• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
MrMurdjo - майстор
До сега не съм виждал кола, чието парно е вързано на големия кръг. Напротив, всички обикновено имат директен извод от главата (малкия кръг), където антифризът е най-горещ и се стопля най-бързо.
batkotony - специалист
Johny написа:
Moже ли аз да ти отговоря - при твоята ситуация термостата ще притвори, с което осигурява по-малка циркулация в големият кръг. По този начин има достатъчно топлина за нормалната работа на двигателя. Само че от това в купето ще стане още по-студено, защото парното е вързано в големият кръг на охлаждане.
Защо ли не мога да се съглася...Какво значи "термостата да притвори"?Това да не е обикновен кран,че да го оставиш на средно положение?Термостатът "притваря" за определено време и при определена температура-когато я достигне или затваря напълно или отваря според посоката,в която отива температурата.С други думи притварянето е един междинен момент и термостата не стои така в работен режим.Той се движи и термичния баланс на двигателя се поддържа динамично.Просто с картона ще се измести характеристиката на работата на термостата(пак уточнявам,че говоря за напълно изправен термостат) ,да не говорим за риска от прегряване на колата при забравяне на картона като се позатопли или при изкачване на стръмен наклон.Ако беше така,още в завода щяха да заложат опцията за затваряне на радиатора с жалузи например...(визирам старите Москвичи) :)
А ето и малко тема за размисъл,на кой кръг ли е закачено парното... :? :-D
Изображение
ArturDent - Почти Безобиден
lov написа:
...Но като пуснеш парното на макс просто то наделява на произвежданата от двигателя топлина и почва да охлажда двигателя. Но явно на теб не ти се налага да шофираш на дълги разстояния при ниски температури...
Айде на направим една сметка....
Приемаме че двигателя е 50 к.с. = 38 kW.
Залагам и КПД 30% ... което е мноооогоооо за бензин.
Остават за затопляне към 26 kW във вид на топлинни загуби. И 2/3 от тях да излязат през ауспуха то ще ти останат едни 8 kW за затоляне на системата.
Е няма начин да ги исмучеш през парното.

Просто си провери термостата дали затваря напълно. Ако не отваря ще разбереш бързо.
hidrazin - майстор
Ако не отваря ще разбереш бързо.
Също така ако реши да изкачва примерно прохода Шипка бързо ще разбере че не си е махнал картона от радиатора.
Когато колата е в ред не и трябват картони или повече обороти на парното от предвидените.Колкото и да му вдигнеш оборотите, ако радиаторчето на парното е студено - ефект нулев.Като и гледам годините не е лошо да се провери рдиаторчето за котлен камък и запушвания също така и маркучите към него.Тогава пак няма да топли и при изправен термостат.Преди три години си правих основен ремонт на колата.След сглобяване - загрява много.Проверявам с лазарен термометър - долните 5 реда ги няма !!! Тотално запушени и никакъв шанс, просто взех нов.
Малко дълго стана ама ...
Johny - майстор
MrMurdjo написа:
До сега не съм виждал кола, чието парно е вързано на големия кръг. Напротив, всички обикновено имат директен извод от главата (малкия кръг), където антифризът е най-горещ и се стопля най-бързо.
Длъжен съм да се съглася с тебе. Но не мога да се съгляся с колегата batkotony за работата на термостата. Той не работи на принципа включено-изключено.
- Малкият кръг е този, при който течността циркулира в ограничено пространство между блока на двигателя, водната помпа, термостата и радиатора за отопление на шофьорската кабина. Така двигателят загрява по-малък обем течност и лесно достига до ефективна работна температура.
- Големият кръг включва всички елементи на охладителната система. Течността циркулира от цилиндровата глава на двигателя през термостата, през тръбите до разширителните казанчета на радиатора. Охладената течност чрез водната помпа се вкарва в двигателния блок и цикъла се повтаря. При промяна на работния режим на двигателя и намаляване на температурата на двигателя, термостата намалява сечението на отвора си, с което намалява пропускането и постъпването на течност в радиатора.
batkotony - специалист
Johny написа:
MrMurdjo написа:
До сега не съм виждал кола, чието парно е вързано на големия кръг. Напротив, всички обикновено имат директен извод от главата (малкия кръг), където антифризът е най-горещ и се стопля най-бързо.
Длъжен съм да се съглася с тебе. Но не мога да се съгляся с колегата batkotony за работата на термостата. Той не работи на принципа включено-изключено.
- Малкият кръг е този, при който течността циркулира в ограничено пространство между блока на двигателя, водната помпа, термостата и радиатора за отопление на шофьорската кабина. Така двигателят загрява по-малък обем течност и лесно достига до ефективна работна температура.
- Големият кръг включва всички елементи на охладителната система. Течността циркулира от цилиндровата глава на двигателя през термостата, през тръбите до разширителните казанчета на радиатора. Охладената течност чрез водната помпа се вкарва в двигателния блок и цикъла се повтаря. При промяна на работния режим на двигателя и намаляване на температурата на двигателя, термостата намалява сечението на отвора си, с което намалява пропускането и постъпването на течност в радиатора.
Джони,не искам да се съгласяваш с мен,а със устройството на охладителната уредба... :-D
Иначе нямам спомен да съм казвал,че термостата работи на принципа включено-изключено.Казах,че работи динамично,постоянно се променя отварянето и затварянето,надявам се ме разбираш. :wink:
MrMurdjo - майстор
В зависимост от замисъла на конструкторите някои термостати работят като трипътен кран, други просто отварят и затварят пътя към големия кръг. Зависи от това как е организирана циркулацията и пътищата на охладителната течност. Но, както вече се отбеляза, процесът е динамичен, макар и не мигновен. Термостатът има известна инертност но преместването на подвижния елемент е в някаква пропорционалност на температурата.
Кора пред радиатора може да помогне единстено косвено да не се обдухва самият двигател със студен въздух. Но може да предизвика много големи поразии, ако не може да се обдуха радиаторът, когато има нужда от това.

И нещо от законите на Мърфи: Моят скромен практически опит показва, че когато светне сигналната лампа за прегряване, в мнозинството от случаите вече е късно :)
RABATA - напреднал
lov написа:
Не се ли усещаш че се изказваш малко неподготвен или с манталитета на гаражен майстор. Или не си чел какво съм писал по горе. И пак ще ти напиша дано захапеш и да не спориш. За термостата спокойно мога да твърдя че ми е в пълна изправност. И тя загрява за толкова кратко време като твоята. Но като пуснеш парното на макс просто то наделява на произвежданата от двигателя топлина и почва да охлажда двигателя. Но явно на теб не ти се налага да шофираш на дълги разстояния при ниски температури. Тая зима температурите са си доста под обичайните за които са проектиране нашита автомобили. При температура около -10 всичко си е нормално като отопление. Но като минеш -20 вече е съвсем друго. Ако ти си налага да караш по 500-600 за деня ще ми запееш друга песен. Не картони ами ще почнеш да питаш как да си монтираш допълнително отопление на колата.
Ами защо тогава изправния ти термостат не затваря големия кръг/като започне да изстива/, за да не надделява парното? Май твоя манталитет е такъв, а?/гаражен/
maptod - специалист
Пък аз какво попитах :?:
Тея дни ще му сложа уред най-вероятно от Лада и ще следя температурата и на двигателя и на въздуха, който излиза от парното.
За климатик, имах някъде таблица при каква външна температура, вътре студения въздух колко градуса трябва да е.
Но за обикновенно парно някой може ли да загатне, спрямо температурата на антифриза, колко градуса трябва да излиза въздуха от духалката?
iva6ki - специалист
Колега снимай таблото ако е удобно че ме вкара в размисли.Аз не
съм виждал уно което е без тернометър на таблото.Моето беше като
на снимката а до колкото знам само лампа за температурата на
охладителната система има пунто не уно.

Прикачен файл

armaturno_tablo_za_fiat_uno_1.jpg
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Как да вдигна обороти на мотора на парното на Фиат Уно 1.0?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: