• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
Каналски - специалист
Малко по темата за Предпазен Вентил с Възвратна Клапа за бойлер ...
Купих си вчера един, според мен е по-добре направен от традиционно монтираните на българските бойлери,
предполагам че Възвратният Клапан няма да "внася шум" във инсталацията.
Купен за 23лв. , при руснаците гледам цени от 600-900рубли (средно в момента 1лв=20рубли)
- Прикрепената снимка -
Малко снимки от Интернет:
за "обикновен" бойлер и за болер разположен под мивка и работа под налягане (яко странен продукт)
Изображение ; Изображение
Малко PDF файлове на руски :
_http://vyberiklimat.ru/files/pdf/instrukciya_stiebel_eltron_kv_ta_srt_svex_zh_svmt_dmv.pdf
_http://vyberiklimat.ru/files/pdf/instrukciya_aeg_ad796.pdf

Прикачен файл

ST_SV_EX_1-2.jpg
снимка
ST_SV_EX_1-2.jpg (64.59 KиБ) Видяна 9253 пъти
mici - специалист
Е, и аз да питам по въпроса за възвратно-предпазния клапан. Оказва се, че налягането в мрежата ни е 7-8 атм. (къщата ни е в долния край на града). И от клапана все си капе... :shock: Монтирах манометър между клапана и входящата тръба на бойлера. Той е до 6 атм, но стрелката отива доста по-нататък и опира в ограничителя - т.е. налягането е около или над 7 атм. :shock: Купих редуцирвентил. Монтирах го преди клапана , нагласих го на 4 атм. и всичко изглеждаше нормално. Но при нагряване налягането бързо се покачи пак до края на скалата на манометъра и от клапана пак си капе... :?: Очевидно не може да се избегне капането, независимо от налягането в мрежата :?
bonjyr89:
........редуцир вентила регулира налягането на водата не като освобождава излишното а като не го пропуска.
Това е така, но явно се отнася за системата до клапана, а не и след него. Там разширението на водата не може да се избегне. И клапанът е единствената възможност да се предпази бойлера. :!: А някой знае ли при какво налягане се изпитват бойлерите преди да напуснат производственото предприятие ( в моя случай - "Елдоминвест")?
Каналски - специалист
mici написа:
....
Поздравление за мероприятията които си направил!
Най-добре е да се сложи Редуцир Вентила където е водомерният възел .... и в цялата инсталация да се редуцира налягането до max 6 bar(atm). Но и така сложен ще върши работа, ама само за мрежата за топла вода което ще ти създава неудобство при смесването на студена и топла вода.
Но при нагряване налягането бързо се покачи пак до края на скалата на манометъра и от клапана пак си капе...
Ами Да, това се получава при нагряване на водата в затворен съд повишаване на налягането... и затова е Предпазният Вентил (нагласен между 6-7 bar) да изпуска вода за да понижава налягането. Т.е. трябва да се получи, когато бойлера не работи Предпазният Вентил не капе , когато работи да почва да капе ... Затова съм сложил по-горните снимки, на всички има добавен Капко Уловител, трябва да прокапва, нормално е да капе.
PCL82 - майстор
Питам се дали бойлерите не трябва да имат балонен разширителен съд, както при отоплението? Евентуално обезвъздушител.

Занам, че в горната част на бойлера винаги остава въздух, който обира част от разширението, а останалата част излиза през вентила.
Илиян Илиев™ - майстор
Да споделя и моя опит с клапаните:

Април си сложих нов бойлер и си имаше и клапан към него(всичко итал изработка). Клапана прокапа на момента, но вече имах съмнения за регулатора на налягането, че не е в ред.

Смених регулатора на налягането и клапана спре да капе. До тук добре, но след няколко месеца започна да свири водопровода. Както и да е, свиква се, а и имам гадни комшии та заради тях ми беше кеф, че свири водопровода(и аз демек го раздадох гадняр).

Преди няколко дни забелязах, че бойлера не изключва, тръбата под клапана беше топла, демек трябваше смяна след едва 9-10 месеца.

В магазина ми предложиха италиански като моя и италиански с регулиране, но с външен вид като евтино китайско менте.

Избрах регулиращия се, защото другия вид вече ме беше предал. След монтажа прокапа на момента. Навих около половин оборот с шестограма и капането спря. Не знам дали свири, защото така съм свикнал, че не ми прави впечатление, но мога да се заслушам при интерес от ваша страна.

Стария клапан си беше съвсем като нов с изключение на следите от кълчища. Имам съмнение, че е заседнала твърда частица, както спомена лазар, защото предния ден от чешмата течеше ръжда. Но демек ако е засядала е било по начин по който връща топлата вода, а не да капе от самия клапан.

п.п. Ако някой желае мога да снимам регулатора на налягането и двата вида възвратни клапани на бойлера. Добре е да ме подсетите на лично за снимките, защото не винаги чета всички теми и е възможно да забравя какви обещания съм давал.
При нагряване на бойлера се повишава налягането, предпазния клапан при 5,5 бара започва да разтоварва налягането на бойлера в системата на студената вода.Когато след водомера има поставена възвратна клапа, излишното налягане стига до там (клапата пропуска в една посока) и налягането на бойлера се изравнява с налягането на тръбата със студена вода до момента когато достигне 8 бара и започва клапана да капе.За това са случаите когато се вклучи бойлера клапана капе и когато се пусне студената вода той спира.
Много често капят защото са ментета или има заседнал боклук
roly - специалист
Имам кран преди възвратния клапан- ако го навия така, че топлата вода да тече по- слабо- значи ли че ще спре да капе или има опастност топлата вода да отива към судената? :weedman:
Каналски - специалист
Каналски написа:
...
Снимка на новият монтаж към домашният бойлер. Следва подмяна на свързващите тръби "меки връзки" ... Вероятно по-нататък и "капко уловител" ...

Прикачен файл

PV.JPG
PV.JPG (88.23 KиБ) Видяна 8190 пъти
lux_e_on - специалист
Колеги нищо лично,но на тоя клапан това му е работата - да капе,което със сигурност показва че работи.Редуцира е друга спатия и ако някой си слага да има предвид че се прави група подобна на помпената при отоплителна инсталация - кран нипел филтър редуцир възвратна клапа.Ако няма възвратна клапа манометъра дето се слага на него не мери вярно и съответно не може да се настрои добре.Когато го настройвате имайте предвид,че на видима на батериите максималното работно налягане е 5bar.Възвратно-предпазния вентил на бойлера е с по високо за да избива ако термостата не сработи и бойлера прегрява и за да не връща гореща вода по студената инсталация като се разшири водата при нагряване.С две думи редуцира на 3- 4bar и почти сигурно баланса ще спре да капе-нали това беше идеята.
GROHE Bs - специалист
Каналски написа:
Каналски написа:
...
Снимка на новият монтаж към домашният бойлер. Следва подмяна на свързващите тръби "меки връзки" ... Вероятно по-нататък и "капко уловител" ...
Бахти грозотията.Моят съвет е вече споменат-регулатор на наляганетоскатан след водомера.И внимавайте с тези бойлери особено с културно из пълненото вкарване на водата от клапана в мръсния канал-преди няколко седмици отивам да видя защо мебелен магазин с една тоалетна и мивка в нея имат сцепващата сметка от около 400 кинта.Съмнението беше за скрит теч за което обясних че трябва да е доста явен за тия пари :-D .Вкрайна сметка се оказа че бойлера скрит в окачения таван(бойлер кухненски тип нюню) в частност клапана му са виновни за яката сметка
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Помощ - възвратния клапан капе непрекъснато!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: