• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
От мобилни телефони до цифрови камери
petromaniq - специалист
Третият извод на батериите за GSM е за опознаване типа на батерията от телефона или за термозащита. А по същество :направи си стабилизатор на 4,25V с интегралния регулатор LM317T и го свързваш с батерията през резистор 2-3 Ом/1W. От там нататък или мериш през интервали или чакаш, колкото си щеш - няма опасност да се презареди. И още едно много важно нещо!! Не разглобявай батерията. В нея има електроника - щадяща елемента, която изключва тока (навън) при спадане на напрежението на батерията под 2,5 - 2,7V - така че не се учудвай, ако в един момент фенерчето ти внезапно изгасне и батерията на измерване не дава "никой".
rutaro - специалист
Ето 2 схеми на зарядни и подробно описание.
http://mazeto.net/index.php?topic=6585.0
ditronix - специалист
Ами типичните за "мазето" високопарни изхвърляния! Схемите сигурно работят,ама айде сега... И ние сме яли семки :-D Зареждането на литиеви батерии изобщо не е трудно. Трябва просто да се спазват две условия: зарядно напрежение 4,2V на клетка и токът да не надхвърля капацитета на батерията. Тези 1/10 от тока важат за оловните акумулатори. Интегралните стабилизатори от рода на LМ317 предлагат схемни решения,които изпълняват посочените условия за заряд. petromaniq дава идеи в това отношение,но има и по-добро решение-с генератор на ток. И още нещо-ако изходното напрежение се стабилизира на 4,2V не може да има презареждане на батерията! Затова и не е необходима никаква автоматика за изключване. Просто батерията като се зареди напълно токът и пада до някакви десетина милиампера и толкова.
petromaniq - специалист
ditronix Какъв генератор на ток, след като напрежението в/у зареждания елемент не трябва да превишава 4,2V при условие, че няма да има следяща напрежението система. Не случайно съм посочил гасящия резистор, тъй като зарядния ток на разреден елемент(3,6V) може да достигне и 300мА... че и повече. Компромисния вариант е този, а че има из сайтовете специализирани чипове .. и това сме виждали. :-D
hidrazin - майстор
То всичко това хубаво, само дано знаете какво може да стане при неправилно зареждане или боравене с такъв тип батерии:
http://www.youtube.com/watch?v=MLS7WLvG ... re=related
Не че нещо, просто да се знае.
ditronix - специалист
petromaniq- прав си човече! Не само 300mA може да достигне токът при празна батерия,а няколко ампера! Лампата,свързана последователно има за цел да предотврати това,не го оспорвам. Но може нещата да се направят и с генератор на ток! Аз съм рециклирал батериите на винтоверта си с клетки от телефони-покрай алармените системи ми останаха много такива от телефоните,които там захранвам с електронни стабилизатори. И вместо да давам пари за нови батерии реших да опитам дали няма да се получат нещата с литиевите клетки,които се търкаляха в едно кашонче. Подбрах еднакви такива и в сравнително добро състояние. Свързах последователно по пет клетки-за 18V винтоверт. Тъй като в кутиите на оригиналните батерии има бол пространство,натиках по три такива групи,които свързах паралелно. И се получиха батерии 18-19V/2Ah. Чуденките бяха със зареждането. Порових се в Интернет и след като прочетох това-онова разбрах,че зарядът не е проблем. На бърза ръка сътворих и зарядното-подходящ траф за около 21-22V, стабилизатор на 21V с инт. схема LM317 и готово!
Когато батерията е много разредена защитата на стабилизатора ограничава зарядния ток на 1,5А при допустим 2А-първото условие зарядния ток да не надвишава капълнено! Уточнявам,че използваните от мен клетки са с капацитет 0,75Ah-3х0,75=2,15Ah.След като мине известно време напрежението на батерията се повишава,с което започва да пада и зарядния ток. Така идва моментът,в който токът пада под 1,5А,тогава защитата на стабилизатора се изключва и върху батерията се подава цялото напрежение-21V. Процесът на заряд продължава до пълното зареждане на батерията,като зарядния ток непрекъснато намалява,като в края на заряда пада до десетина милиампера. По тоя начин вече трета година работя с рециклираните батерии и направо съм се родил! Няма саморазряд,машината върти,та се къса. Единственият недостатък на цялата тая история е -ако човек няма батериите като мен,а трябва да ги купува,цената става непоносима. И трябва да си правиш зарядно. Колкото до опасностите от неправилно зареждане на Li-Ion батерии и подуването им-имам надути като балон такива една-две,нищо не се е пръснало,слава Богу! Не твърдя,че не може да стане,но в крайна сметка човек може да се удуши спокойно с една никаква найлонова торбичка. Така че това да го изтъкваме като недостатък е несериозно.
Последна промяна от ditronix на вт фев 21, 2012 12:40 pm, променено общо 1 път.
joro39 - специалист
ей такива елементи се намират по 5 лв вече.
Прикачен файл:
20022012554.jpg
valentin114 - специалист
Жоро, от къде...фирмата, не градът?
joro39 - специалист
има ги в прожекторите ,аз ги копувам от Димитровград пазара има ги и тук http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=47&t=253091 но нямам нищо общо с колегата.
Прикачен файл:
8511807785491472461299259290HrsHVH5m7NiUR3MsIpAe.jpg
аз имам от този.
zmiori - специалист
joro39 написа:
ей такива елементи се намират по 5 лв вече.
Прикачен файл:
20022012554.jpg
Я кажи от къде ги вземаш тия чудесии. Имам голяма нужда от 12-13 бройки.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "как да зареждам литиево йонна батерия" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: