• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
pavelari - майстор
колега, как няма да не си скъсаш бележника - след като се измислиха нови формули и теории и така убедително се насадиха пред всички Вас - четете старателно какво съм имал предвид, каво съм допуснал имайки предвид постното запитване /което е плод на инкогнито съфорумец според мен/ вижте какво съм написал и след това можем да коментираме. самите ми опоненти си изясняваха нещата в движение докато спорят - ще го забележите те и в момента се изчакват защото самостоятелно "не им се спори с мен" аз не искам да спорим а да търсим отговор на въпроса
обобщение утре- освен ако не са пренаписали учебниците нощеска
За тази вечер обобщението е следното - Джони си намери евтин повод за напиване, а Фиката заспа от радост след като доказа, че пусковия ток се изменя както пусковия момент и с това трябва да съм преборен..
lz1tar - специалист
Джони преди 6 години този въпрос го зададох на 2 новоизлюпени инж. и отговор не получих ,пролича си ,че си старо куче.Фика на някои места в България тази система трифазно 220 се използва,това че ти не си я виждал е друг въпрос.А съкращението Вт. в старите руски техн описания се използва за волт,срещъл съм го по табелите на разните му елдвигатели произведени в СССР.В Замундата е качен Наръчника на Клисарови,четете момчета и не спорете
fikata - майстор
lubomirlz,pavelari,
При пускане "звезда-триъгълник" пусковите токове и пусковият въртящ момент намаляват три пъти.
:bulb:
ПП. Днес поне е лесно за тези,които имат пропуски в образованието си. Да ги коригират преди да се излагат на обществено място,какъвто е форума.
Освен нет има книги, има и частни учители.
За съжаление те не могат да компенсират липсата на култура при спора и уважението към опонента...
Последна промяна от fikata на пон фев 13, 2012 3:00 pm, променено общо 1 път.
lubomirlz - специалист
Тъй като съм от хората които си признават грешките, се извинявам ако съм заблудил някой. Заради разразилия се спор отворих дебелата книга, която убедително потвърди тезата на Фиката. Тъй като съм и малко "Тома Неверни" направих и опит с малък трифазен асинхронен двигател на който му беше застопорен роторът, резултатите са пусков ток при звезда 2,28 А триъгълник 6,9 А. Направеният практически опит потвърди теорията. Явно съм живял в заблуда известно време :-D Поздрави и без лоши чувства
Съжалявам че не успях да снимам тъй като рискувах да изгоря двигателя.

Прикачен файл

13022012516.jpg
fikata - майстор
lubomirlz
Прави ти чест, приятелю!
Наричам те така, защото днес малко хора като теб са готови да признаят когато сгрешат.
Човешко е да се греши.Безгрешни хора няма. Адмирации за тези които имат моралната сила да си признаят, когато грешат.Все пак тук общуваме в технически форум,където заблудите и грешките лесно могат да се докажат...
:prayer:
ПП. С извинение за оффтопика но един поздрав с Miroslav Ilic
http://www.youtube.com/watch?v=uLNZnBf-98A
Последна промяна от fikata на пон фев 13, 2012 3:30 pm, променено общо 1 път.
valentino76bs - майстор
Дразня се като се дразните и ще ви дера всички...:),ни мъ интересува кой млад кой стар...
Прикачен файл:
Picture 008.jpg
pavelari - майстор
fikata написа:
lubomirlz
Прави ти чест, приятелю!
Наричам те така, защото днес малко хора като теб са готови да признаят когато сгрешат.
Човешко е да се греши.Безгрешни хора няма. Адмирации за тези които имат моралната сила да си признаят, когато грешат.Все пак тук общуваме в технически форум,където заблудите и грешките лесно могат да се докажат...
:prayer:
ПП. С извинение за оффтопика но един поздрав с Miroslav Ilic
http://www.youtube.com/watch?v=uLNZnBf-98A
Започвам с благодарности за поздрава.
Но има и някои неща за уточняване.
Аз преди още доста постове направих пояснение за това какво допускам и как разсъждавам. И пак казвам - няма грешка а се оказва, че и колегите не грешат - обаче по въпроса за пусковия ток грешката идва от това, че нито аз, нито Фиката уточняваме кой точно ток. Фиката е имал предвид линейние ток - демек тока в кабела /казано на найсторски/ а аз имам предвид тока в намотките - понеже този ток за мен има основно значение и за това казвам, че при подадено напрежение 1.73 пъти по-малко тока е 1.73 по-малък. Т.е. аз очаквам, че се разбираме ама всеки има собствена идея и ако се уточнява кое точно - няма да изпадаме в такива недоразумения... Ако до тук нещата са така - ще обясня точно от къде идва трикратния ток, защото обяснението в учебника не е достъпно и малко звучи като от небето.

Прикачен файл

111.jpg
111.jpg (44.74 KиБ) Видяна 5316 пъти
tehribo - специалист
Как ги виждах нещата до вчера. Нека не коментираме пусковите токове.

Случай 1
Ел. двигател проектиран да работи на триъгълник, пускаме го на звезда на празен ход.
- Според мен токът ще е по-малък, отколкото ако го пуснем в триъгълник.

Някой беше писал, че няма да си развърти номиналните обороти, но не ми се вярва. В сервиза майсторите са пускали по този начин мотори и токът беше значително по-малък

Случай 2
Ел. двигател проектиран да работи на звезда, пускаме го на триъгълник на празен ход.
- Според мен токът ще е по-голям, отколкото ако го пуснем в звезда.
fikata - майстор
обаче по въпроса за пусковия ток грешката идва от това, че нито аз, нито Фиката уточняваме кой точно ток. Фиката е имал предвид линейние ток - демек тока в кабела /казано на найсторски/ а аз имам предвид тока в намотките - понеже този ток за мен има основно значение
pavelari,
Хайде не се оправдавай като ученичка :-D Точно при свързване звезда линейния ток /" демек тока в кабела /казано на найсторски/"/ е същия и в намотките/фазовия ток/. Това поне трябва да го знаеш,че при това свързване линейния ток е равен на фазовия.Т.е пусковият ток при звезда е три пъти по малък и във фазовата намотка свързана в звезда на двигател предвиден да работи нормално в триъгълник.
Приятен ден. [-o<
Последна промяна от fikata на вт фев 14, 2012 4:33 pm, променено общо 3 пъти.
pavelari - майстор
Не се оправдавам..
Гледай триъгълниците в горния пост.
Захранване 3х400 Волта
Първия показва схема звезда на мотор с активно съпротивление на намотките 5 Ома.
При пуск в зевезда токът /пусковия/ е равен на 230 V : 5 Ohm = 46 А
Втората схема е същия двигател в схема триъгълник. Заместващата схема на това съврзване е звезда, при която съпротивлението се изчислява по метода в картинката. Т.е. 5х5 / (5+5+5) = 1.6667
Съответно пусковия ток /в захранващата линия/ е равен на 230/1.667 = 137.99 А
137.99/46 = 2.99 - това е разликата в линейния ток, НОпри триъгълник напрежението подадено на намотката е 400 Волта а съпротивлението на намотката е 5 ома.
400/5 = 80 А а 80/46= колко ФИКА ? Говорим за тока в намотката???

Прикачен файл

2.JPG
2.JPG (38.58 KиБ) Видяна 5284 пъти
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Кога тока е по голям" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: