя изводи:
- вероятно Ахмаков има запрограмирана същата методикам;
Като не е вярно, ОК! кажи къде е грешката.
Би могъл и да дадеш малко по-обширно английския цитат - допускам става дума за същото, но свенливо си го спестил.
Другите два цитата, аз поне не разбирам какво доказват (показват).
На първо гледане, не съм наясно какво наричаш "вентилаторна мощност" и не съм съгласен, ако това е електрическата мощност на вътрешния вентилатор, да добавяш целия й еквивалент (30) в числителя:
СОР= 6100 / 1700=3,57
СОР= (6100+30)/(1710+30)=3,52
Този вентилатор НЕ Е нагревател, още повече казваш, че е "хубав", разбирам КПД поне 95%. Та предлагам:
СОР = (6100+1,5) / (1710+30) = 3,51
Малка или голяма разликата приближава -2% само от този двигател при тези големи мощности, но посоката на разсъждения ми е интересна. Като включим още 2-3 двигателя, размразяване, управление, филтри и др., може да се приближим до истината. Би било добре обаче да стъпим на предложените от теб и препотвърдени (ако са) от "руската методика" данни (машина), да не става "боза" с нови примери във всеки пост.

Ванко,
Благодаря за разясненията.
Ahmakov - специалист
...Разгледай картинките и ако нещо ти стане ясно може да питаш...Намери някой, да ти направи превод, защото rotary не означава ротор, пък било то и такъв дето можеш да го изключиш. Кое е ротор, по точно кои са двата ротора и кои е този дето можеш да изключиш?

Прикачен файл

vv.JPG
vv.JPG (5.42 KиБ) Видяна 3810 пъти
Ahmakov - специалист
8180 написа:
Ахмаков,
Не бих казал, че ми е ясно кого апострофираш (оспорваш) и с какво?.
От климатици и фреони не разбирам, а на руснаци/украинци съм склонен да вярвам поне заради традиционния прецизен стил. В изложеното от мен изобщо НЕ визирам R134, нито мога да приема за вярно, че различни фреони работят по различни физики...
Още веднъж, покажи ми марка и модел на масово произвеждан климатик на 134. Всеки може да вярва на каквото си иска, на Дядо Мраз, на Феята на зъбките, на украински саит и т.н.
8180 написа:
...Би могъл и да дадеш малко по-обширно английския цитат - допускам става дума за същото, но свенливо си го спестил.
Другите два цитата, аз поне не разбирам какво доказват (показват)...
Цитата казва достатъчно, пък кои каквото разбрал.
Ами може би това.
8180 написа:
...Както и да го извърташ, ТВОЯТ "електрически кпд" не се открива никъде, освен в цитираното ТВОЕ и недоказано твърдение.
Моите твърдения (изводи) съм се опитал да подкрепя с цитати...
8180 написа:
... само от този двигател при тези големи мощности...
При малки мощности и мощностите на вентилаторите са малки...

Представи си изолиран куб и в него включен вентилатор. Какво ще стане, в какви граници и дефинирай, ако може понятието ексергия.
Последна промяна от Ahmakov на вт яну 17, 2012 4:33 pm, променено общо 1 път.
vankovarnata - специалист
Пределно ми е ясно как работи в ексцентрик. Не като двг.

Еди дадох го като пример защото, ако е нещо повече то разхода му за 2-3ч. ще са колкото моя за седмица. Ама ти знаеш за какво става дума :prost:
Ahmakov - специалист
[-X ...Ами обясни, та и на нас да ни стане ясно... =D>
vankovarnata написа:
...Пределно ми е ясно как работи в ексцентрик. Не като двг...

...Правя голяма разлика м/у ротор и цилиндър и мисля, че е м/у компресор за хладилник/с бутало и пластинчат клапан/ и компресор за климатик. Преди всичко мисля.
Пробвал ли си да сложиш такъв на мястото на нормален или обратно със същите данни та говориш за някакви простотий. Изясни си както е цилиндър и какво ротор. Това не е от тия по хладилните камери дву/триглави дет ги ползвам за компресор на въздух.
Ако може по членоразделно.
Последна промяна от Ahmakov на вт яну 17, 2012 4:51 pm, променено общо 1 път.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Здравейте отново, мислех че почти се беше убедил 8180 в икономичността на инвертора, но май темата се е поизместила от основния въпрос. Това е полезно http://hvac.bjr-labs.com/hvac.pdf

Говорите за компресорите повече отколкото трябва. Според мен е цялостната работа на системата е много по-важна. Добре де един и същ компресор се ползва при различни като модел и номинална отоплителна мощност климатици. Давам пример за който се сещам – нищо тенденциозно: компресор DA89X1C-20FZ на Toshiba, който се използва във: (Google помогна за намирането на тези)
FUJI 7LCC - Отдава 3,0 kW при консумация 0,66 kW и COP = 4,55.
FUJI 9LDC - Отдава 3,6 kW при консумация 0,81 kW и COP = 4,44.
FUJI 9LCC - Отдава 3,6 kW при консумация 0,845 kW и COP = 4,26.
FUJI 12LGC - Отдава 4,0 kW при консумация 0,97 kW и COP = 4,12.
FUJI 12LDC - Отдава 4,8 kW при консумация 1,22 kW и COP = 3,93.
FUJI 12LCC - Отдава 4,8 kW при консумация 1,24 kW и COP = 3,87.
FUJI 14LGC - Отдава 5,0 kW при консумация 1,295 kW и COP = 3,86.

Тези са със същия компресор, но марките са хмм..
Haier HFU-09H03/R2(DB) - Отдава 3,15kW при консумация 0,87 kW и COP = 3,62.
HKEN-HCNN 262 XR - Отдава 3,3 kW при консумация 0,91 kW и COP = 3,62. – данните при тоя са малко объркани – да не се гледа с голямо доверие.

Друг компресор 5SS072XAA на Panasonic
FUJI 7LGC - Отдава 3,0 kW при консумация 0,66 kW и COP = 4,55.
FUJI 9LGC - Отдава 3,2 kW при консумация 0,75 kW и COP = 4,27.
MW09Y3G - Отдава 2,93 kW при консумация 0,77 kW и COP = 3,81.

Отделно 7LCC (COP=4,55) са 9LCC (COP=4,26) едно към едно и не е тайна че 7-цата е софтуерно ограничена, разликата е в едната платка във външното (сравнение от сервизното).
Същото е за 7LGC (COP=4,55) и 9LGC (COP=4,26), като 9-ката отдава само 0,2kW повече.
Тук на страница 4 е показана зависимост на СОР от натоварването на компресора.
В случая при 100% СОР=3 (не е някой блестящ инвертор) , а при 40% СОР=4,5.
http://www.intercold.gr/air-condition/s ... %20INV.pdf
Също има и сравнение на ефективностите на AC и DC мотори, както на компресорите, така и на вентилаторите.
Изводите са за вас.
Аз лично не съм виждал от сервизните, че консумираната мощност която се дава е само за компресора. При ОН-ОФФ влиза, а при инвертора не – така ли?
По-късно ще дам обещаните данни за дефроста.
8180 - майстор
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Здравейте отново, мислех че почти се беше убедил 8180 в икономичността на инвертора, но май темата се е поизместила от основния въпрос. Това е полезно http://hvac.bjr-labs.com/hvac.pdf

Говорите за компресорите повече отколкото трябва. Според мен е цялостната работа на системата е много по-важна.
Хе-хе, Здрасти.
Радвам се, че се появи
Да, за "почти" си прав, но се налага сега да "уча" "цялостната работа", че тя и питанката леко се модифицира от Автора на 18стр.
preslav написа:
1. По-голямата икономичност значи ли по-голяма икономическа целесъобразност?
Чудесни линкове си дал, вкл. и за модифицираната постановка.
Няма да минем и без нови въпроси.
По пловдивския линк:
1. Не че е съществено, но като как отбелязаните намаляха при по-ниски външни Т?
Прикачен файл:
Прикаченият файл Graphic1.jpg вече не е достъпен
2. Откъде следва изводът в т.5 Заключение:
"Инверторната климатична система притежава едно огромно преимущество пред конвенционалните - ефективността на работа при натоварване под номиналното е по-висока. Резултатите от експеримента потвърждават този факт."

Другият линк - за Дайкин, но на стр. 5 - гледал съм го, но отгоре-отгоре.
Прикачен файл:
Graphic1.jpg
Graphic1.jpg (49.41 KиБ) Видяна 3773 пъти
Това е баш по модифицираната задача. Ако знаеш (или някой друг) как изглежда коментираното по цени у нас, ако ги има машините тук? В Англия са пресметнали при техни си цени 2 год. откупуване на разликата в инвестицията.
Вероятно същото може да се види и при пловдивчаните с тяхното "преоразмеряване" на инвертора, сравнен с ОН-ОФ номинален как би изглеждало.

П.П. "При ОН-ОФФ влиза, а при инвертора не – така ли?"
Ако мен питаш, аз не го твърдя и според мен НЕ Е така. Показвам и коментирам някаква методика за пресмятане на СОР. Кой какво смята, още е под въпрос, но е много вероятно да е по тази методика - по-горе съм писал защо мисля така (имам 3-4 довода).
Благодаря,
amigoto777 - напреднал
Тани написа:
marian1 написа:
По точното прецизиране на температурата. По конвенционалните поради спецификата им, се излъчва по топъл въздух дори когато не е необходимо, от толкова топъл въздух - следователно колкото е по топъл въздуха по големи са и топлозагубите - няма да повтарям принципа обяснен с автомобила и инерцията - но май е най-точният, за общи приказки!
Не ми отговори какво става по нанадолнището на автомобила! Докато инвертора работи и изразходва енергия , то конвенционалния е спрял и не работи ! Ако един инвертор работи денонощно на 1000W , а един конвенционален работи 12 часа на 2000W и 12 часа почива, кой от двата е по-икономичен?
Кое тежи повече ,един килограм вълна или един килограм желязо.?
a_stoev - майстор
Ахмаков вземи напиши едно нормално аргументирано мнение. Стига с тези риторични въпроси. В цялата тема един път не си казал кое е черно кое е бяло, само постваш разни таблички и задаваш риторични въпроси. Явно не сме ти на академичното ниво и затова вземи напиши нещо ясно, нормално, с обяснения.
preslav - майстор
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
В случая при 100% СОР=3 (не е някой блестящ инвертор) , а при 40% СОР=4,5.
http://www.intercold.gr/air-condition/s ... %20INV.pdf
Също има и сравнение на ефективностите на AC и DC мотори, както на компресорите, така и на вентилаторите.
.
Благодаря за прекрасния линк - поне за мен нещата се изясниха. Подчертал съм в чевено онова над, което могат да се замислят (ако искат) привържениците на старите "японци", които най-вероятно са с AC мотори.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: