Всички имаме коли, нали ?
sezo79 - напреднал
Искам да споделя нещо което видях преди време и ми направи впечетление като изпълнение.
Говорех ме си с един възрастен земеделец за трактори и бавнаото зареждане на акумулаторите с обикновенно зарядно за автомобил. И той ме покани да видя как си е решил проблема без да разбира от електроника и електротехника. Това което видях ме смая, никога нямаше да ми дойде на ум подобно нещо , но човека беше сложил на една установка алтернатор , задвижван от ел. двигател и свързан с релетата точно както са в автомобила. Според него това нещо зареждало много по бързо и по-добре и ставало както за малки така и за големи акумулатори.

Ако на някой му се занимава да коментира по схемата на тази установка , ще ми бъде интересно.
ditronix - специалист
А бе не ми се коментира,ама да разкрия една тайна-тази постановка ще работи много по- добре,ако алтернаторът са задвижи не с електромотор,а с дизелов двигател от ПЕЖО 308! :-D Дизелът трябва да е 1,9/105 коня! :-D Колега,как може да се връзваш на такива малоумници??? Бърз заряд на акумулатор-ами пусни му много ток и ще го заредиш бързо. И още по-бързо ще го скапеш! Те автоконструкторите да не са идиоти,че да не се съобразят с изискванията за заряд на оловни акумулатори бе???? Ток 1/10 от капацитета и толкова! Всяко нормално зарядно си го може това! Айде сега стига с чудесата :lol:
sezo79 - напреднал
Това за 1/10 от капацитета и аз го знам колега.
Идеята на човека е била сутрин , при студено време , за кратко да подаде по голям ток , за да възбуди акумулатора по-бързо , а не да зарежда дълго. А както вече писах въпросният е 180A/h и 3 или 5 ампера са малко. Освен това инженерите едвали са ни сложили в автомобилите нещо което да скапва акумулаторите ни.
Не помня с каква мощност беше ел. двигателя , но ми приличаше на нещо около 2кW.
Chefo77 - майстор
sezo79 написа:
Това за 1/10 от капацитета и аз го знам колега.
Идеята на човека е била сутрин , при студено време , за кратко да подаде по голям ток , за да възбуди акумулатора по-бързо , а не да зарежда дълго. А както вече писах въпросният е 180A/h и 3 или 5 ампера са малко. Освен това инженерите едвали са ни сложили в автомобилите нещо което да скапва акумулаторите ни.
Не помня с каква мощност беше ел. двигателя , но ми приличаше на нещо около 2кW.
Колега, пропускаш един момент - конструкторите са сложили в моята кола това, което няма да скапе МОЯ акумулатор. В твоята са сложили това, което няма да скапе ТВОЯ акумулатор. На трактор са сложили това, което няма да скапе тракторен акумулатор, моя и твоя ще ги скапе за норматив. И всичко зависи от електрониката, която определя колко ток ще иде към акумулатора. А тя към моя и твоя е различна.
Парите за тези неща по-добре ги задръж и ги инвестирай в нов акумулатор или в нормално периодично зареждане, както аз го правя - преди зимата. Гаранция ще е по-ефективно от самоделка за възбуждане.
Johny - майстор
Хей, няма акумулатор за твоя и моя кола или "тракторен акумулатор". На леките автомобили акумулаторите като правило са на 12V и няма никакво значение какъв е автомобила или трактора. Избират се по пусков ток за да могат да завъртят двигателя. Алтернатора дава ток, който да захранва цялата електросистема включително и да зарежда акумулатора, а напражението на всички е еднакво, но имат различна мощност.
velsi - Почетен майстор
Въпреки противоречивите мнения намирам идеята за доста интересна и оригинална. Благодаря на автора на темата, че я сподели с нас.
fox_vt - майстор
Johny написа:
Хей, няма акумулатор за твоя и моя кола или "тракторен акумулатор". На леките автомобили акумулаторите като правило са на 12V и няма никакво значение какъв е автомобила или трактора. Избират се по пусков ток за да могат да завъртят двигателя. Алтернатора дава ток, който да захранва цялата електросистема включително и да зарежда акумулатора, а напражението на всички е еднакво, но имат различна мощност.
Абсолютно правилно и да допълня нещо 12 волтов оловен акумулатор във автомобила се зарежда чрез поддържане на опрелено напрежение от 13,8 до 14,4волта а тока колкото акумулатора иска.Така че няма значение дали акуто е в кола трактор или самолет щом е 12 волта и се поддържа напрежението в нужните граници няма проблем.Идеята е добра и възбуждането на акуто сутрин е доста по енергично и бързо от кое да е зарядно.
MrMurdjo - майстор
Колеги, задавали ли сте си въпроса какъв ток гълта вашият акумулатор веднага след работа в стартерен режим, когато двигателят запали и алтернаторът започне да генерира ефективно.
Аз не знам колко е, но ви гарантирам, че е повече от 1/10 от капацитета и практически се ограничава само от възможностите на алтернатора. Процесът обаче не е продължителен, бързо настъпва насищане, падът на напрежението намалява и токът става колкото за нормален заряд и поддръжка на заряда. Тогава и реалното напрежение от алтернатора отива в рамките на тези 13.8-14.2 волта, което не може да предизвика презареждане и кипене в акумулатора.

Затова постановката с електромотор и алтернатор е напълно приемлива за мен от гледна точка на зареждане на акумулатор без риск. Откъм КПД вероятна е по-лоша спрямо варианта трансформатор-изправител, но за равностоен ток, както от алтернатора, ще трябва доста голям траф и изправител. А и кой ти гледа в този случай, когато големия премръзнал дизел трябва да бъде запален :)
ieiei - специалист
Ako ще се ползва 220V по-добре някакво стартерно устройство с висок ампераж.
Виждал съм старо руско зарядно 20А с ключ за опция палене и работи при умрял
акумулатор(60А).
sstefanov - майстор
Към автора на темата:
Сигурно има и още по-скъпи и неефективни начини. Хората са много изобретателни.

Тема "Много интересно зарядно за акумулатор на трактор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: