• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lov - майстор
RABATA написа:
lov написа:
Не се ли усещаш че се изказваш малко неподготвен или с манталитета на гаражен майстор. Или не си чел какво съм писал по горе. И пак ще ти напиша дано захапеш и да не спориш. За термостата спокойно мога да твърдя че ми е в пълна изправност. И тя загрява за толкова кратко време като твоята. Но като пуснеш парното на макс просто то наделява на произвежданата от двигателя топлина и почва да охлажда двигателя. Но явно на теб не ти се налага да шофираш на дълги разстояния при ниски температури. Тая зима температурите са си доста под обичайните за които са проектиране нашита автомобили. При температура около -10 всичко си е нормално като отопление. Но като минеш -20 вече е съвсем друго. Ако ти си налага да караш по 500-600 за деня ще ми запееш друга песен. Не картони ами ще почнеш да питаш как да си монтираш допълнително отопление на колата.
Ами защо тогава изправния ти термостат не затваря големия кръг/като започне да изстива/, за да не надделява парното? Май твоя манталитет е такъв, а?/гаражен/
Защото и ти четеш като дявола евангилието. Или повтаряш каквото си чул някъде. Говорим в случая когато вентилатора на парното е на маскимум. Входяш студен въздух -20. То си беше -27 ама хайде. Колегата ти обясни по горе какво количество топлина отделя двигателя.И като добавиш че при спускане на принудителен празен ход почти няма горене какво става.Ако не знаеш мога и да ти кажа че когато сработи икономайзера вообще няма горене отделената топлина е за сметка само на триенето.А и при тази температурна разлика какво мислиш че е охлаждането и на самия двигател от неговата повърхнина. Бягай при специалистите по топлотехника да те светнат ако искаш по подробна информация.Щото после ще почнеш да питаш и какви са загубите от каросериата и т.н.
И точно на мен не ми обяснявай как се проверява термостат дали работи. И как функционира една охладителна система. Колегата MrMurdjo се опита да ви светне малко ама вие си карате по инерция тъй че май няма смисъл повече да споря с вас.
maptod - специалист
Ето това е таблото, само че на мястото на уреда за температурата има една лампа.

http://img255.imageshack.us/img255/2972 ... 001py5.jpg
batkotony - специалист
lov написа:
Защото и ти четеш като дявола евангилието. Или повтаряш каквото си чул някъде. Говорим в случая когато вентилатора на парното е на маскимум. Входяш студен въздух -20. То си беше -27 ама хайде. Колегата ти обясни по горе какво количество топлина отделя двигателя.И като добавиш че при спускане на принудителен празен ход почти няма горене какво става.Ако не знаеш мога и да ти кажа че когато сработи икономайзера вообще няма горене отделената топлина е за сметка само на триенето.А и при тази температурна разлика какво мислиш че е охлаждането и на самия двигател от неговата повърхнина. Бягай при специалистите по топлотехника да те светнат ако искаш по подробна информация.Щото после ще почнеш да питаш и какви са загубите от каросериата и т.н.
И точно на мен не ми обяснявай как се проверява термостат дали работи. И как функционира една охладителна система. Колегата MrMurdjo се опита да ви светне малко ама вие си карате по инерция тъй че май няма смисъл повече да споря с вас.
Хлъзгав си,но само с общи приказки не хваща дикиш,тъй да знаеш... :wink: :-D
lov - майстор
batkotony написа:
Хлъзгав си,но само с общи приказки не хваща дикиш,тъй да знаеш... :wink: :-D
Е как няма да съм лЪзгав доста повече от четвърт век в занаята. И ти се измъкна по терлички като написа в началото че термостата няма средно положение ама хайде. Таман се бях наточил да те дъвча и да ти изчета една образователна тема ама колегата ме отмени. Пък и като се замисля колегата пуснал темата не щя да даде отчет какво е станало и вече едва ли е нужно да спорим.
RABATA - напреднал
lov написа:
RABATA написа:
lov написа:
Не се ли усещаш че се изказваш малко неподготвен или с манталитета на гаражен майстор. Или не си чел какво съм писал по горе. И пак ще ти напиша дано захапеш и да не спориш. За термостата спокойно мога да твърдя че ми е в пълна изправност. И тя загрява за толкова кратко време като твоята. Но като пуснеш парното на макс просто то наделява на произвежданата от двигателя топлина и почва да охлажда двигателя. Но явно на теб не ти се налага да шофираш на дълги разстояния при ниски температури. Тая зима температурите са си доста под обичайните за които са проектиране нашита автомобили. При температура около -10 всичко си е нормално като отопление. Но като минеш -20 вече е съвсем друго. Ако ти си налага да караш по 500-600 за деня ще ми запееш друга песен. Не картони ами ще почнеш да питаш как да си монтираш допълнително отопление на колата.
Ами защо тогава изправния ти термостат не затваря големия кръг/като започне да изстива/, за да не надделява парното? Май твоя манталитет е такъв, а?/гаражен/
Защото и ти четеш като дявола евангилието. Или повтаряш каквото си чул някъде. Говорим в случая когато вентилатора на парното е на маскимум. Входяш студен въздух -20. То си беше -27 ама хайде. Колегата ти обясни по горе какво количество топлина отделя двигателя.И като добавиш че при спускане на принудителен празен ход почти няма горене какво става.Ако не знаеш мога и да ти кажа че когато сработи икономайзера вообще няма горене отделената топлина е за сметка само на триенето.А и при тази температурна разлика какво мислиш че е охлаждането и на самия двигател от неговата повърхнина. Бягай при специалистите по топлотехника да те светнат ако искаш по подробна информация.Щото после ще почнеш да питаш и какви са загубите от каросериата и т.н.
И точно на мен не ми обяснявай как се проверява термостат дали работи. И как функционира една охладителна система. Колегата MrMurdjo се опита да ви светне малко ама вие си карате по инерция тъй че май няма смисъл повече да споря с вас.
Какъв икономайзер?
Ти да не караш лада или москвич?
Или спускаш по 2ОО км наклони?
И като не отделя топлина двигателя, какво помага картона?
И май ти чуваш и се изказваш неподгорвен? Професори....
И при принудителен празен ход устройството, което се задейстава на карбуратора не се казва икономайзер. Недей да лъжеш!
Казва се устройство за принудителен празен ход.
Айде сега за домашно научи какво е икономайзер и за какво служи и обясни на нас незнаещите :lol:
Ама дали ще можеш?
Надали.....
Малко жокерче- икономайзера работи при 2500-4000 оборота на двигателя т.е. при СРЕДНИ натоварвания.
дано сега се справиш с домашното.......
Улеснявам те :lol:
lov - майстор
Ясноо... на среща имам поредния Професор по темата.
Та такава система има всички съвременни автомобили като почнем от карбураторните и стигнем до инжекционните системи.Която вече не е като самостоятелен отделен възел и за която явно знаеш от посочените по горе марки. А това дали на карбураторните автомобили се казва икономайзер е отделен въпрос и не ми се ще да споря ползвай си каквито искаш термини.Не мисли че ако ползваш чужди думи или термини ще ми изглеждаш в очите по умен и знаещ.
И така същата тази система може да се включи и при максималните обороти на двигателя а те може и да са 5-6к а не както ти твърдиш че работи в този диапазон 2500-40000. Да 2500 са някъде минималните обороти при които може да сработи системата но пък и двигателя не трябва да е натоварен и не както ти твърдиш при средни натоварвания а точно обратното двигателя е разтоварен и работи в режим на принудителен празен ход.Вземи запомни това подчертаното и помисли какво означава..
Условието е педала на газта да се намира в изходна позиция. Компа следи оборотите на двигателя и при спадане на оборотите до 1500-1600 чак тогава започва отново подаване на гориво. И това условие за изходната позиция е условна защото по умните машинки вече следят връщането на гаста и при не всяко рязко връщане включват системата. Тоест настройват се сами дори и по стила на шофиране.Има и още други малки подробности за които не се налага в момента да вкарваме в условието. нека разглеждаме класическия случай.
Та ППХ е режим на двигателя в който самия вече не е източник на въртеливо движение а самия той служи като спирачка на автомобила за сметка както на триенето така и на компресирането на въздуха.
А относно домашното аз пък ти предлагам да разгледаш една инжекционна система BOSCH до 98-00г.Щото май карбураторните системи са вече на изчезване.А основната част от автомобилите по нашите пътища са с подобни системи. И там ще видиш точно как става и изключването на дюзата. Хайде и от мен жокерче управлението да дюзата става по '-' на захранването а при ППХ тя се изключва и от към '+'

Колегата попита простичко с познанията които има, как да си реши проблема с топлото вие почнахте да вадите от 9 бари вода за да доказвате кой е по умен или знаещ. За да те разбере трябва да слезеш на неговото ниво на познания и термини.
Тъй че от тук на татък темата се обезсмисля и няма нужда се пише повече по нея.
RABATA - напреднал
lov написа:
Ясноо... на среща имам поредния Професор по темата.
Та такава система има всички съвременни автомобили като почнем от карбураторните и стигнем до инжекционните системи.Която вече не е като самостоятелен отделен възел и за която явно знаеш от посочените по горе марки. А това дали на карбураторните автомобили се казва икономайзер е отделен въпрос и не ми се ще да споря ползвай си каквито искаш термини.Не мисли че ако ползваш чужди думи или термини ще ми изглеждаш в очите по умен и знаещ.
И така същата тази система може да се включи и при максималните обороти на двигателя а те може и да са 5-6к а не както ти твърдиш че работи в този диапазон 2500-40000. Да 2500 са някъде минималните обороти при които може да сработи системата но пък и двигателя не трябва да е натоварен и не както ти твърдиш при средни натоварвания а точно обратното двигателя е разтоварен и работи в режим на принудителен празен ход.Вземи запомни това подчертаното и помисли какво означава..
Условието е педала на газта да се намира в изходна позиция. Компа следи оборотите на двигателя и при спадане на оборотите до 1500-1600 чак тогава започва отново подаване на гориво. И това условие за изходната позиция е условна защото по умните машинки вече следят връщането на гаста и при не всяко рязко връщане включват системата. Тоест настройват се сами дори и по стила на шофиране.Има и още други малки подробности за които не се налага в момента да вкарваме в условието. нека разглеждаме класическия случай.
Та ППХ е режим на двигателя в който самия вече не е източник на въртеливо движение а самия той служи като спирачка на автомобила за сметка както на триенето така и на компресирането на въздуха.
А относно домашното аз пък ти предлагам да разгледаш една инжекционна система BOSCH до 98-00г.Щото май карбураторните системи са вече на изчезване.А основната част от автомобилите по нашите пътища са с подобни системи. И там ще видиш точно как става и изключването на дюзата. Хайде и от мен жокерче управлението да дюзата става по '-' на захранването а при ППХ тя се изключва и от към '+'

Колегата попита простичко с познанията които има, как да си реши проблема с топлото вие почнахте да вадите от 9 бари вода за да доказвате кой е по умен или знаещ. За да те разбере трябва да слезеш на неговото ниво на познания и термини.
Тъй че от тук на татък темата се обезсмисля и няма нужда се пише повече по нея.
От цялата дрънканица разбрах, че според теб системата, която изключва подаването на гориво при принудителен празен ход се нарича икономайзер, така ли?
Ами това е ЛЪЖА!!!!!!!!
Не се нарича икономайзер, РАЗБРА ЛИ, МАЙСТОРЕ, С ДВАДЕСЕТ И ПЕТ ГОДИШЕН ОПИТ В ЗАНАЯТА!
Икономайзер е системата, която обеднява сместа при средни натоварвания/ 2500-4000 оборота на двигателя /с цел икономия и намален разход. От името му си личи ИКОНО-майзер. Дано си схванал!
Ако ще и БОШ 2015 година да е, пак не е икономайзер, а система за принудителен празен ход!
Аз не искам да ми обясняваш какво значи ППХ, а какъв е тоя икономайзер при пет хиляди оборота?
Поне не казвай, че си в този бранш, защото ще си изгониш клиентите.
Та по темата, как помага картона като няма отделяне на топлина и ИЗПРАВНИЯ ти термостат е затворил големия кръг на охладителната система?
Ако не е изправен термостата или паровъздушния клапан/капачката на разширителния съд/ помага, две мнения няма
ArturDent - Почти Безобиден
Стига с тия картони.
При изправен автомобил няма нужда от тях.
А ако имаше нужда, като си купиш нова кола щяха да ти вземат поне още Е100 за "марков"
и да те карат всяка есен и пролет да ходиш в "оторизиран" сервиз да ти го слагат и махат за 50 кинта.

Имам два автомобила от една марка и приблизително еднакъв двигател - е на единия наистина като пусна парното - поизтива двигателя, но съм сигурен че термостата му не затваря напълно.
Другия си е ОК и изобщо не се влияе от парно, скорост

То това е същото като да караш тия с дизелаците да погряват по 2-3 пъти преди да палят.
RABATA - напреднал
ArturDent написа:
Стига с тия картони.
При изправен автомобил няма нужда от тях.
А ако имаше нужда, като си купиш нова кола щяха да ти вземат поне още Е100 за "марков"
и да те карат всяка есен и пролет да ходиш в "оторизиран" сервиз да ти го слагат и махат за 50 кинта.

Имам два автомобила от една марка и приблизително еднакъв двигател - е на единия наистина като пусна парното - поизтива двигателя, но съм сигурен че термостата му не затваря напълно.
Другия си е ОК и изобщо не се влияе от парно, скорост

То това е същото като да караш тия с дизелаците да погряват по 2-3 пъти преди да палят.
Явно не е така според СПЕЦИАЛИСТА С 25 ГОДИНИ СТАЖ В ЗАНАЯТА lov. Той знае повече от хората конструирали автомобила :lol:
maptod - специалист
Пък, аз да си питам пак...
Значи единствения начин е да сменя перката и управлението към нея? Със всякакви други елементи не може да се постигнат по-големи обороти, така че вентилатора да издържи?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Как да вдигна обороти на мотора на парното на Фиат Уно 1.0?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: