Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
LazarGanev - "Велик майстор"
Сашо, къде подаваш горещата вода - долу ли?
sashonikolov - специалист
Изображение
Не,на бойлера са си отбелязани горе - вход на серпентината а от долу - изход.
Задвижката е на горната тръба,която е входяща на серпентината
lux_e_on - специалист
Къде ще сложиш вентила със задвижката няма голямо значение,щото термостата подава ток на сервото и затваря или отваря-зависи дали е норрмално отворен или нормално затворен вентила-което пък води до спиране на потока през серпентината.За противотока при топлообменника всички сме наясно,но пък това връзване ти загрява най много горната част на бойлера дето и без това е най гореща завади естествената конвекция на ФЛУИДА-БГВ.Голямо значение има къде ти мери сондата на термостата.Надявам се има какво да ти командва помпата-спрямо вентила-отворен работи,затворен не работи?Питам,щото аз обикновено не слагам втора помпа и нямам нужда от допълнителна автоматика.
sashonikolov - специалист
По принцип е така.Няма значение къде ще бъде задвижката на вход или изход,важното е да я има.Но понеже идеята беше с втора помпа ми беше по-удобно да я сложа на входа на серпентината.А тази втора помпа се оказа,че има по-скоро обратен ефект за топлообмена и сега седи само като статист в шоуто на Слави.
Лятото ще я махна и ще си сложа парче медна тръба.
А иначе като цяло автоматиката е сметната така,че помпата да върти само при отворена серпетина.Има още едно малко скромно табълце,което не се вижда на снимките,което е пълно с контактори,предпазители и т.н.
Не ми е по специалността с автоматизацията но ме влече като цяло много темата с жичките и току отдела на електротехниците в работата пропищи от мене и моите идеи с готов план за реализация :-D Така,че за автоматиката нямам проблеми.
А иначе писах по-напред в темата,че не използвам фабричната сонда на бойлера нито има предвидено място за допълнителна такава сонда просто защото на този модел не знам защо инженерите са решили,че не му е нужна допълнителна.
lux_e_on - специалист
Тия тръби ми се чинят Ф22,а ако е така са ти големшки за тоз бойлер,а ако махаш помпата използвай момента да смениш колянцето над нея с тройник и АО.
sashonikolov - специалист
Да тръбите са Ф22,и на мен ми се видяха големи но серпентината е с вход/изход на 3/4,което си отговаря направо на 22ката.
Задвижката обаче е на 1/2 така,че се получава редукция по трасето.По принцип и задвижката трябваше да е на 3/4 но цената и беше доста висока(не,че тая беше евтина)
Разбрах те за АО и като му дойде момента ще го направя.Макар,че честно казано не ми е съвсем ясно след като на подаващата тръба има обезвъздушител защо е нужен на обратната към котела.Не,че не съм го сложил,да има дет се вика и да не помага поне не пречи.....ама чисто информативно питам.
lux_e_on - специалист
Серпентината е на 3/4,което отговаря на Ф25 пропилен и Ф20 бяла тръба с вложка.Ф22 медна носи 22kW следователно ти е голяма.На бойлер 300л със 2 серпентини-8 и 22kW и извод на цол му е точно.На голямата- два солара с Ф18,на малката котела с Ф22.На въпроса за АО на долния извод-ако вземеш бойлера с чупката на серпентината ще имаш две рамена на тръбата за обезвъздушаване:от щуцера надолу и после нагоре към горния през серпентината.Моя принцип на работа е че в една инсталация крановете(с холендър ги предпочитам :-D )и АО никога не може да са много,може да са недостатъчни но много никога.Реално не е важно да са много,а на точните места.Що се отнася до вентила и задвижката-взимаш си най нормален термовентил за радиатор 3/4 и задвижка за него(точно като за подово или конвектор) иначе скопяваш тръбата-серпентината,макар че на това му викат местно съпротивление-въпрос на гледна точка-за мен си е скопяване щото намаляваш дебита на серпентината.
fbr - майстор
sashonikolov написа:
......
Имам същия бойлер със серпентина. Изпитвам същите неудачи при експлоатацията му. Даже отложих монтажа на слънчевия колектор, поради същите съображения. Та сега ми се върти в главата, да го обърна този бойлер с главата надолу. Извода на горещата БГВ да стане извод за студена БГВ, а студената след нейното скъсяване до основата, да стане гореща БГВ. Естествено, може да се спести рязането на тръбата в бойлера, като се монтира муфа на фланеца. Очаквам в края на операцията да имам серпентина в долния край на бойлера и нагревател в горния край, който ще се включва при недостатъчно загряване от сл. колектор. Проблем би възникнал, в окачването на бойлера, но смятам че не е непреодолим.
lux_e_on - специалист
Проблем ще имаш с тръбата за гореща вода-ще е наобратно и ще смуче най студената вода и с термостата на бойлера-ще мери винаги гореща вода и ще включва веднъж годишно.Ще трябва да го преработиш бойлера изцяло,а и ще се раздува,щото ще му липсва въздушната възглавница в горния край при нормален монтаж и ще ти трябва разширителен съд.Ако му слагаш солар,смени го с друг дето е със 2 серпентини,щото солара е с гликол да не замръзва и е отделна система.
LazarGanev - "Велик майстор"
fbr, не прави глупости, купи си един 50л бойлер без серпентина и го вържи последователно след сегашния за да дозагряваш водята оата, ако не е достатъчно гореща от слънцето.

Тема "Съвет за избор на Бойлер със серпентина" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: