• 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 385
Ел. инструментите. Консумативи.
професионал - специалист
Крез,в интерес на истината ми звучи несериозно да ходиш в гората с тази машина,та дори и да има хидроклин,но не искам да споря - всеки сам си знае най добре - по нашия край тези машини служат вече само за копаене на дупки за колове. :? Клякането при рязането сериозно ще ти увреди кръста,тука си прав и затова по-добре е да си в наведено положение -достигаш до земята и си в удобна за реагиране позиция.За различните ъгли на заточване го пишеше някъде но не си спомням къде - май в книжката от хускварната,но не съм сигурен,но знам,че съм го чел,защото ми направи впечатление зависимоста между вида на дървесината и ъгъла на заточване.Теон,ще ти разкажа накратко истински случай,който е станал преди около 20-25 години: Млад,як и буен младеж (градския хулиган) след дълго лутане насам-натам из предприятия и заводи,почва работа към горското - събира аверите,прави бригада,дават му участък и пича почва да бачка - какво толко сложно има в рязането на дърва :-D .Вуйчо ми,по това време е началник участък,(или как ги водят там) и покрай обяд отива да види как се справя младежкото звено.Приближава до тях,отдалече се чува машината (Дружба или Урал), и какво да види - оня ми ти мъжага като завалил машината настрани и напъва та пушек се дига.Спира го,и му казва: "Защо не завъртиш дъската,по-лесно ще ти е? ",навежда се показва му как се освобождава дъската и я завърта на 90 гр. и оня избухва: "А МАМУ ДА ИМ Е...М - ОТИ НЕ МИ КАЗАШЕ!" :x Оттогава са минали много години,онзи младеж е изучил занаята,сработил апапите и успял да направи добри пари от тази дейност и да развърти сериозен бизнес,но още е благодарен на вуйчо ми че го е научил на този "трик"! :partyman:
dragozow - майстор
Такива машини отдавна не се ползват за горски дърводобив, и то не защото са удобни. Ползвали са се някога, защото не е имало много достъп до хубавите западни марки. Машина с подобна мощност днес тежи поне три пъти по-малко. Как се режат в гората големи дървета може да видите от десетките клипове в интернет. Никой не ползва такива толупи. Мислите ли че ако беше някакво чудо на техниката Stihl, Husqvarna, Dolmar, McCulloch и т.н. нямаше да направят същото. Най-голямата Husqvarna 3120 XP е за работа от един човек:
http://www.youtube.com/watch?v=_fkVKKrmrlY
Ходил съм на камара семинари и демонстрации на машини от марката.
forski - специалист
Колеги някой може ли да каже колко реално е обема и мощноста на STIHL MS230 в половината сайтове я дават 45см3 2.7к.с. а в другата половина 40см3 2.5к.с.
В сайта на ЩИЛ.бг е 45/2.7 а в сайта на Щил.usa e 40/2.5
crez - майстор
Дайте да разделим нещата. 1. Ако сечта е производствена и днес трябва да повалиш 100 дървета, бих предпочел Урала без да се секна в кръста. Предимството на тази машина е че сам можеш да поваляш 20-30 метрови дървета в точно определена посока с помоща на хидроклина, при другите ти трябва помощник, т.н "вилкаджия". Вилката представлява 3-4м. кол със стоманен шип на върха, с нея вилкаджията насочва дървото в правилната посока на падане. Това се отнася до определена технология на сечта свързана с извичането на дървесината. Ако се извлича с лебедка посоката няма особенно значение, но ако се извлича с трактор абсолютно задължително е върховете да бъдат насочени 45 градуса по посока на извличането. Когато зимата снега е над 1м пред моториста върви човек и разрива с лопата пъртина и около всеки дънер снега, при отсичани не трябва да остава дънер по-висок от 10 см. Най-хубавото време за работа беше при -30 градуса, защото не се кастри при тази температура соковете на дървото замръзват и клоните при падене и извличане се чупят сами. Стеблата излизат като моливи. Ех, какво време беше, бяхме млади,много млади и луди глави школа за истински мъже. :lol: 2. Урала е доста по мощен съединителя е така направен, че да има минимум преплъзване и пълно използване на мащността на двигателя. От уралка правят карт, един руснак от урал беше си направил въртолет като раница. Стара машнка, но железна. :lol:
crez - майстор
колегата драгозов доста се ихвърли с поста си по-горе.
Ето малко ТТД за сравнение:
Хуксварна 595(професионална) Урал-2Т
Обем на цилиндъра, 59 см³ 105 см3
Мощност 2,9 кВт / 3,9 к.с. 3,68 кВт (5) к.с
Максимална скорост 9000, об./мин 6200 об./мин
Диаметър на цилиндъра 47 мм 55 мм
Резервоар 0,68 л 1,6 л.
Маслен резервоар 0,38 л 0.6 л.
Дължина на шината 33-50 см 50 см.
Скорост на веригата 21,4 м/с Няма информация
Тегло без шина и верига 5,5 кг Пълен комплект заредена 11.7 кг.
Производителност на рязане Няма информация 100см2/сек
По тежка е защото в нея няма и грам пластмаса всички части по корпуса са от дурал, няма чупене. На тия новите 60% пластмаса, първото което литва е въжето на стартера (при урала е стоманено) след това отвора през който минава това въже се разширява и става яма, сменяш корпуса на стартера :lol: Охлаждащия вентилатор набива трева,стружки в ребрата на цилиндъра и редовно трябва да го разглобяваш за почистване. Два пъти като развиеш винтовете (саморези) на пласмасовия корпус и на третия път вече изпускат. Не че при урала го няма това нещо, но там вентилатора е с по-голам дебит и всичко го издухва. Не спора че за 2-3 куб дърва новите са незаменими.
stiv1961 - майстор
На времето Уралките доста се котираха в БГ. 89-та г. купих от Съюза две по 280 рубли и ги продадох тук по 500 лв. :-D
dragozow - майстор
Не, по-скоро исках да кажа че нещата доста са се променили откакто ти си рязал колега. Въобще не говорим за умения, защото като си бил години в гората е ясно че ги имаш. Днес никой не ползва такива машини.
iva6ki - специалист
Аз имам и Дружба ,пари да ми дават с тва няма да режа :rolleyes:

Едит: За едно обаче съм я признал вади стружки все едно ,че
дялкам с теслата. :lol:
Последна промяна от iva6ki на вт фев 07, 2012 10:43 pm, променено общо 1 път.
професионал - специалист
Крез,приятелю - не ме разбирай погрешно - не казвам, че в ония условия и в ония времена,урала не е вършел работа,напротив - вършел е страхотна работа но тогава - сега вече има много по-производителни машини.Аз също изпитах умиление днес като видях едно трабантче във перфектен външен вид,и като направих комплимент на собственика,той с гордост ми отвърна,че цял живот е карал трабант - тогава си дадох сметка,че този човек не познава елементарните глезотиики при шофиране,които предлагат съвременните автомобили -ел.огледала,ел стъкла,АБС,климатик,и тн.Накратко - всяко нещо с времето си!Поздрави!
  • П.П.
Имаш доста да разказваш за дърводобива, и в мое лице имаш истински почитател на жанра :thumbs:.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 385

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: