Понеже питането малко хвърчи във въздуха да конкретизираме - следва да се тълкува, че захранващата система фази е една и съща - т.е. при звезда всяка намотка получава напрежение Uф а при триъгълник получава напрежение Uл=Uфх1.73
Пускането в звезда се нарича пускане при понижено напрежение - целта е пусковия ток да се намали - как - пусковия ток е преход от чисто активен към индуктивен /на практика смесен/. Пусковия ток е равен на захранващото напрежение разделено на активното съпротивление /измерено омически/ и с увеличение на оборотите намалява.
След определено време /0.5...2 секунди примерно/ двигателя трябва да се превключи в триъгълник за да доразвие оборотите и да остане в работен режим. Ако двигателя остане в звезда - пада защита или изгаря - според натоварването.
Единствено ако двигателя работи на празен ход може да продължи работа при звезда, но на практика понятието празен ход не съществува така както е описано в теорията.
Работата при понижено напрежение води до големи активни токове при асинхронните двигатели!!!
Да направим разграничение 3х400 - У и 3х230 - d е едно и също за мотора но са две различни захранващи мрежи /две различни подадени напрежения/ а 3х400 - У и 3х400 - d e това за което говорим и има смисъл да говорим след като колегата питащ не е уточнил а търси разлики
Фика - как ще натовариш номинално един двигател, който не е захранен с номиналното си напрежение???
Пускането в звезда се нарича пускане при понижено напрежение - целта е пусковия ток да се намали - как - пусковия ток е преход от чисто активен към индуктивен /на практика смесен/. Пусковия ток е равен на захранващото напрежение разделено на активното съпротивление /измерено омически/ и с увеличение на оборотите намалява.
След определено време /0.5...2 секунди примерно/ двигателя трябва да се превключи в триъгълник за да доразвие оборотите и да остане в работен режим. Ако двигателя остане в звезда - пада защита или изгаря - според натоварването.
Единствено ако двигателя работи на празен ход може да продължи работа при звезда, но на практика понятието празен ход не съществува така както е описано в теорията.
Работата при понижено напрежение води до големи активни токове при асинхронните двигатели!!!
Да направим разграничение 3х400 - У и 3х230 - d е едно и също за мотора но са две различни захранващи мрежи /две различни подадени напрежения/ а 3х400 - У и 3х400 - d e това за което говорим и има смисъл да говорим след като колегата питащ не е уточнил а търси разлики

Фика - как ще натовариш номинално един двигател, който не е захранен с номиналното си напрежение???
Последна промяна от pavelari на нед фев 12, 2012 10:37 am, променено общо 1 път.