Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
MrMurdjo - майстор
Пуснете отделна тема, бре. Така правят хората по белия свят, като се планира построяване на определена машина. Пък и останалите можем да се обаждаме от коневърза на кибиците :)

Сегашната тема е по-оплетена и от халваджийски тефтер. А мераклии и привърженици на идеята се появяват и нови. Нека на тях поне да им е по-лесно да намерят каквото търсят.
shulio - специалист
Аз съм пуснал тема във форума на машината :). Там решавам въпросите понеже има доста повече информация и хора, които са запознати с конкретните проблеми.
MrMurdjo - майстор
Дай поне линк към този форум де :)
shulio - специалист
Мислех, че всеки може да го намери като знае името на машината :)

http://www.mechmate.com/forums/index.php
MrMurdjo - майстор
Мерси, аз и името на машината не знаех. Прегледах последните две страници преди да питам и сигурно съм го пропуснал.
burgas61 - напреднал
Здравейте,
Колеги,а3 сам още новобранец и сега оглеждам нещата,както се казва...,но един руснак от форума MechMate си е направил някаква негова постановка на редуктора и е прикачил dxf file.Ето линк към него:

http://www.mechmate.com/forums/showthread.php?t=2135




Поздрави:)
shulio - специалист
Мойте съм ги изрязал точно по неговите чертежи, обаче не ми допада това, че лагерите са много далече от пиньона. Затова ще набавя първо всички чаркове и ще преправя малко неговия чертеж и рязането лесно става.
gkamenov - специалист
Ето още снимки от моя прогрес. Остана да прекарам кабелите и почвам да рутирам :-)

Пак се извинявам за кочината, но ще чистя като завърша машината.
Прикачен файл:
IMG_0020.png
Прикачен файл:
IMG_0021.png
Прикачен файл:
IMG_0023.png
Прикачен файл:
IMG_0024.png
MrMurdjo - майстор
Какво е предимството от инженерна и механична гледна точка да се движи целия блок направляващи с винт и мотор, а линейните лагери да са неподвижни?
Аз лично съм разсъждавал върху подобна концепция но при машина с фиксиран портал и подвижна маса. Точно масата да се движи по този начин, защото тогава точката на прилагане на усилието вертикално от инструмента ще е в зоната на четириъгълника, определен от лагерите и няма да има поддаване и провисване.
За Z оста не мога да стигна до заключение.
gkamenov - специалист
Не съм експерт, но според мен дали ще се движат лагерите или ще се движат направляващите от инженерна и механична гледна точка няма особена разлика, с уточнението че тежеста на стъпковия мотор и шпинденла са съобразени с въртящия момент на стъпковия мотор. В моя случай усилието, което е необходимо да се приложи за да се върти винта по Z със или без шпиндел субективно е еднакво, а математически разликата е под 1%.

Варианта на Z, който реализирах e четвърта версия в проекта ми. Спрях се на него, защото в моя конкретен случай има следните предимства и недостатъци:
(+) По-голям работен ход по Z при запазена височина на портала. На практика работния просвет e малко под долния ръб на панела с линейните лагери
(+) Има само един панел (алуминиева плоча) вместо два, което прави цялата конструкция по Z по-тънка и съответно дава по-голям работен ход по X и по-малък момент на усукване по Y
(+) По-голямо разстояние между лагерите на една направляваща, което стабилизира съответната направляваща (направляващата, поставена в един лагер подава сериозно от луфтове в лагреа, а с втория лагер се компенсира рамото, което се получава)

(-) Висящи направляващи, които подават при перпендикулярн натиск в долно положение на Z. Отклонението е около 0.1-0.2 мм при приложена сила около 20 кг

Отделно, като недоглеждане от моя страна е дебелината на панела, в който се захваща шпиндела. Най-вероятно ще изрежа нов с дебелина поне 20mm

Минуса ми се струва, че не е голям минус. Не мога да сметна каква сила ще е необходима при рязане, но споед мен 200N ще счупят фрезера. Ако все пак се окаже че е проблем, ще има и версия 5 на Z-та ....

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: