• 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
ludiagsm - специалист
stanetzz написа:
Днес ми беше ден първи с електрическото колело- 800W 48V , задно предаване. Купих кита от български търговец, защото прецених, че от И-бей ще излезне по-скъпо, като теглиш чертата на митницата. Засега съм с 4 бр. акумулатори Lava по 9Ач.
Имам няколко въпроса относно ползването на колелото.
Трябва ли да се монтира някакъв прекъсвач между батерията и контролера? Днес отвреме-навреме го поглеждах в работата, и забелязах, че контролера като че ли леко се нагрява- може би докъм 30-ина градуса. Това нормално ли е?
Имам и регенеративна спирачка- при спускане се усеща сериозно съпротивление при натискане. Как влияе това кратковременно зареждане на живота на батерията? Нали тя е с определен живот/брой цикли. Не се ли скъсява, или напротив?
В момента батериите са на багажник над задното колело, но усещам, че тежестта върху него е прекомерна. Мога да разположа батериите в триъгълника на рамката, но под наклон, или легнали на една страна. Това проблем ли е за работата им?
В комплекта имаше и педалег, който не съм монтирал. Има ли смисъл от него?


Благодаря предварително. :)
Честито колега :) имах проблеми с нета та сори за бавния отговор ;)
Доста питания имаш!

1. За Ключа:При мен съм монтирал главен прекъсвач с който включвам и изключвам изцяло всички консуматори. Някои контролери имат управляващ + чрез който се активира контролера ,а силовите проводници си оставаат постоянно вързани към батерията, не е лошо ,но моето мнение е да си имаш главен пшрекъсвач ,чиста работа!

2. За регенеративната спирачка:От скоро имам впечатления и все още не съм сигурен как влияе имам само предположения , че е по-добре за батерията и като цяло за пробега :) Но някой колега ако има повече опит да си каже мнението.

3. За оловните батерии: Аз съм на мнение че не е добре да са поднаклон,защото колкото и да е
вътре са си пълни с киселина и не са херметично затворени , имат си едни силиконови тапички и като видят зор от там изпускат газ, но ако са монтирани в положение различно от нормалното (нормално имам предвид с полюсите нагоре) когато видят зор ще изпускат електролит вместо само газ! Гледай да ги монтираш с полюсите нагоре , ако не ти стига мястото в триъгълника колкото стигне, поне 2 акумулатора ще можеш да монтираш там другите може да са на багажника пак е нещо ;)

4. Отностно педалека: Мен лично ме дразни и не го монтирам!

Хайде безаварийно!!! :supz:
Subsa - специалист
Геловите Acc нямат посока на монтаж, няма значение, нищо не тече :)
ludiagsm - специалист
Subsa написа:
Геловите Acc нямат посока на монтаж, няма значение, нищо не тече :)
Да сигурно е така, а твоите с гел ли са колко ah са и на каква цена и от къде, ако не е тайна ?
Някои може ли да ме посъветва от къде мога да се сдобия с Литиеви на 36 волта 8или10 ампера.

Благодаря
stanetzz - специалист
Благодаря на val4o89 , moci111 ,sasko12345 и ludiagsm за отговорите.
cydonia , пусни едно лично съобщение със запитване на zec ingenering. Човекът ги предлага на много добри цени, но за съжаление към момента 48-волтовите ми идват малко скъпички- затова засега взех оловни.
Subsa - специалист
Батерии има много при мен от 5,5aH, от които имам най-много до 26ah от които имам само 4бр. Имам много и 7ач и 9ач
Всички са от нови UPS, които сме внасяли и продавали, но клиентите ги искат с 200ah акумулатори и малките все оставаха.
btw имам 12 броя 200ач на 12В акумулатори, 65 килограма единия. Те са за електро-баница.
Мислех да използвам един готов пакет, става за рамката от APC. Вътре са 8 броя 5,5ah (4+4) APC батерии, оригинални и нови, в метална конструкция, но на 3 години вече. Зареждани и разреждани са през около 3 месеца. Мисля, че не са мръднали.
Обаче в съботата стана инцидент. Веригата на колелото ми ампутира показалеца на лявата ръка (не целия, до първи фаланг) и проекта е замразен, сории :) Сега се лекувам и те така... В пирогов неможаха да го зашият :cry: Яд ме е много.
Двигателя е наистина мощен. Работеше на 12V въпреки, че е 48V и изобщо не усети, пръста. Въртящия момент на гумата е също много голям на 12V.
китчето е това: http://www.aliexpress.com/product-fm/51 ... alers.html
Избрах го заради цената и това, че имам скорости, не е регенеративен.
ludiagsm - специалист
Кофти случка ,съжалявам. Оправяй се бързо и да довършиш колелото. За акумулаторите, ако пак сглобявам някое колелце ще ти пиша на лс.
val4o89 - специалист
Последни промени по велосипеда - нов велосипед, мощна проглушителна сирена от пожаро-известителна система за клаксон, Turnigy - ват метър и ключ, спиращ всички токове по колелото. Прилагам клипче - http://www.youtube.com/watch?v=Pw-GDc3S ... e=youtu.be
gotiniq7 - специалист
Мераклия да поръчваме Headway има ли? LiFePo4 battery 40152S 15AH по 20 долара за брой от производител. Само доставката да се уговори. Остава БМС и зарядно, но тези батерии се зареждат с 1С без проблем, така че по-добре да си направим по-едно яко :)
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: