Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
valqk - специалист
Колега,
загледай дизеловите - КПД-то на дизеловите ДВГ-та е по-голямо и съответно разхода на гориво при натоварване на генератора ще е по-нисък.
Важно е и генератора ти да е синхронен, защото може да имаш ядове с импулсни захранвания (примерно юпс-ите имат ядове ако cos.F се размести).
п.п. за мен темата също е интересна, защото ще вземам и аз тази година или догодина. Ако бъркам нещо - поправете ме, че само съм зачекнал темата - не съм чел много по въпроса.

Според мен най-добре е 5-10КВ дизелов, като трябва да му правиш профилактика на няколко месеца 1път (да палиш), за да не останеш на тъмно после.
Автоматизация и аз мисля да си направя, така че ще следя с интерес. Засега контакторите и малко електроника ми се вижда работещ вариант.
п.п. Ако ти е само за електроника и осветление, може да си решиш проблема по друг начин, но трябва да се сметне колко по-скъпо ще е - осветление на диоди/ксенонови крушки 12в.+фотоволтаик и голяяяяям акумулатор с юпс 3-4кв, който се зарежда от волтаика. Предполагам, ще е доста по-скъпо, но пък си е вариант - зависи докъде ти се простира желанието и възможностите.
ArturDent - Почти Безобиден
bulhomes2, а кажи как включваш твоя генератор към вилата.
Решил съм да си купувам и мисля как да го вържа.
Идеята е - разединявам фазата от мрежата, нулата и земята си остават и се вързват чрез контакт за генератора.
Опасно ли е за нещо мрежата и генератора да имат обща земя и нула.

При мен инсталацията е трипроводна, но само до уличното табло. От там нататък земя няма - въздушна линия.
bulhomes2 - майстор
На старата вила прекъсвам и нулата. Обаче на новата нещо нямаше как да стане, та се обадих на един дали мога нулата на генератора и на мрежата да ги вържа постоянно заедно. Каза че нямало проблеми - нулата в цял свят била една. Не съм сигурен колко е специалист, но съм склонен да му вярвам. Земното ти няма връзка с таблото, така че него не го мислиш.

ПП. Трябваше в петък вечер да видиш хубавото на генератора, че тогава нямаше ток за повече време, валеше, а и беше тъмно.
ArturDent - Почти Безобиден
Аз по принцип за мен не се притеснявам
Нула и земя (с колове) в външното табло имам вързани общо.
Земя имам за инсталацията на къщата отделно (други колове).

Май се най-много се притеснявам за някой който работи по мрежата ако моя генератор е включен.
Но трафа го знам къде е и май като пусна генератора ще слагам една табела "ВНИМАНИЕ!". Те ще минат покрай мен и ще се обадят да спра.

На теб генератора под магазина ли ти е?
Май от там се чуваше. Как осигуряваш въздух и отвеждане на газовете?


П.П. Четох ти оплакванията в офф-роуд... Ако знаеш нещо сравнително качествено до към 1000 лв. пиши.
ArturDent - Почти Безобиден
Забравих да питам - в контакт ли го включваш?
bulhomes2 - майстор
Да - под магазина е. Тока след електромера отива в един трипозиционен шалтер. Изхода на шалтера е към вилата. Входовете са от (1)мрежата, (2)OFF и (3)генератора. Може и в контакт да се включи, но е по сложно. Трябва да знаеш от коя страна да е фазата, и задължително трябва да го направиш така, че да може генератора да работи само при изключена мрежа. При мен и няма как в контакта, че са 3 фази и в шалтера от страната на генератора ги обединявам.
Въздуха си е проветриво там, а изгорелите газове - с един дебел маркуч бащата ги е изкарал навън. Моя е киктайски 3,5 киловата за 550 лв. Купувах го от Явор (Вромос) в офроуд форума. Наистина имах проблеми с него докато не уцеля майстора. 20 лв ми взе. Нещо разглабял и изкривил в карбуратора и сега няма грижи. Ама всички майстори викаха, че мотора бил "железен".
sian - специалист
Някой знае ли защо във щепсела на генератора показва фаза и в двете гнезда.
bulhomes2 - майстор
На моя показва фаза само в едното.
ArturDent - Почти Безобиден
sian написа:
Някой знае ли защо във щепсела на генератора показва фаза и в двете гнезда.
От това което прочетох има две причини:
- Не е заземен генератора.
- Генератора е с "плаваща" фаза. т.е. 220V имаш между двете клеми, но към земя имаш от всяко по 110V, за този проблем съм чел при генераторите Хонда.
torbalan - Дървен философ
чет май 24, 2012 7:37 amArturDent написа:
sian написа:
Някой знае ли защо във щепсела на генератора показва фаза и в двете гнезда.
От това което прочетох има две причини:
- Не е заземен генератора.
- Генератора е с "плаваща" фаза. т.е. 220V имаш между двете клеми, но към земя имаш от всяко по 110V, за този проблем съм чел при генераторите Хонда.
Я премери, ако имаш под ръка генератор с несвързана към корпуса намотка?
Според мен няма да показва два пъти по 110 волта, а ще показва каквото си иска :)

Тема "захранване на фамилна къща с генератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: