Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ganevson - специалист
STO-YAN написа:
Разгледай тази тема viewtopic.php?f=10&t=20729&start=320
Има една "луда" глава, ника му е ivan_v от Пловдив. Изработило е момчето самоделка.
Разсъжденията са му много верни и мисля, че машинката му работи още!
Успех.
ivan_v от Пловдив е дал оскъдна информация от резултата на изобретението си. За съжаление не се е включвал в темата за изобретението си от много време, а и не знам как да се свържа с него макар че е на 30км от мен.
Все пак ,ако някой е правил подобна машина нека се похвали как :)
borisov3252 - напреднал
Аз същото сам намислил. Според мен климатика ще работи постоянно при режим 12-14 градуса на външното тяло, при сондажна вода. Изхвърлянето на обработената вода от топлообменника според мен е друг въпрос. На един климатик разхода за външния вентилатор е според големината на перката 20см - 40 Вата, 30 см - 85 Вата, 40 см - 180 Вата, информацията е от страницата на фригокомерс за резервни части. Проблема който мислено имам е как когато климатика иска да включи външния вентилатор да пусна по голям дебит на водата.

Идеята е следна Топлообменник с магнетвинтил и байпас с малък отвор, за да не остане топлообменника без циркулация. Когато климатика иска включване на перката (която е махната), да отваря магнетвинтила за по силен поток през топлообемника и да вдигне скоростта(дебита) на помпата.

Мощността на водната помпа се компенсира от липсата на външен вентилатор.

Вътрешните тела си остават, не е логично да се изхвърлят те са топлообменици фреон-въздух.
Няма трансформация на топлина без загуби.

Това е моята идея. Най трудното ще ми е да регулирам потока на водата от сондажа, чрез обратна връзка от вентилаторите на климатиците. След като измисля проблема с регулиране на водния приток ще се заема с експеримента.
ganevson - специалист
borisov3252 написа:
Аз същото сам намислил. Според мен климатика ще работи постоянно при режим 12-14 градуса на външното тяло, при сондажна вода. Изхвърлянето на обработената вода от топлообменника според мен е друг въпрос. На един климатик разхода за външния вентилатор е според големината на перката 20см - 40 Вата, 30 см - 85 Вата, 40 см - 180 Вата, информацията е от страницата на фригокомерс за резервни части. Проблема който мислено имам е как когато климатика иска да включи външния вентилатор да пусна по голям дебит на водата.

Идеята е следна Топлообменник с магнетвинтил и байпас с малък отвор, за да не остане топлообменника без циркулация. Когато климатика иска включване на перката (която е махната), да отваря магнетвинтила за по силен поток през топлообемника и да вдигне скоростта(дебита) на помпата.

Мощността на водната помпа се компенсира от липсата на външен вентилатор.

Вътрешните тела си остават, не е логично да се изхвърлят те са топлообменици фреон-въздух.
Няма трансформация на топлина без загуби.

Това е моята идея. Най трудното ще ми е да регулирам потока на водата от сондажа, чрез обратна връзка от вентилаторите на климатиците. След като измисля проблема с регулиране на водния приток ще се заема с експеримента.
Благодаря за мнението
Вътрешното тяло да ще се запази. То си е готов топлообменник с електрониката си вътре и така всяка отопляема стая ще си е независима.
Водната помпа трябва да е поне с 2 скорости.Когато климатиците дадът заявка за вода , попмпата да прекарва максимален дебит вода през тях за да има топлообмен. Но когато климатика спре,пак трябва да имаме циркулация за да не замръзне водата в топлообменника но циркулацията да е малка с цел пестене на енергия.Нуждата от малкия водопоток, когато климатика е спрял може да отпадне ако топлообменника не е изложен на миннусови температури а е заровен в земята,мазе или затворено помещение.
Някои климатици след 40 минути породължителна работа влизат в режим дефтост(дори и да не е замръзнало външното тяло) при който вентилаторите спират, а тогава пак ще е нужна циркулация на вода за да не прегрее външното тяло ( не зная каква температура би развило без вода).В този случай водната помпа не може да ползва управляващия сигнал на външната перка зашото тя спира при дефрост.
Ако 3-те климатика се захранват с вода по магистрала един цол, трябва да е усигурена постоянна циркулация на водата малък дебит на всички климатици за да не замръзнат. Когато единия от тях даде заявка за силен водопоток(когато климатика почне работа) водната помпа ще включи на 2-ра степен, водопотока ще се усилии и през неработещите климатици което не е желателно за да не губим ценната вода.В този случай можем да сложим на всеки един климатик магнетвинтил, който да се отваря само когато компресора тръгне(,само тогава ще е нужен голям водопоток на заработилия климатик,помпата ще е включила на 2-ра) а магнетвинтилите на останалите климатици ще са затворени но пак ще минава вода през топлообменниците им през малак байпас на свеки един магнетвинтил да не замръзнат.
Управлението на помпата ще става по 2 начина:
1) Помпата ще работи постоянно на малък дебит (дори и да не работят климатиците) когато температурите около топлообменника са под 0 градуса.Следователно термореле ще я включва.
2) Помпата ще тръгва на 2-ра степен когато някой от климатиците включи, като управляващия сигнал се вземе заедно със старта на компресора и от перката в схема "или". Т.е в момента в който трябва да тръгне вентилатора или компресора помпата да минава на 2-ра степен и магнет вентила да се отвори.Вземаме управляващ сигнал и от компресова защото в режим дефрост перките не тръгват.
ivan_v - специалист
Много сложно става с вентили ( ами ако те самите замръзнат). При мен три години нямаше никакви проблеми, работейки по следния начин:
Потопяема помпа, малко след изхода на която има малка дупчица през, която след спиране на помпата да се източва всичко, което би могло да замръзне. За целта е нужно маркучите за вода да имат постоянен наклон по цялата си дължима, ТО да може също да се източва ( в най-високата точка също е нужен малък отвор за да взима въздух). Помпата се пуска от порта на вентилатора.
ganevson - специалист
ivan_v написа:
Много сложно става с вентили ( ами ако те самите замръзнат). При мен три години нямаше никакви проблеми, работейки по следния начин:
Потопяема помпа, малко след изхода на която има малка дупчица през, която след спиране на помпата да се източва всичко, което би могло да замръзне. За целта е нужно маркучите за вода да имат постоянен наклон по цялата си дължима, ТО да може също да се източва ( в най-високата точка също е нужен малък отвор за да взима въздух). Помпата се пуска от порта на вентилатора.
Здравей Ванко
Ако ако управлението на помпата вземем от порта на вентилатора какво ще стане при дефрост?
Аз съм с мидеа и на 40мин работа спира и влиза в дефрост. Не искам да махкам четирипътника за да може да го ползвам и лятото. Варианта ти да се помисли за комбинираня вариант като се запази външното тяло в ригинал( фреон въздух) и да се приспособи към воден топлообменник така, че през преходния период да се ползва като обикновен климатик, ми допада стига да се намери добро решение за изпълнение.
За замръзването на вентилите, ми идва идея да се използва някакъв на който затвореното му положение да е някакси полуоотворено.Така, винаги ще циркулира през него вода да го топли. Предполагам има такива.
Ако направя система, както ти с дупчиците,климатика е на 2-рия етаж,няма ли като тръгне помпата да излиза вода от дупката, която трябва да е в най-горната част и да тече през нея,? Ще мокри.
Каква помпа ползваш? Колко вата е?Какъв дебит?
ivan_v - специалист
ganevson написа:
Ако ако управлението на помпата вземем от порта на вентилатора какво ще стане при дефрост?
Вземат се мерки да не се влиза в дефрост. Датчиците във външното тяло се заменат с резистори със съпротивление отговаряще на съпротивлението на съответния датчик при 20гр.

ganevson написа:
...Ако направя система, както ти с дупчиците,климатика е на 2-рия етаж,няма ли като тръгне помпата да излиза вода от дупката, която трябва да е в най-горната част и да тече през нея,? Ще мокри.
Няма да мокри, а ще засмуква въздух, защото тръбата по която се стича водата създава подналягане.
ganevson написа:
...Каква помпа ползваш? Колко вата е?Какъв дебит?
Ползвах перифрна помпа 370W, 3,5Bar , 35л/мин. Която обаче осигуряваше ненужно голямо количество вода ( около 1,5 кубика/ч) и намалих мощността посредством пускането и през трансформатор на около 140V, при което консумираше 160W.
borisov3252 - напреднал
Благодаря за съветите, според бюджета вероятно към края на годината след като осигуря зимата с КьоМУР ще направя тестовете. Решил съм като един от колегите във форума да направя кожух на външното тяло като премахна уребренията.
ginev - напреднал
ЗДРАВЕЙТЕ
да питам ? :?
защо се махахат оребренияра ,с тях няма ли да е по добре ?
borisov3252 - напреднал
Смятам, че ще е само съпротивление на водния поток.
ivan_v - специалист
borisov3252 написа:
Благодаря за съветите, според бюджета вероятно към края на годината след като осигуря зимата с КьоМУР ще направя тестовете. Решил съм като един от колегите във форума да направя кожух на външното тяло като премахна уребренията.
Аз съжалих, че се захванах с това още на втория ден. Отне ми две седмици за премахването на всички пластини ( по два-три часа вечер). Ако искаш да ти дам част от един топлообменник да се потренираш малко и да се откажеш преди да си започнал с климатика.

ПП Все пак успях да ги премахна всичките, без да демонтирам климатика и без да изпускам фреона. ТО на моя климатик е двуредов, което усложни много нещата.Всяка пластина по отделно се срязва с ножче на точно определно място, на всяка от минаващите през нея тръбички. След това се издърпва рязка, под точно определн ъгъл. Цялата тази операция я правих на 3 метра височина.

Тема "Климатик с вода от сондаж" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: