• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
lux_e_on - специалист
Ми казах аз че трябва по-мощна каминка ама кой да чуе.Сега за връзването на каминката.На подаващоя щуцер холендър,нипел,тройник-нагоре едно ВРН,нипел,тройник-в него едно термометърче и отгоре АО.Надолу адаптор и тръба-на подаването най малко 2,5 метра метална,пък после каквато искаш.На връщането пак холендър,нипел,тройник-нагоре ВРН и АО,надолу адаптор и метална тръба до помпената група.Помпената група:възвратна клапа,нипел,помпа,нипел,груб филтър,нипел,кран(забележи че това е първия и единствен кран до тук).На крана адаптор и тръба.Минаваш през стената в спалнята.Качваш по стената нагоре да заобиколиш врата,на качването два тройника и АО,оттам с наклон надолу над вратата(не го прави голям)през две колена слизаш към кутията от другата страна на врата.Ще продължа след малко.
Аз-1 - напреднал
Не ми проблем да сложа по-голяма камина-печка ,да речем на Прити 13+4квт.(12+6квт. са ъглови и не ми пасват на мястото)П.ритеснява ме като се зареди вечерта за да кара до сутринта,да не би да завира(всички домашни люде в шаш и паника) и да се притеснявам когато ме няма.Тези 10+4 квт. казвате,че ще са малко за 10,5квт. заедно с бойлера.Нали бойлера дърпа мощност само докато загрее в първите 30-40мин. и после не консумира мощност от водната риза.Тогава от 10,5квт. консуматорите остават 7,5квт. при водна риза 10квт.(да речем 70% КПД остават 7квт.).При това положение -7квт. след като бойлера няма да консумира ,13квт. водна риза няма ли да е много мощна и да завира много бързо?Правя тези мои си разсъждения ,не да споря с вещите като Вас по отплителните инсталации,а да си отговоря на въпросите и да стана малко по-грамотен по темите.Оставям най-добре вие да прецените кое и как.Поздрави !
Transporterr - специалист
дали е 10-13 или 23 е важно, но също е важно колко дърва се иска да изгорят за да получи тази толина.
намери на Антон БМ калкулатора и сметни с точност какво ти е нужно за да си сигурен, а това че печката ти е по мощна не означава че някой те кара да я пълниш догоре с дърва. по мощната печка може и по слабо да гори, тоест ако сложиш еднакво количество дърва следва да получиш повече топлина от по голямата печка. водната риза би трябвало с номиналната си мощност да захрани всичките консуматори + тръбите( защото и по тях има "загуби"). е, коя номинална мощност е по близо до това което имаш на 10 или на 13кв. ? така си мисля :?
тука има парнаджии който могат да се изкашлят още по вещо .
joro_vn - специалист
Абе пич, виж това от първа страница на темата ти:
Имам такава камина и отоплявам с нея 147 м3. в стара селска къща без изолация / стените са 50 см. дебели отвън тухла, отвътре кирпич/. Дограмата е дървена-стара. В механата, където е камината има един радиатор 1.8 кВ. Обема и е 56 м3. Общо радиаторите ми са към 8 кВ., но мисля, че може да се добави още един въпреки, че съм достигнал максималната мощност по заводски данни. Така е защото при 70*С на входа- на изхода имам 60*С. Мисля, че само камината в хола /22 м2- 52 м3/ няма да е достатъчно. Заради водната риза тези 4 кВ. почти не се усещат. Аз съм сложил и лира на буриите, която се обдухва от малки вентилатори и работи по-добре.
Извинявай, ама твоето апартамент няма и 50 квадрата. Не се набутвай със сръхмощности, със 6-7 киловата ще се потиш,
ако работят редовно разбира се. Ако не топлиш 1 седмица, щото си бил на ски в Алпите примерно, ще стопли по-бавно, ама ще го преживеете.
Аз съм с къща с 200 м2 отопляема площ и се чудя как да намаля мощността на котела под минималните му 9 кв. за да не пали-гасне час по час при тия температури около нулата.
Сложи си всякаква изолация доколкото е възможно, най-вече на тавана и неголяма мощност на камината. Щото дървата освен пари струват и Мноооого хамалогия.
Пък ако можеш да си позволиш пелетна камина, не се колебай.
Аз-1 - напреднал
Искаш да кажеш,че 9квт. ти идват много за ....да речем 500куб. м.(при височина на етажа 2.5м.) и външна температура около 0-та или грешно съм разбрал?
lux_e_on - специалист
Казвал съм и преди,ще подесетя пак,а именно:камина 8+4 е приблизително 10kW по кокс или около 7kW реални,сиреч 2,5+2+1,5+0,5=6,5kW само радиаторите,излиза че бойлер няма да грееш и ще блъскаш постоянно с дърва.А що се отнася до 9kW за 200 квадрата къща...,мисля че фантастиката беше на последния етаж на народната библиотека.
joro_vn - специалист
Горе долу да. Имам средна ръка изолация, не е свръхманиашка. Ако температурите са -15 и има силен вятър няма да ми стигнат. Ама къщата е разлата на един етаж, а ти си в апартамент, при това вътрешен.
А, и бойлер ще грееш, нали няма да сте непрекъснато в банята. Нали един стандартен електрически бойлер 80 л с 3 кв. нагревател стопля за час. Колко пъти ще го изпразваш за денонощие ?
Аз-1 - напреднал
Изчислнията съм ги направил при 65W на 1куб.м. Излиза 105куб.м. х 65W=6,8квт.Слагаме 6,8квт.+0,7 лира +3квт. бойлер =10,5квт.От тези киловати в хола 60куб.м. х 65W =3,7квт.,но в хола ще е печката-камина,която също ще отдава тплинна мощност(незнам колко,но мисля си поне 1,5-2квт.,ще има и тръби(кюнци) в стаята) и няма да има нужда от радиатор с мощност 3,7квт.,а по малък .Тази 10квт. водна риза няма ли да може да захрани приблизително 9квт. топлообменници?.Даааа,при 8+4квт. реалните са 7,а при 10+4квт. колко са реалните?
Наистина май,че е на ръба,но пък дали водната риза ще може да захранва радиаторите и бойлера(само 30-40мин.на пълна мощност 3квт.)?Дали при изравнена мощност на водната риза и консуматорите на мощност системата няма да работи по-добре,ефикасно и икономично?Все пак външните температури не винаги са -10/-15градуса.Ако се види зор,че няма да може да се затопли водата във водната риза,не става ли да се затвори крана на бойлера и водата да циркулира само в радиаторите и след като загреят да се отвори крана на бойлера?Не знам за какво съм се влюбил в 10+4квт. водна риза и си мисля ,че ще се справи с така поднесените и условия на работа-105куб.м.,средно ниво на изолация 65W,камина тип печка(собственото и топлоотдаване мсля,че е по-голямо от горивната камера.).Пояснение-нямам намерение да оставям резервни мощности на водната риза за напред.Доста се отплеснах,но се стремя да гледам реално на нещата.Ако съм занижил W -те на куб.м. поправете ме.Ако бъркам,моля за извинение!Задавам всички тези въпроси и разсъждавам пишейки на клавиатурата като не претендирам за компетентност.Там думата е ваша.Да разбирам ли,че според вас водна риза 13+4квт. ще е по -добрия вариант от 10+4квт. в моя случай?
Последна промяна от Аз-1 на ср яну 25, 2012 10:35 pm, променено общо 10 пъти.
Transporterr - специалист
Аз-1 написа:
.Даааа,при 8+4квт. реалните са 7,а при 10+4квт. колко са реалните?
ключа от бараката е заровен в КПД-то на печката !
като знам на какво ниво е регулиране на горенето и подаването на въздух, съм леко скептичен към данните които дават за тях :cool:
В резултат на дългогодишния опит и проведените
изследвания в лабораториите на “Прити 95” ООД бяха постигнати оптимални характеристики и кое-
фициент на полезно действие 60-80% за всички произвеждани горивни камери, камини и печки.
http://www.prity-bg.com/docs/Instruction1.pdf
ако приемем че може да гориш поне по 4кг/час сухи дърва, и отдават 16кВт. според зададения от производителя КПД може да отнемеш 9.6кВт с водната риза. ако печката е по голяма просто ще имаш възможност да сложиш повече дърва за час и съответно повече мощност да отнемеш. и имай в пред вид че става въпрос за постоянно поддържане на горенето и температурата в помещенията. ако смяташ да я палиш само вечер нещата не стоят така. също се приготви за минимум 10куб. дърва на сезон

Прикачен файл

Instruction1.pdf.rar
инструкция Прити
(260 KиБ) Свален 171 пъти
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Моля за съвет относно парна инсталация." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: