Най - вълнуващия въпрос зимно време.
vache - специалист
LazarGanev написа:
Термостата струва около 20-25лв. Вземи си такъв със капилярна тръбичка, която се увива около изходящата тръба. Ще видиш, че всичко ще си дойде на мястото. И аз преди години го имах същия проблем на моята инсталация и го оправих по този начин.
Супер! Мерси! Ще пробваме това. :) Дано да ни е последната година на дръвца и да ни пуснат газ. Виждам, че всички сте много отзивчиви. Ще пиша какво сме направили и какъв е ефекта. Надявам се да не се наложи да имам още въпроси :)
scorp - напреднал
На пловдивския панаир имаше един щанд на който се предлагаха печки (вкл за враждане ), които горяха биологично гориво - пелети. ДИзайна беше отличен, поне от това което демонстрираха топлината, която се излъчваше беше впечетляваща. Имаше и такива, които бяха с водна риза. Автоматично електронно регулиране на температурата, вкл и запалване. До тук добре, но когато поразпитах за разхода, за цената на горивото и доставките нещата станаха по сложни - просто никой не ми даде конкретна инфромация.
На щанда на ЕРАТО се предлагаха котли на биологично гориво, но представителят с който говорих освен, че ми разясни подробно процеса на работа, ефикасността и т.н. беше честен да заяви, че излиза сравнително скъпо този вид ототпление - двойно колкото с дърва ! Коментара му беше - изключително чист и удобен начин а отопление, но за хора с финансови възможности. ЕРАТО са започнали да произвеждат пелети но явно цента им е все още висока.
Так или иначе този тип отоплени ее интересен и се замислям. ДОколкото разбрах може някои котли да се приспособяват за такъв вид гориво - с приставка и шнек за подаване на горивото.
Какво ви е мнението ?
vache - специалист
Днес я палнах камината, ей така за проба. Очкавах някой идиот да ни е запушил комина :x Не беше... :-D Пълних система, обезвъдушавах.. Т на водата пак 60 градуса, а радиаторите не могат да се пипнат... всички са равномерно загряти. Ще потърсим термостат и пак ще пиша..

Добре, ами термостата като се монтира на изходящата (топлата) тръба, а помпата ни е на входящата (студената) :| Аз все си мислех, че и от гледна точна на безопасност по-добре помпата да е на студената, защото ако тя спре (макар, че е на UPS) става като тапа. Заради естествената циркулация водата все пак ще има доста повече място да се раширява и да си се движи в правилната посока топла към студена. Раширителния съд ни е на отделен клон с лирата в банята и е мах близо до камината. Досега си е действал безотказано, защото водата си избива оттам като е пълнена студена инсталацията. Та мисълта ми е ако трябва да сменяме мястото на помпата заради термостата това добре ли ще е?
LazarGanev - "Велик майстор"
Не, остави си помпата на мястото, просто сложи термостата! Според мен мощността на радиаторите е по-голяма от нужното, затова се получава така, но с термостата ще се оправят нещата. Пробвай и пиши за резултата, а после ще говорим за една лека настройка.
vache - специалист
LazarGanev написа:
Не, остави си помпата на мястото, просто сложи термостата! Според мен мощността на радиаторите е по-голяма от нужното, затова се получава така, но с термостата ще се оправят нещата. Пробвай и пиши за резултата, а после ще говорим за една лека настройка.
Да, ще пиша! Благодаря! :)
Мощността е такава каквато я изчислиха за всяко конкретно помещение. Обаче на някои места аз гледам как смятат мощност само по кубатура. Леля ми ми е правила проекта, тя с това се занимава и си е взела предвид всичко, коефициентите на под таван, прозорци, изложение на стаите, изолации, изчислила е загубите и после каква мощност е необходима, за да се постигне разликата от средната външна Т за София и Т на съответното помещение, защото са различни температрурите за различните помещения.
После като отидохме в магазина за радиаторите там бяха посочени различни мощности за различните температури. Ние си взехме при изчисляването на броя глидери мощност на един глидер при Т 60-70 градуса. Разделихме общата мошност за помещение на тази на един глидер и си взехме броя глидери. Дори например в стаята с комина намалихме 2 глидера, защото там минава коминното тяло, а то доста си топли. Дори на комшиите над нас трябва да взимаме такса мощност за тия стаи :lol: :lol: :lol:
Нека първо уточня, че не съм топлотехник, имам опит само с една отоплителна инсталация, която сам изчислих, сам монтирах.По професия съм анестезиолог и работя като такъв от 20 години! :)
Та - инсталацията се намира на петия етаж в неотопляема тухлена сграда. Никой не живее нито до, нито под, нито над апартамента. Камината е на Прити, 14 киловата, радиаторите са 10 киловата, разпределени в три стаи и баня с лира и бойлер. Температурата на водата може да достигне и до 100, стига да се хвърля материал. А дървата са си добри - сух бук, акация и дъб. Нямам терморегулатор на помпата, която работи на първа степен, май това е около 30 вата. Няма изолация на стените, но са измазани добре и са двойна тухла. Предполагам, че проблемът за ниската температура е или голямата загуба на топлина от панелния радиатор на балкона или недостатъчната мощ на водната риза - доста ми се видяха радиаторите в апартамента!
А, за рахода на дърва - за горната инсталация трябват 8-10 кубика за зима. Въглища не се ползват!
vache - специалист
shumansky, водната риза е 13 кв. Радиаторите са около 10 кВ. То сега май пролема се оказа тази пуста Т от 60 градуса, защото мощността на радиатора зависи и от температурата. А камината ни е стигала 95 градуса с чугуните ама нещо се беше запушил един филтър и аз бях затворила някои от радиаторите. Тогава какво тичане падна да отварям радиатори и да вадя главни :lol: Ама да ти кажа и тухлата си е тухла.Аз имам чувството, че от нашата панелка от мазето духа чак :shock: Постепенно ще правим нещата и с изолацията, ама аз като се заинатих сега с тази камина да я оправяме и край! :)

Добре е анестезиолог да си изчисли и направи инсталацията. И аз почнах да поразбирам, макар да съм много далеч от топлотехниката :)
ironlady - модератор
vache написа:
Помпата е на средната степен (втора). Монтирана е на връщащата тръба (студената)

Чекмеджето го държа почти постоянно открехнато, защото мъжа ми никога не е подготвен за зимата и дървата не са достатъчно сухи. Като имахме едни 15 г. пънове тогава и на затворено гореше идеално. Сега пак си гори, но аз затварям чекмеджето като я набумкам за през нощта. Изгаря си напълно, няма проблем. Като загрее няма проблем, или поне аз така си мисля :?

Термостат няма помпата

Стаите...
Всички алуминиеви са на 600 мм. Чешки са, ама не помня вече на таз Т каква им е мощността. Върти ми се около 160 вата на ребро
1 стая 12 квадрата - 8 ребра, ама коминното тяло е в тази стая и той грее също
1 спалня 15 квадрата - 10 ребра
1 детска стая, изолирана отвсякъде 13 квадрата - 9 ребра
1 кухня също изолирана - 9 ребра
1 лира в банята
1 панелен радиатор на остъклен балкон
1 панелен в коридора дето е сигурно 15 квадрата. Тоя в коридора го сложихме, защото искахме и той да е отоплен, че е огромна площта, а колкото и да ни е хубава вратата на 1 етаж си е студено във входа

Преди имахме чугунени радиатори много големи. Това определено ни беше проблем, ама поради липса на средства правим дето се вика на парче подобрения.

Аааа, имат секретни вентили радиаторите. Между другото искам да кажа, че всички радиатори топлят равномерно, в смисъл, че всички са еднакво топли, независимо колко са отдалечени от камината.

Искам да ти кажа, че вече съвсем се сбърках :| :)
Съжалявам че по рано не ти отговорих,но от работа нямам никакво време...както и да е
Сега имам едно предположение, че в част от стайте не ти са достатъчни ребрата и то ако говорим за височина на реброто Н600 / това е височината между отворите на реброто, а не габарита му, т.е. цялата височина на реброто е 68 см/
Конкретно - спалнята,която е 15кв - поне още 2-3 ребра липсват ...предполагам,че тя ти е една от стайте с по -ниска температура от останалите помещения,ако радиаторите са на Н600/ то те са и с топлоотдаване около 190W/.
Другият ти основен проблем,който ти си го знаеш, е че с мокри и пресни дърва не гори камината, а тлее и неможе да вдигне температура.При хубав комин и добро запалване на камината и затворено чекмедже се чува един специфичен звук ...едно леко бучене или бумтене.И още нещо за да не заминава топлината в комина чекмеджето трябва да е отворено само докато се разпали камината,после трябва да се затвори, за да се акумулира тази топлина от водната риза.
Днес я палнах камината, ей така за проба. Очкавах някой идиот да ни е запушил комина Не беше... Пълних система, обезвъдушавах.. Т на водата пак 60 градуса, а радиаторите не могат да се пипнат... всички са равномерно загряти. Ще потърсим термостат и пак ще пиша..

Добре, ами термостата като се монтира на изходящата (топлата) тръба, а помпата ни е на входящата (студената) Аз все си мислех, че и от гледна точна на безопасност по-добре помпата да е на студената, защото ако тя спре (макар, че е на UPS) става като тапа. Заради естествената циркулация водата все пак ще има доста повече място да се раширява и да си се движи в правилната посока топла към студена. Раширителния съд ни е на отделен клон с лирата в банята и е мах близо до камината. Досега си е действал безотказано, защото водата си избива оттам като е пълнена студена инсталацията. Та мисълта ми е ако трябва да сменяме мястото на помпата заради термостата това добре ли ще е?
Ако радиаторите ти са както казваш равномерно загряти и горещи,а в помещенията не е температурата която искаш/ т.е. по ниска/ означава единствено че радиаторите са ти малки.
При монтиране на термостата няма значение на коя линия е помпата.Избирате си капилярен или контакторен термостат и се монтира на топлата линия / при капилятния ще ти трябва тройник и гилза, за да има директен допир с флуида на системата,а при контак. се монтира на метална част на изхода на топлата вода,посредсвом пружинка./
Какъв е принципа на работа на този термостат с две думи
Настройва се на каква температура да се вкючва помпата.Тъй като подгряването на водата от 7-12 градуса до 50-60 е най трудно и бавно.

Малко дълго се получи обеснението,но се надявам да съм от полза ..







[/quote]
vache - специалист
ironlady, благодаря ти за отговора!!!
Още не сме направили нищо по въпроса, че мъжа ми има много ангажименти.. разбрах за термостата. Радиаторите са 600 мм от присъединителните отвори. Знам, че в спалнята са малко, но като че ли предпочитаме да спим на по-хладно. Друго, което отчитам като недостатък при нас е, че е хубаво вратите да са отворени, за да се топли равномерно.

Много благодаря на всички за отговорите, много ми беше полезна дискусията!!!! Надявам се зимата да е топла и догодина да имаме възможност да решим май най-големия проблем с изолацията!
Още един път благодаря! Запазвам си правото пак да се обръщам към вас, много сте отзивчиви! :)
Не знам дали междувременно сте решили проблема, аз да споделя моя опит.

Къщата ни е дървена, сглобяема, първа зима караме в нея. 100 квадрата. Парно захранвано с камина. Всичко е разчетено от фира която с това се занимава, и съответно е сглобено от същата фирма.

Наблюденията до тук - на долния етаж радиаторите стоят изключени защото не се живее от жега, дори и при -13 навън. На горния етаж обаче е видимо по-студено - примерно 5 градуса разлика.

Миналата седмица добавихме на горния етаж по три ребра още на радиаторите във всяка стая, и също така, термодатчик които спира циркълацията в системата когаот водата падне под 40 градуса.

Резултата е налице - температурите на двата етажа се изравниха (което е даже прекалено - горе са спални все пак). Верно че още не сме го тествали при -13, засега температурите а около нулата навън.


Извода - дори и от специалисти да е смятано парното, без никви побългарявания от страна на собствениците - пак може да има изненади и разминавания. Затова съветвам да добавите по някое и други ребро на радиаторите - ефекта е огромен.

Тема "От камина с водна риза на котел на твърдо гориво..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: