• 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 32
Всички имаме коли, нали ?
lacezarasia - специалист
а пък карането в крайна лява лента на магистралата да е с постоянно включен ляв мигач, за да те виждат нормално каращите.
Chefo77 - майстор
Комуникаторе, що ревеш бре, 5 пъти ти казахме докога си длъжен. Сега разискваме що да не ги оставим и през другото време :)
Аз предлагам да се отнема книжката за период от поне година на шофьор, дръзнал при лоша видимост и/или вечер да кара без фарове. Преди малко (22.30) видях поредния малоумник - този път с черна Темпра - който идваше от Старата гара към Затвора без светлини. За тези, които не са от Варна - булевардът минава покрай циганската махала и там има минимален брой лампи... Какъв трябва да си, за да не ти направи впечатление, че се движиш като негър в джунглата по време на новолуние???
Brave - специалист
Чаро написа:
Бе не е и точно така. Сметките ги оставям на страна, въпреки че си е чиста проба разхищение. Разчитам, че си разумен човек и спазваш закона максимално. Къде е най- необходимо да има добра видимост, в смисъл колите да се забелязват от далеч? При извън градско шофиране и в моментите на изпреварване. Принципно пътищата в България (повечето) са строени по някакъв проект, обмислен проект направен от хора с акъл, не като в днешно време :-D .
Няма случай, в който не би видял автомобила отсреща, ако предприемеш изпреварване правилно.
Няма, ама ако:
Всички карат със скорост до максимално допустимата (90км/ч)
Не се предприема изпреварване на непозволени участъци от пътя.

Фаровете през деня са си за мъгливо време и валеж според мен. За всички други случаи са си чиста далавера за полицията, Лукойл, и разни сервизи, търговци и прочее. Чисто разхищение.
Струва ми се цялата история има и неблагоприятни страни. Привиква се към реакция само към автомобили със запалени фарове. При много време прекарано зад волана автомобилите без запалени светлини се игнорират някак си от съзнанието, като участници в движението. И мисля е по-добре или целогодишно, както в много държави или изобщо. Но това си е мое мнение...
Сигурно в един идеален свят...
Реалността е, че дали по своя или чужда вина, всеки един шофьор е попадал в ситуации, в които бързия рефлекс и преценката на разстояния са били ключови за избягването на катастрофа. А, не е трудно да се провери, че при лоша видимост, мозъка губи ценно време за разпознаване на обектите и разстоянията. Всъщност, даже не се налага да вярваш на написано някъде - пробвай да поиграеш например футбол или баскетбол в сумрак, то се усеща - топката идва изведнъж, разстоянията се губят и т.н.
А за това, че няма къде да ти се случи по пътищата - напълно не съм съгласен, има множество пътища с остри завои, рязко променяща се осветеност, шарени сенки, създаващи стробоскопични ефекти и т.н.
Чаро - Акълия
Brave написа:
А за това, че няма къде да ти се случи по пътищата - напълно не съм съгласен, има множество пътища с остри завои, рязко променяща се осветеност, шарени сенки, създаващи стробоскопични ефекти и т.н.
Там изпреварването е забранено, нали? Дай ми пример за остър завой и разрешено изпреварване! :-D
Виж са, те правилата са измислени за да ни предпазват. Ако караме безумно и си правим квото си искаме, и да светят с дневни светлини и с нощни да светят... А до преди няколко години си карахме успешно и без дневни светлини. Статистиката на КАТ го потвърждава.
stiv1961 - майстор
Чаро написа:
А до преди няколко години си карахме успешно и без дневни светлини. Статистиката на КАТ го потвърждава.
И по- бавни коли :-D

Прикачен файл

трабант.jpg
трабант.jpg (9.96 KиБ) Видяна 3337 пъти
Чаро - Акълия
По-бавни, с по-лоши спирачки, без айрбеци, с двигатели, които при катастрофа влизаха в купето, с едни гуми и зиме и лете и т.н.
:?:
velsi - Почетен майстор
И най-вече с един съвсем друг манталитет на шофиране. Щото тогава всички бяхме почти равнопоставени на пътя.
ArturDent - Почти Безобиден
velsi написа:
И най-вече с един съвсем друг манталитет на шофиране. Щото тогава всички бяхме почти равнопоставени на пътя.
Мани, мани.
Имам три катастрофи на улицата пред офиса (150 м) Винаги съм с предимство, понеже всички пресечки имат знаци стоп.
Карам голям автомобил и и на втория път изтръпнах - почти щях да вкарам една джета в една къща.
А уличката малка, аз карам с 40-45.
От две години спирам на всяко кръстовище по тая улица (с предимство съм)... отзад ми свирят ама не ми пука.
Chefo77 - майстор
ArturDent написа:
velsi написа:
И най-вече с един съвсем друг манталитет на шофиране. Щото тогава всички бяхме почти равнопоставени на пътя.
Мани, мани.
Имам три катастрофи на улицата пред офиса (150 м) Винаги съм с предимство, понеже всички пресечки имат знаци стоп.
Карам голям автомобил и и на втория път изтръпнах - почти щях да вкарам една джета в една къща.
А уличката малка, аз карам с 40-45.
От две години спирам на всяко кръстовище по тая улица (с предимство съм)... отзад ми свирят ама не ми пука.
Има една приказка - "Няма файда да умреш с предимство".
lacezarasia - специалист
Чаро написа:
Привиква се към реакция само към автомобили със запалени фарове. При много време прекарано зад волана автомобилите без запалени светлини се игнорират някак си от съзнанието, като участници в движението. И мисля е по-добре или целогодишно, както в много държави или изобщо. Но това си е мое мнение...
така си е, а от тук следва, че закона е тъп и тъпанар го е измислил. всъщност никой не може да ме убеди, че политиците ни са измислили (в последните 20 години) който и да било закон, така че да е в услуга на българското обществото.
п.п. в кои страни се кара със запалени фарове?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 32

Тема "Късите светлини през деня" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: