До сега не съм виждал кола, чието парно е вързано на големия кръг. Напротив, всички обикновено имат директен извод от главата (малкия кръг), където антифризът е най-горещ и се стопля най-бързо.
Johny написа:Moже ли аз да ти отговоря - при твоята ситуация термостата ще притвори, с което осигурява по-малка циркулация в големият кръг. По този начин има достатъчно топлина за нормалната работа на двигателя. Само че от това в купето ще стане още по-студено, защото парното е вързано в големият кръг на охлаждане.Защо ли не мога да се съглася...Какво значи "термостата да притвори"?Това да не е обикновен кран,че да го оставиш на средно положение?Термостатът "притваря" за определено време и при определена температура-когато я достигне или затваря напълно или отваря според посоката,в която отива температурата.С други думи притварянето е един междинен момент и термостата не стои така в работен режим.Той се движи и термичния баланс на двигателя се поддържа динамично.Просто с картона ще се измести характеристиката на работата на термостата(пак уточнявам,че говоря за напълно изправен термостат) ,да не говорим за риска от прегряване на колата при забравяне на картона като се позатопли или при изкачване на стръмен наклон.Ако беше така,още в завода щяха да заложат опцията за затваряне на радиатора с жалузи например...(визирам старите Москвичи)

А ето и малко тема за размисъл,на кой кръг ли е закачено парното...


