• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 20
Всички имаме коли, нали ?
Pinto - специалист
Взех си GM 10W40, 4 броя шишета по 1 литър. Картера събира 3.200-3.300 литра, другото евентуално за доливане. С други масла не съм доливал. Сменям на 1 година около 8 хкм. На етикета обаче пише "Произведено в ЕС" и няма бар код. Времето ще покаже дали е някакво менте. Взех го от оторизиран доставчик на GM, но в България всичко е възможно.
25th Hour - специалист
Както ти казах, гръцко е маслото. Няма да имаш проблем с него а и тоя мотор не е претенциозен, като изключим капака на клапаните, който си тече или ако не е ще почне, но това го знаеш, че няма общо с маслото....
Pinto - специалист
Проблема с капака на клапаните е решен. Маха се стария, метален и се слага пластмасов, един такъв с надпис и гумена гарнитура. Малко масло и топлоустойчив силикон и заспива. Пробвано е на няколко коли, вече 2 години няма протекъл капак.
Chefo77 - майстор
Pinto написа:
Проблема с капака на клапаните е решен. Маха се стария, метален и се слага пластмасов, един такъв с надпис и гумена гарнитура. Малко масло и топлоустойчив силикон и заспива. Пробвано е на няколко коли, вече 2 години няма протекъл капак.
Топлоустойчивият силикон в комбинация с нова гарнитура (или без нея понякога), винаги дава добри резултати!
Pinto - специалист
Проблемът на металния капак е, че е с коркова гарнитура. При пластмасовите на самия капак има канал в който се пъха гумено уплътнение. Със силикон се маже не уплътнението а площа около него. Пластмасовите капаци мисля, че са на малките мотори пълна инжекция, но не съм сигурен. Има ги по моргите за 15-20 лева в добро състояние. Труден, почти невъзможен е проблема с омасляване на картера на двигателя. Какво ли не пробвах - нови гарнитури, силикон, но след година пак почва да омаслява. При Опел това е недостатък - почти навсякъде, където има гарнитура, омаслява. Говоря за по-старите модели, за новите не знам.
майсторе - напреднал
На жената е 2006г.Да чукна на дърво за сега не тече.
Pinto - специалист
Преди седмица сложих GM 10W40, купено от официален вносител по 9 лв/л с отстъпката. За сега не виждам някаква промяна в работата на двигателя. Ще гледам само дали го гори тъй като досега двигателя не ми е горил масло - Мобил 1, Яко , все полусинтетика.
ArturDent - Почти Безобиден
Е как Опел не гори масло ?
Те по документи, в книжката го дават да гори. 100 мл./1000 км. Поне за дизелите. На жената Зафирата долу горе толкова гори. Литър от смяна на смяна.
В моята книжка (Фронтера) даже има печатна грешка на английския вариант и пише 100 мл. на 100 км. :shock:
Pinto - специалист
Това, което дават означава, че до толкова е нормално. В смисъл може по-малко, но не повече. Като сменям масло наливам да е няколко милиметра под максимума. След една година е между максимума и средната чертичка. Иам някакви минимални загуби, но по принцип не се налага доливане.
25th Hour - специалист
Опела ако е читав почти не гори масло. DTH и DTL моторите не ги слагам там, защото са леко трагични и си пипват доволно.

Друг е въпроса, че повечето опели текат като лейки отдолу, но това е полезно за планките на носачите... просто не ръждясват...

Пинто както ти и писах преди не очаквай каквото и да е от това масло. Просто за тия пари това е много добър избор и не съм чул някой да е имал грижи...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 20

Тема "Маслата- кое, какво, как да изберем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: