• 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 103
Всичко за този вид строителство.
estqwerty - специалист
Попаднах на весела статия от март т.г. : КЛИМАТИЧНИТЕ ДАННИ ЗА PHPP ЗА БЪЛГАРИЯ СА ВЕЧЕ ФАКТ
http://www.passive.bg/bg/news/62-news.html

Май Антон вече ги е вкарал в неговите файлове :) , аз да си призная пробвах да сметна нещо, но много бързо успявам да скапя всичко.
AntonBM - специалист
Хората се хвалят, че са добавили към германския софтуер климатичните данни, които ние имаме в Наредба 7. Моят файл ползва тези данни и те не са новост. Има си ги отдавна, просто не са били добавени към техният софтуер. Все пак малко ме съмняват резултатите, които са представили. Те разглеждат готовата построена сграда в Кранихщайн, като със софтуера само я местят на различни места по света и гледат как се променят параметрите и. Нещо не ми се вярва в Осло енергията необходима за охлаждане да е повече, от колкото в Бургас. Съмнява ме и огромната разлика между Бургас и София. По принцип много показателни в случая са DD – денградусите. За Бургас те са 2300, а за София са 2900. Логично е разликата в енергията необходима за отопление да е около 20%, а не повече от двойното, което излиза с този софтуер. Иначе това прегряване 31% означава, че почти 1/3 от времето в стаите ще е по-топло от 25°. За зимата това е излишно презапасяване, а за лятото е преразход на енергия за охлаждане, но в крайния резултат това не се забелязва? Струва ми се, че този софтуер куца в частта енергия необходима за охлаждане... Не казвам, че моята разработка е по-добра. И тя има кусури, но с нея излизат по-големи товари необходими за охлаждане, а формулите, по които се смята уж са едни и същи... Проблема е, че към формулите има много коефициенти, които проектанта решава какви стойности да сложи – зависят примерно от прието вътрешното или външно засенчване масивността на сградата, оцветяването на външните стени и т.н. Идея нямам каква част от тези данни се вкарват в техният софтуер. Възможно е да се ползва и друга методика, но толкова големи разлики за мен не са обясними. Нормално е те да са в рамките на 5% „инженерна” грешка. Все пак мисля, че къщата построена в Бургас по се нуждае от охлаждане от тази в Осло???
П.П. Скоро моят колега,с който работим заедно попадна на данни за пасивни къщи строени в Палермо (южна Италия). Там за постигане на пасивност са необходими 6 cm изолация по стените, 20 по таваните и колкото се може по-малки прозорци, задължително със “solar control” – разбирай щори или други начини на засенчване.
estqwerty - специалист
те сега са вкарали данните не са смятали още :)
като посмятат ще оправят писанията, а може климата да е специфичен...

гледам по последният пдф - навсякъде голяма изолация на покрива. не зная дали имат пасивна вентилация да смятат или се взема в предвид затворена къща.
мадридската къща се охлажда пасивно. и въпреки всичко има 6см по стените а мадрид е доста по на юг на 40-тият меридиан , което е горе долу северна гърция.

един линк обзор предлаганите дървени прозорци в бг за yhv : http://www.bauelemente.bg/magazine/2011/6


искам да попитам нещо :
нарисувах си къщичка , сега имам стени прозорци и под и покрив с които да мога да смятам по файловете на Антон.
искам да сметна компактният обем - как се смята?
общият обем върху общата външна площ? обаче влизат ли стените в обема? защото сега имам само фасадите и без да слагам дебелината на стените не ми се получават добри стойности за кубчето.
AntonBM - специалист
estqwerty написа:
искам да попитам нещо :
нарисувах си къщичка , сега имам стени прозорци и под и покрив с които да мога да смятам по файловете на Антон.
искам да сметна компактният обем - как се смята?
общият обем върху общата външна площ? обаче влизат ли стените в обема? защото сега имам само фасадите и без да слагам дебелината на стените не ми се получават добри стойности за кубчето.
За обемите са приети понятията „нетен” и „брутен”, като в първия не се включват стените, а вторият е по външни габарити. В изчисленията се ползва „нетния”, като той участва в някой от формулите свързани с вентилацията. За облекчаване на изчисленията в чл.9 от Наредба 7 са допуснали, че той може да се изчислява по опростената формула: V = 0,8.Vs, където Vs е брутният обем (по-лесно се смята - по външни габарити). В моите изчисления V се смята във шийт „Геометрия”, като там съм го описал като отопляем обем, а отделно изчислявам и брутния. Само, че аз смятам нетния, като вадя обема на междуетажните плочи, но не вадя вътрешните стени. По-вярно е, ако ги вадя, но чак толкова не издребнявам в изчисленията, понеже после аз деля сградата на 3 температурни зони, за които определям по-точно нетният за всяка една от тях. Най-често го правя чрез командата Area на AutoCAD, чрез която замервам вътрешната площ на помещенията и после го умножавам по конструктивната височина на помещението. Понякога си спестявам тези изчисления и минавам на по-облекчената формула дадена по-горе.
sonofsyn - специалист
Здравейте, от доста време следя темата понеже и аз като автора тръгнах към пасивна къща, но...
Понеже къщата е стоманобетонова конструкция, със земетръсни шайби за да се постигне топлинно съпротивление под еди си колко за ПК, трябва самоносещите зидове от лек бетон да са пред всичко това, и после външна изолация.
Това го разбрах естествено по време на строежа, така че към автора на темата. вече ти е късно за този фокус.
Другия вариянт е да промениш фасадата, като около всичкия си бетон увеличиш изолацията до постигане на завeтното топлинно съпротивление.
Един съвет като зидаш прозорците си остави място да монтираш дървени греди между дограмата и стените, за да можеш да направиш обръщането на прозорците отвън с толкова изолация с колкото изолираш и стените.
При мен се получи и това като втория акъл, някои прозорци се смалиха, на други им разширявах отворите.
За земния топлообменник едно г-жа от реахау бг, ми сметна дължината при Ф200 - 43м на дълбочина 1,20-1,50м.
За рекуператорите БГтерм обяви супер цена за ворт прометео при кпд92%.
Имам въпрос към AntonBM за въздуховодите, може ли да се използват канализационни тръби, и как да намалявам сечението им при разклонение, ако примерно за всеки етаж тръгва Ф125~.
AntonBM - специалист
sonofsyn написа:
За земния топлообменник едно г-жа от реахау бг, ми сметна дължината при Ф200 - 43м на дълбочина 1,20-1,50м.
За рекуператорите БГтерм обяви супер цена за ворт прометео при кпд92%.
Имам въпрос към AntonBM за въздуховодите, може ли да се използват канализационни тръби, и как да намалявам сечението им при разклонение, ако примерно за всеки етаж тръгва Ф125~.
Малко те е поизлъгала госпожата с тези 1,2-1,5 м. И така ще има ефект, но за пасивните се гони дълбочини над 2,5 м. Все пак с този добър рекуператор няма да имаш грижи. Можеш да ползваш PVC тръби за канализация и за вентилация, но с тях излиза по-скъпо. За тях има готови фитинги (разклонения), с които да правиш преходи към различните стаи. Дълго е да обяснявам как се смята дебита. Хвани някой колега проектант да ти го сметне, или прати една поща, за да ти изпратя един файл, с който да се опиташ да си ги сметнеш сам. Определящо за избор на сечение на тръбата е скоростта на движение на въздуха в нея. Не трябва да надвишаваш 4 м/с. Над тази скорост започва да се образува неприятен шум. Добре е и да не падаш под 2 м/с за да не слагаш излишно скъпи тръби. Скоростта зависи пряко от дебита, а той се определя от нуждите на помещението. Най-често се взима норма свеж въздух поне 10 м³/h на човек. За пушачи не по-малко от 40 м³/h. Сумираш необходимият дебит за всички стаи и избираш рекуператора. Ако си тръгнал отзад напред (май при теб е така), тогава гледаш с какъв дебит разполагаш и го разпределяш по стаите в зависимост от това колко хора ще живеят в тях. Важно нещо е и решетката през която ще се подава въздуха. В нея скоростта не трябва да надвишава 2-2,5 м/с (пак заради шума).
sonofsyn - специалист
Моля за извинение, нещо доста наизуст съм писал.
сега след като прочетох поста ви AntonBM, потърсих в пощата си писмото от рехау.
дълбочина на монтаж 2м, дължина 30 м, при цена 4500 без ддс.
и примерно прометеото е с тръби за монтаж Ф150мм.
estqwerty - специалист
може да са сметнали нещо но софта им за смятане има данни само за Германия, Финландия, Швейцария и Австрия... най вероятно са приели че живееш някъде там. :)
данните за почвата би трябвало да са критични има много зададени видове, но без геодезия няма как да знаеш какво да вкараш.
нивото на подземните води също би дало доста разлики в резултатите - прието е 30м.
по дефаулт в програмата са зададени 1.5м дълбочина на полагане, пробвах с 2.5 има подобрение , но с 3.5 подобрението става минимално.
минималния диаметър на тръбата е 200.
толкова за 5 минути игра с програмката.
valio2007 - специалист
sonofsyn написа:
Моля за извинение, нещо доста наизуст съм писал.
сега след като прочетох поста ви AntonBM, потърсих в пощата си писмото от рехау.
дълбочина на монтаж 2м, дължина 30 м, при цена 4500 без ддс.
и примерно прометеото е с тръби за монтаж Ф150мм.
Да ти направя една бакалска сметка:

Най-доброто топлоодаване от почвата на което може да се надяваш и то при влажна почва е 2 W/m2K.

Площа на топлообмен на тази тръба е S = π.D.L/2 = 3.14 * 0.15 * 30 = 14.14 m2

В най-добрия случай може да се надяваш на 28 Wh за всеки градус разлика в температурата на земята и въздуха.

При следна температура за най-студения месец януари 1.3С и температура на почвата от 10С се получава:
(10 -1.3)* 14.14 * 2 * 24 часа = 5.9 KWh спестени за деня.
Ако вземем сегашната цена на ел. енергията от 0.17лв/KWh спестяваш 1лв./ден за януари и то при положение , че топлиш въздуха с реотан, а не с термопомпа.
Да приемем, че през цялата година спестяваш този лев, то за годината ще спестиш 365лв.
Разглеждаме и сумата от 5400 с ДДС, ако я депозираш на влог при 7% лихва.
5400 * 0.07 = 378 лв.

Според мен на тази играчка и липсва икономическа обосновка.
sonofsyn - специалист
Здравейте,
ами не мисля да ползвам тръби рехау, цената да уточня е със всички елементи на системата
от входящ елемент, колена, отвеждане на конденз и т.н.
, но аз не мисля да използвам техните тръби ами КДН, и понеже ще се копае на ръка , дълбочината едва ли ще надхвърли метър-метър и двайсет.
така че дължината ще екъм 40м колкото позволи парцела.
тук от форума използвах един калкулатор, при коректни данни съобразени с реалния строеж получавам
консумирана енергия в год. план - 12,70 кВ/м2
мисля да се топля/охлаждам с ТП въздух вода, каква трябва да е мощността с лек запас в предвид бойлера?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 103

Тема "Пасивна къща? Има ли почва у нас?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: