• 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 103
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
MrMurdjo - майстор
Ами пробвай, може да се изненадаш от по-плавния ход на механиката :)
От всичко, каквото съм чел, най-малко се препоръчва цялата стъпка.
skat - специалист
MrMurdjo написа:
Ами пробвай, може да се изненадаш от по-плавния ход на механиката :)
От всичко, каквото съм чел, най-малко се препоръчва цялата стъпка.
Сигурно ще го пробвам някой ден, оставил съм си джъмпери за превключване :)
А защо не се препоръчва работа с цяла стъпка?
velsi - Почетен майстор
Аз също не съм пробвал половин стъпка. Какво трябва да променя в настройките на Mach3?
alien - специалист
в мотор тунинг - която ос си променил от цяла стъпка на половин,за нея променяш step per unit умножаваш старата стойност по 2 а после може да се наложи на ново да настроиш скорост и ускорение
velsi - Почетен майстор
Благодаря, ще го пробвам.
MrMurdjo - майстор
Колкото за проба, може само да превключиш джъмпърите. Максималната ти скорост ще падне два пъти и линейното изместване също толкова, но може да сравниш работата на моторите. После, ако ти хареса, може да си пренастроиш и Mach3, както Ейлиън обясни по-горе.
Истински тих и плавен ход, според моя скромен опит, се получава при 1/4 и надолу. В момента карам моите на 1/4 стъпка.
velsi - Почетен майстор
Хубаво, ама моите драйвери поддържат само режим цяла и половин стъпка. Ако изобщо работи тоя режим де. Ще видим.
PhD - специалист
Един друг въпрос - когато се избира режима full step/half step освен сигнала за този режим(пин 19), трябва ли да се променя и сигнала control(извод 11). При мен като дам пин 19 към маса и пин 11 към маса реализирам полустъпка, като дам след това пин 19 към плюс 5В и оставя извод 11 към маса и става белята. Някой може ли да каже каква е конфигурацията на тези пинове - при платките от сириус има два джъмпера - май те са точно за това?
MrMurdjo - майстор
Малко по памет ще карам. Тези неща се задават на L297, тя се грижи за управлението.
Краче 11 Control и краче 19 Half/Full (пълна стъпка при логическа нула на крачето) не би трябвало да имат зависимост помежду си.
Специално Контрол определя действието на чопъра - при логическа 0 управлява сигналите Inhibit, т.е. прекратява тока на цялото рамо на даден мост. При логическа 1, въздейства върху контролните линии ABCD. Не съм задълбавал какво става точно във втория случай и дали напълно запушва ключовите транзистори. Опитно съм установил, че в този случай, при логическа 1, L298 грее много. Докато в другия случай само си затопля радиатора.
Също така провери по платката да не би преместването на джъмпърите да ти влияе на настройката на максималния ток - замери какво напрежение има на крачета 13 и 14 в този случай.
Краче 19 е единственото, което определя стъпката.
skat - специалист
Аз предполагам, че моторите ти дърпат повече от 2А. След като превключиш на цяла стъпка и оставиш краче 11 към маса, елиминираш чопъра на фазите. По този начин подаваш постоянно (ненакъсано) захранване към моторите. Л298 се претоварва и изгаря. Може би това от справочните данни ще помогне:

Прикачен файл

L297.jpg

Прикачен файл

L297_1.jpg
L297_1.jpg (48.45 KиБ) Видяна 4856 пъти
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 103

Тема "CNC електроника, управление на стъпкови и серво мотори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: