• 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 103
Всичко за този вид строителство.
estqwerty - специалист
както казах просто поствам картинки без смисъл за мен. някой път картинката казва повече от 1000 листа формули.
от колекцията картинки.
и определено не са линейни характеристиките. цената обаче определено е :)

за мене смисъла се губи над 15см за това и все казвам - всеки сам си решава. след проектанта разбира се :)
ето на долната автора е отбелязал 25см - за американците може би е там някъде истината .
Изображение

Изображение
Последна промяна от estqwerty на нед мар 04, 2012 5:37 pm, променено общо 2 пъти.
Фло - специалист
radius написа:
. Мнението на Антон обаче ме озадачава - че голямата изолация увеличава нуждата от охлаждане. Каква е идеята, вътрешните консуматори ли повишават температурата и оттам изолираната къща не се охлажда? Защото аз си мислех, че изолацията лятото ни пази от дневните жеги и е добре да е повече. Сигурно ще отговорите , че ни пази и от нощния хлад.
Аз обичам простите обяснения.Повечето хора,които са си налепили тъй-наречената популярно топлоизолация от външната страна на стените,са забелязали,че през нощта лятно време, особено през нощта,в къщата е по-горещо, отколкото преди да налепят отвънка топлоизолацията.Причината е проста ,ако следваме правилната терминология и наричаме този материал,материал с високо температурно съпротивление,вместо топлоизолация,да речем стиропора. С други думи материала се съпротивлява,съпротивлява на нагряването ,та след целодневно нагряване ,понякое време пропуска високата температура и нагрява тухлите.После вечерта,когато се сменя посоката на температурния пренос ,отвътре-навън самия стиропор възпрепятства /задържа/ температурата и топлоотдаването на тухлите навън .Вследствие вътрешността се задържа гореща. Затова точното място на стиропора или както и да се нарича материала с високо температурно съпротивление е в средата на зида/сандвич/. От външната страна зида или строителния материял ,който е между стиропора и слънцегреенето трябва да е с висока плътност и висока акумулираща способност /специфичен топлинен капацитет/,който поема достатъчно много и дълго време топлина и не товари с такава стиропора зад него. Това е пиниза- сайдинга или външния зид да е с висок специфичен топлинен капацитет,респективно с висока маса/плътност/.Това никой стиропораджия или изолаторчик няма да го обясни на клиента по две причини:първо от незнание и второ,няма по-лесно занимание в строителството от това да лепиш стиропор отвънка с мрежичка, лепило и тук тами някой дюбел от благоприличие за толкова много пари!
Последна промяна от Фло на съб мар 03, 2012 11:36 am, променено общо 1 път.
ArturDent - Почти Безобиден
Фло написа:
... в строителството от това да лепиш стиропор отвънка с мрежичка, лепило и тук тами някой дюбел от благоприличие за толкова много пари!
Ето над това все още мисля.
Ще си правя топлоизолацията напролет.
Защо се слагат тия дюбели. На плочките слагат ли се ? А те сигурно са много по-тежки на кв.м.
Аз сложих изолация само около входната врата (за да могат да направят широчината на касата).
Изолацията е лепена на гребен с добро лепило и няма никакви признаци за отлепяне или дори напукване на лепилото.
За къв ч..п ми са тия дюбели и на тях ли трябва да разчитам да не ми падне изолацията.
Що тогава не дюбелираме и мазилката? Та тя направена от хоросан е много по рехава от едно лепило!
Фло - специалист
ArturDent написа:
Защо се слагат тия дюбели. На плочките слагат ли се ? А те сигурно са много по-тежки на кв.м.
Добрата производствена практика гласи така:
Чл. 46. Облицовъчните плочи на външни стени с площ, по-голяма от 0,1 m2, и с дебелина, по-малка или равна на 40 mm, се анкерират към стените. Облицовъчни плочи с дебелина, по-голяма от 40 mm, може да се използват само ако са неразделна част от конструкцията на стените. Не се допуска облицоването на тавани с каменни и други тежки плочи

Иначе моята теза беше,че пред изолацията трябва да има или зид или плоскост с голям специфичен топлинен капацитет,за да върши пълноценна работа.
stivemaster - майстор
Фло , според мен има и друга гледна точка , защото с по голяма дебелина стиропора няма да се "уморява" да се съпротивлява ,а при наличие на въздушен земен топлообменник - той би могъл да реши част от проблемите.
Артуре с последното изречение сам си си отговорил за кво ти е дюбела ,имам предвид описвайки "основата".
jekasus - майстор
ArturDent написа:
Ето над това все още мисля.
Ще си правя топлоизолацията напролет.
Защо се слагат тия дюбели. На плочките слагат ли се ? А те сигурно са много по-тежки на кв.м.
Аз сложих изолация само около входната врата (за да могат да направят широчината на касата).
Изолацията е лепена на гребен с добро лепило и няма никакви признаци за отлепяне или дори напукване на лепилото.
За къв ч..п ми са тия дюбели и на тях ли трябва да разчитам да не ми падне изолацията.
Що тогава не дюбелираме и мазилката? Та тя направена от хоросан е много по рехава от едно лепило!
Изображение
svetliopi44 - Чирак...
Фло Ако поставя след изолацията газобетон, дали ще има ефект?
Аз лятото ще си правя изолация на апартамента и ще взимам 10см стеропор, обаче сега ти ми вкара нов филм в главата... :? Понеже съм на първия етаж та мога да спретна някаква зидария пред изолацията.
Темата е много полезна... благодаря на всички който споделят знанията си в нея. :partyman:
jekasus - майстор
Светльо помисли пак, 1м2 итонг 50мм ще ти дойде 18-20 лв. без лепило или крепежи.
AntonBM - специалист
Хайде да коментираме сега и местата на полагане на изолацията.
Грубо казано има 5 вида полагане на изолацията: Външно, вътрешно, комбинация външно с вътрешно, обемно и това за което пише ФЛО – в средата на стена. Може да се правят и по-сложни комбинации от горните варианти. Да приемем, че всички варианти имат еднаква топлопроводимост и да направим анализ на плюсовете и минусите. Техническите подробности като дюмбели и т.н. ще ги пропусна.
1. Вариант - външно положена изолация на „тежка” стена. Под тежка разбирам, стоманобетон, тухли или друга зидария.
Предимства: Увеличава се инертността на сградата. За пасивна къща това е полезно. Топлината и студа се акумулират в обема на стената и не позволяват къщата да променя рязко вътрешната си температура. Зимно време през деня акумулират топлина която отдават през нощта, а лятото през нощта ако хората се сетят да отворят прозорец може да се акумулира студ, който да държи къщата по-хладна през деня. Някой казват на това пестене на енергия „free cooling”, но това понятие се ползва и за други неща. Друго предимство е, че не се губи вътрешно пространство. Трето предимство е, че лесно се премахват термомостовете – просто изолацията от вън трябва да е непрекъсната. Никъде не трябва да се вижда тежката стена, а в областта на прозорците изолацията требва да се допре до тях.
Няма да пиша недостатъците, защото ще стане дълго. За тях може да се досетите, като гледате предимствата на другите видове изолирани стени.
2. Вътрешна изолация на тежка стена. Намалява се инертността на сградата. Удачна е за помещения в които не се живее постоянно. Бързо и по-икономично се затоплят. Прави се лесно и се ползват по-евтини изолации. За тази не мога да не напиша недостатъците! Трудно се премахват термомостовете. Тежката част на стената е с ниска температура през зимата и лесно предава студа зад топлоизолацията по краищата на изолацията – под, таван и вътрешни стени. Често се получава конденз и мухъл в тези зони.
3. Вариант - тежка стена изолирана от 2-те страни – добър вариант, но се губи инертността на сградата.
4. Обемна изолация. Това са стените които са топло изолатор в своят обем. Такива са „леките” бетони от рода на Итонга и стени изпълнени с изолационни пълнежи. Има предимствата на 1 и 2, като ефекта на термомостовете на 2 пак си го има, но е по-малко опасен. Тук може да се пише още много за техническите подробности по полагане и проблеми свързани със здравина или влагопоглъщане, но смятам че има и по-компетентни от мен. Аз ще спомена, че паро-защитата е задължителна за някой случай, а за други е излишна.
5. Тук май трябва ФЛО да си каже мнението, че изглежда му е любим вариант. Аз само ще кажа, че много трябва да се внимава в детайлите когато се прави такава изолация. Лесно могат да се получат термомостове, ако не се внимава. Иначе има предимствата на 1, но не толкова добре изразени и има и от предимствата на 2 но също не толкова добре изразени и недостатъците на 2 не са толкова опасни.
Аз нямам предпочитания към някой от изброените видове. Всеки си има приложения. Никой от тях не е универсален, но за пасивна къща препоръчвам вариант 1.
estqwerty - специалист
има вариянт и за стена изцяло изградена от изолационен матерял - дали ще е садвич от оцб или мго, и изолация и сайдинг или някаква дървена/метална конструкция , но основно материал с висок температурно съпротивление.
ще загубим ли инертноста или при по-голяма дебелина на стената ще успеем да запазим топлината вътре преди да се затвори цикъла затопляне/изтиване или ден/нощ?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 103

Тема "Пасивна къща? Има ли почва у нас?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: