• 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
EDI - майстор
Не са с АС мотори.
preslav - майстор
EDI написа:
Не са с АС мотори.
Благодаря за пояснението - вярвам ти!
Тогава обаче в мен изниква въпроса защо някой се е отказал от добре изпитаните си и доказали се с времето компресори, респективно климатици? На няколко пъти тук беше споменато "европейските дървета", което аз разбрах като климатици проектирани да работят в Европа, но сега се замислих дали правилно съм разбрал?
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
За икономическата целесъобразност го казах 100 пъти.
Ще се самоцитирам:
“Икономическата обосновка всеки сам трябва да си я направи. Зависи от конкретният случай и кои недостатъци може да се пренебрегнат – пак за конкретния случай. Колкото загубите на помещението са по-големи, толкова по-рано ще си избие цената. И обратно ако са загубите са много малки (пасивна къща) може да се окаже в дългосрочен план, че духалката е по-икономически обоснована (заради ниската пъвоначална инвестиция). “

За мен линка който е фаворит при изясняването на работата на инверторния климатик и по-конкретно публикациите на BOARD_MAN – човека от Пловдив. Признавам го за “НАЙ-ГОЛЕМИЯ”. Публикациите му са интересни, точни, измерванията – възможно най-коректни, изводите също, не ми стигат думите ... За мен това е човека от който може да се черпят наготово знания, шапка му свалям. Достатъчно е само неговите публикации да четеш и да си отговориш на много въпроси. Опитната постановка е описана в детайли, кое, как, подобрения, защо и т.н.
http://forum.setcombg.com/index.php/topic,35354.0.html

Малко цитати:
“Отговор #45.
Ето интересни измервания от последните часове. Направих следния експеримент: изключих климатика за няколко часа и закачих конвекторна духалка Делонги с мощност 2kW. Целта ми беше не да измервам кое харчи повече и кое помалко. Исках да измеря истинските топлинни загуби на помещението, като мотивацията ми е описана в този пост:
…”
“Отговор #103.
Според мен измерването с духалката е съвсем точно при мен. Поставям духалката по средата на височината да гледа с наклон надолу. Терморегулатора на духалката го игнорирам (поставям го в позиция на постоянно включен) а самото включване и изключване го правя от специално разработена от мен платчица с изнесен температурен сензор на далече от духалката - така мога програмно да си задам с точност до десети на какви температури да включи и изключи. За сега съм я направил така че да включи на +22.9 и да изключи на +23.1 - получава се много "мазен" и плавен хистерезис. Пуска се и се спира през периоди за около 3-4 мин. Като измерването става изнесено от духалката - температурата която контролира включването и изключването е в другия край на стаята. Дори и да има някаква грешка - тя е съвсем малка. “

“Отговор #132.
Ето нещо интересно от последните дни - измервания за ефективността при външна -3.2 и -4.5 градуса. Странното от тези измервания е че топлозагубите на помещението паднаха спрямо тези при 0 градуса външа. Това няма никаква логика и си го обяснявам само с това че съседите са започнали да ме 'топлят' добре Другото, което е по-неприятно е че при тези ниски температури ефективността на машината значително спадна на COP=3.2 при външна -3 градуса и COP=2.77 при -5 градуса.

Т вън. __ Твътре ___ Консумация с конвектор ___ Консумация с климатик __ Изчислен COP
---------------------------------------------------------------------------------------------
+9 ______+23.1 _________ 796.87W ________________ 223.47W ______________ 3.57
+6 ______+23.5 _________ 1330.69W ________________333.01W ______________ 3.99
0 _______ +23.4 _________ 1582.26W ________________ 352.94W ______________ 4.48
-3.2 _____ +23.5 _________ 1154.12W ________________ 360.00W ______________ 3.21
-4.4 _____ +22.7 _________ 1177.63W ________________ 424.00W ______________ 2.77

Всъщност от табличката до тук подозирам че когато съм правил измерванията за +6 и 0 градуса просто тогава съседите не са се топлили изобщо за това съм отчел толкова големи топлозагуби.” - точно този ефект съм наблюдавал и аз: Бабата под мен не пали печката при + температури, а при минусови бичи яко и пода се усеща топъл (помага де). Лошото е че не топли стаята, която е под моя климатик, но пък така не ми компроментира моите измервания.
EDI - майстор
preslav написа:
EDI написа:
Не са с АС мотори.
Благодаря за пояснението - вярвам ти!
Тогава обаче в мен изниква въпроса защо някой се е отказал от добре изпитаните си и доказали се с времето компресори, респективно климатици? На няколко пъти тук беше споменато "европейските дървета", което аз разбрах като климатици проектирани да работят в Европа, но сега се замислих дали правилно съм разбрал?
Да ,за моделите за Европа става дума, макар добрите производители в последните години да се постараха и имат модели, доближаващи се донякъде до японските си събратя.Визирам ТОШИБА, МИЦУБИШИ ЕЛЕКТРИК, МИЦУБИШИ ХЕВИ и донякъде ПАНАСОНИК с НОРДИК моделите.Японците си сменят машините по много причини - изисквания за енергийна ефективност, отстъпки при замяна на машини с по-нови модели, повече екстри при по-новите модели, бонуси при ползване на по-високоефективни машини и други подобни.Естествено има и дефектирали машини, които са сменени, защото не работят.Въпроса е на каква ще попаднеш от внесените от там.Има машини, които почти не са работили има и щайги, които са разкапани от експлоатация.Както казах в друга тема, трябва да имаш човек във фирмата-вносител или такъв, който може да влезе в склада и да прегледа основно машините.Естествено, трябва да разбира от тази техника.Иначе купуваш котка в чувал.
vankovarnata - специалист
preslav написа:
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
В случая при 100% СОР=3 (не е някой блестящ инвертор) , а при 40% СОР=4,5.
http://www.intercold.gr/air-condition/s ... %20INV.pdf
Също има и сравнение на ефективностите на AC и DC мотори, както на компресорите, така и на вентилаторите.
.
Благодаря за прекрасния линк - поне за мен нещата се изясниха. Подчертал съм в чевено онова над, което могат да се замислят (ако искат) привържениците на старите "японци", които най-вероятно са с AC мотори.

Според моето усещане при ползване при АЦ моторите има по-плавно преминаване в оброротите и ако изключим копа топлото на 22 е съвсем друго в сравнение с 410.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Обещаните данни за дефроста:
Когато е имало възможност да следя параметрите съм ги следил. Но много често се дефроства през нощта – не ми е проблем да стана и да видя, но може да разбудя малкия. Той и без това не спи много още от раждането, при което ако го събудя ще си навлека неприятности. При този случай засичам само времето на дефроста – най-често е около 6-7 мин.(грешка +-30 секунди). Общо 2 пъти съм засичал дефрост около 14 минути.
При първият път нямам данни за условията, но вторият го хванах (в таблицата) при външна Т=0 °C , духаше вятър и валеше сняг (валеше под ъгъл 45 градуса). Следях моментната консумация по време на дефрост и ми направи впечатление, че не си дава зор, изчисти топлообменника за 4-5мин., но продължава да дефроства. По програма трябва да стигне 16гр. на топлообменника (вятъра явно оказваше голямо влияние), като консумацията не се качи над 600W до 11-тата минута (обикновено стига 750W на 6-тата или 7-мата минута). Явно си мислеше че е топло (външна Т=0 °C) и няма нужда да си дава зор. – като няма датчик за вятър :lol: .
Това което ме остави замислен е: какво направи при следващия дефрост, един час след този, при абсолютно същите условия – следващият ред в таблицата. Направи дефроста за 7 минути – двойно по-малко време. Ами евала на програмиста. И в самия режим на работа съм забелязал подобно “самообучение”. Все още не съм го разгадал напълно. Отначало като следях работата му си викам “какви ги върши тоя - нещо му има”.
При пълната липса на свободно време в къщи, все пак с цената на малко караници (“все на климатика седиш, какво го гледаш, мериш толкова …”) успях да запиша типичен (като продължителност) дефрост.
Нагласих всичко - камери, микрофони и т.н., то пък за беля не ще да се дефроства, дигам градусите – не ще да дефроства (жената мърмори, малкия търчи насам натам чуди се кой кабел да дръпне – пълна лудница). Писна ми, отказах се и го изключих и хоп – дефроста почна. – Има и такова условие за дефрост при моя модел (бях забравил да спомена).
“(1). OFF DEFROST OPERATION CONDITION
When operation stops in the [Heating operation] mode, if frost is adhered to the outdoor unit heat
exchanger, the defrost operation will proceed automatically.
In heating operation, the outdoor heat exchanger temperature is less than - 25°F(-4°C), and
compressor operation integrating time lasts for more than 30 minutes. “

Във клипа, амперметъра показва директно в kW (естествено е да не мери супер точно, но грешката му е 30-40W - показва по-малко.) – По него по-лесно се вижда характера на изменение на консумацията.
Има електромер за по-точно (600об./kWh).
http://vbox7.com/play:c51df841f7

Прикачен файл

defrost.JPG
defrost.JPG (68.35 KиБ) Видяна 3731 пъти
a_stoev - майстор
Малък разбор на рекламираните предимства в дадената по горе брошура:
1 Ротор с неодимови магнити - по същество това е един синхронен двигател. Липсата на токове в ротора обуславя липсата на топлинни загуби в ротора.
2 Единична "концентрирана" намотка (concentrated winding), няма го в този документ, но съм го срещал в други. В стандартния асинхронен двигател намотката се състои от няколко намотки разположени в различни канали(Distributed winding). В резултат магнитното поле е ??? не помня точно, май с по-нисък интензитет но с по-широко сечение. повече картинки:
http://www.google.bg/search?q=concentra ... swaQh9yVDQ
Тези двете подобрения водят до посочената на 6-та сраница по добра ефективност на DC-инверторите. При АС-инверторите ги няма тези предимства. Всъщност ОН/Оф машина би работила максимални обороти винаги където разликата в ефективността би била от 3-4 до 7-8 % според дадените графики. За отбелязване е че единия двигател при всички скорости е по ефективен от асинхронния двигател на максимална скорост. Другия двигател при 40% от скоростта си вече се изравнява с асинхронния двигател
Това че синусоидата е честа а не стъпаловидна бе актуално преди 20 г.
Формата и разположението на ходовете на фреона също не е нещо уникално. Поне не е само за инверторите.
Под охлаждането леко са се изхвърлили че е нова разработка, ама да речем че до сега не съм го виждал в климатик. То е като с топ да биеш врабчета.
Променлива скорост на вентилатора може и да е било голяма екстра, ама пак преди 20 г.
DC двигател на вентилатора си е логична екстра, и наистина няма как да се вгради на тъп ОН/ОФФ. На по умните със външни платки би могло да се ползва.

Докато се рових изскочи следното за dual rotor моторите:
Изображение
Всъщност касае по-ефективни и по-компактни електродвигатели, а не конструкцията на компресора. За съжаление в рекламите само хвърлят някакви теми, без да знаят за какво се говори.
preslav - майстор
Не знам за другите скептици, но аз мисля, че получих най-после неопровержими доказателства за по-голямата икономичност на "инвертора", за икономическата целесъобразност всеки може да си направи сметката според конкретните условия в които се намира.
Остана един малък въпрос, който беше зачекнат в тази тема и ми се струва, че е по-добре да се доизясни тук, а не да се отваря нова километрична дискусия.
При условие, че дадено помещение се ползва най-много 1/3 от денонощието трябва ли в останалите 2/3 климатикът (било то такъв или онакъв) да работи непрекъснато - отново говоря за икономическа целесъобразност, а не за комфорт?
EDI - майстор
Зависи от много неща - помещението, външните температури, желанието на собственика.Иначе от гледна точка на машината, по-добре е да си работи постоянно, особено при ниски температури.Грубо казано, по-лесно и е да наваксва малка температурна разлика, от колкото голяма, като се подобрява работата на цялата машина, включително и от гледна точка на разхода на енергия.Аз поне съм възприел този принцип наработа - включвам ги октомври и ги изключвам април.
a_stoev - майстор
preslav написа:
При условие, че дадено помещение се ползва най-много 1/3 от денонощието трябва ли в останалите 2/3 климатикът (било то такъв или онакъв) да работи непрекъснато - отново говоря за икономическа целесъобразност, а не за комфорт?
Казват че всеки 1*С температурна разлика вдига загубите с 4%. Аз си свалям климатиците в къщи - обикновени мидеи на 18*С, когато излизам и вечерта в неизползваните стаи. Поне във Варна доста бързо сварват да стоплят и не виждам смисъл да поддържам постоянна температура денонощно. Стаята не изстива толкова бързо. Даже смятам че под 16-17 няма да изстине дори и за едно денонощие.
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: