Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
svetliopi44 - Чирак...
Зависи какво точно иска автора...
Ако са само 2 пана , не трябва да има с обратна резба... а ако иска да е с 4 пана , то тогава 2 шпилки и 2 мотора.
VLADO66 - майстор
С верига мисля че ще е по-добре-един мотор с редуктор,две оси с по два венеца в двата края.С шпилките трябва всичко да е синхронизирано много добре-ако едната изостане малко, заклинва веднага и ако няма защита чупи редукцията одма.
svetliopi44 - Чирак...
Ако са 2 шпилки с 2 мотора не виждам къкво и къде ще заклинва... всеки върти за себе си.
Предимството със шпилки е чве ще стане по-семпло като конструкцие (не обемно) и по- тихо.
От другата страна на шпилката както предложи Тани , или нещо подобно.
nikel - специалист
Много съм Ви благодарен за отговорите.
Прозорците са 1200/1200 мм най големия.Малкия прозорец е 700/700 мм.Четирикрилния всъщност е остъкление 2200/1200 мм.
Последна промяна от nikel на пон апр 30, 2012 10:39 am, променено общо 1 път.
svetliopi44 - Чирак...
Хубаво е да се знае с какво мислиш да направиш самите капаци за да се знае относителното им тегло.
Също така дали да е само 2 капака или с 4 (2 отиващи на долу и 2 на горе)
nikel - специалист
Капаците мисля да ги правя от ламарина като в края щи са огънати на 90 градуса около 20 мм.Имам познат който прави ел.табла и мисля да му поръчам да ми направи паната /нещо като вратите на електрическите табла/ Не знам колко ще тежи едното ,но не мисля че ще е повече от 4 - 5 кг.
Капаците ще са два броя.
Тани - модератор
Хубаво ще е да е от алуминиева ламарина по две причини .
От една страна ще стане по-леко , а от друга страна ще си спестиш сложната обработка и боядисване на всички тези отвори за да ги предпазиш от поява на ръжда и стичането ѝ по капаците в последствие!

VLADO66 , за какво синхронизиране говориш? На всяка шпилка се слага електромотор и всяка една щора се управлява индивидуално! Нали не мислиш да вдигаш/сваляш всички щори едновременно!
При използване на подходящ електродвигател с по-ниски обороти и по-голям въртящ момент е възможно да се избегне и редуктора, а оста на двигателя да се свърже директно със шпилката. Една защита по ток би реагирала при заклинване или затискане на нечия ръка/ глава от щората!
nikel - специалист
Искам да е от ламарина, за да изпълняват ролята и на охрана
romanpm - майстор
nikel написа:
Искам да е от ламарина, за да изпълняват ролята и на охрана
По тоя повод , чувал съм за едни братя по южното черноморие които си направили "дебел" офис -стъкла по тон и бетон по метър и като им се наложило на майстори да монтират климатици копали дупки по 20 ...и дена :lol: а за прегради :roll: си има оръжия и хитрости /пази боже/
Моя съвет е монтирай добър алуминий :)
8180 - майстор
romanpm написа:
Моя съвет е монтирай добър алуминий :)
Или т.нар. Еталбонд.

Тема "Въпрос за външни щори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: