• 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 31
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
idunno - специалист
Е, ако толкова нямаше значение топлинния капацитет,хората щяха да ползват въздух вместо вода за топлоносител (не че някъде не го ползват). :),но забелязвам, че предпочитанията клонят към водата :).
За увеличението на дебита е вярно само когато може да се увеличи скоростта на помпата.Ами ако вече работи на максимална скорост?Помпата ли ще сменяме или какво?
И накрая-човек като доказва, дали едно твърдение е вярно или не го прави с формулки.
Ето аз твърдя, че хората(канадците) са прави, но просто малко са се изхвърлили със своите 25%(по горе съм написал защо смятам така).
Като оставим настрана носенето на кофи с вода и това че топлинният капацитет нямал значение (за някои все още има) какво твърдиш ти,fox_vt?
Като цяло,обаче съм противник на идеята че drainback е някаква универсална панацея за предпазване на соларните системи.Тя има своето място (особенно за големи соларни инсталации),но за солар състоящ се от 300 л. бойлер и два колектора и стандартната инсталация си върши работа.Особено когато е правилно проектирана.Така де,ако всички соларни инсталации, които съм правил вряха и кипяха, то щях да съм направо безработен :-D :-D
Andri01 - майстор
Относно топлоносителя: системата ми D.B./ home made/ в момента е с ...дестилирана вода/просто имам въжможност да вземам доста ,затова/ и си работи много добре. Но мисля да намаля диаметъра на тръбата след помпата към колектора -да може по-бързо да пълни колектора,след спиране. Сега е 20х1 медна,смятам да сложа 16х0,8. Някой слагал ли е от PVC тръбите с вложка на така система?
Evgeniy - майстор
Моите са такива PEX-AL-PEX 16Х2 (ПВЦ с алуминиева вложка) и двете.
При топлоносител вода така или иначе не може да вдигнеш голяма температура.
Единственото съображение при намаляване на диаметъра е да се оттича добре... но това ще видим на зима :)
Andri01 - майстор
Evgeniy написа:
Моите са такива PEX-AL-PEX 16Х2 (ПВЦ с алуминиева вложка) и двете.
При топлоносител вода така или иначе не може да вдигнеш голяма температура.
Единственото съображение при намаляване на диаметъра е да се оттича добре... но това ще видим на зима :)
Благодаря. С тази цел сложих уж 20мм,но искам да намаля времето за запълване .Абе-ще видим,както казваш,нали за това е "направи си сам"я?! :) А и за оттичането-денивелацията е към 1м. на 6м.дължина и определено върши работа/не съм смятъл градусите колко са/.
fox_vt - майстор
idunno няма да вадя формули може и канадците да са прави но ще дам реален пример-познат има панелен колектор със 8 тръби фи 8мм външно,моя е със 8 но фи 10 или може би 12 мм че може и по дебели да са.Та неговия вдига градуса в колектора много бързо а моя доста по бавно но накрая на деня са на едно ниво горе долу бойлерите.Та мисълта ми е че неговите литър вода се загрява много по бързо от мойте 3 литра вода но както знаеш тая вода трябва и да отдаде топлината.И тук вече стигаме до това че течността със голям ТК отдават повече топлина но за по дълго време а тая със малък ТК по малко но за по кратко.Помпата се избира според други параметри не по ТК на топлоносителя и има запас винаги.Скоро ще минавам на антифриз и ще направя практическо сравнение има ли разлика или не :?
Evgeniy - майстор
Мисля че няма да има проблеми, ако е изпълнено правилно.
При скъпите соларни дрейнбек централи ТЕРМОМАКС има следната препоръка:

"При спиране на помпите започва
изпразването на колекторите. Изчакайте около
30 мин., след това проверете дали нивото на
течността стига до макс при изключена
инсталация, т.е. сегашното ниво съвпада с
първоначалното ниво на течността в
резервоара. Ако е по-малко - означава, че водата
е останала някъде в системата или пропуска
някъде при връзките. Ако не тече при връзките,
тогава трябва да налеете антифриз, за да не
замръзне през зимата водата, останала в
инсталацията."

Имайте предвид че те се изпълняват с Ф10.
Явно ненапразно препоръката е да се опита с вода и ако има водна тапа - тогава антифриз...

за справка: http://www.toplomax.com/pdfs/BUL_Solarna%20Centrala.pdf
Evgeniy - майстор
Вече има раздвижване в предлагането на алтернативни Drain-Back системи не само от подръчни материали:

http://sunstar.bg/new-product/

Неръждаем Drain-Back съд с 55мм изолация ми звучи добре. Другите неща също изглеждат интересни, макар че информацията малко куца...
JohnSmith - специалист
Здравейте.
Имам соларна система в проект, предстои монтаж на колектора на покрива на двуетажна къща.
Той е на "Сънсистем" 2,7кв. м., бойлер на "Елдоминвест" 120л. с две серпентини и вградено електронно управление (Натурела).
Схемата ще е Дрейн бек.

Имам някои въпроси, предвид липсата на време за повече четене:

1. Помпа 25-4 ще преодолее ли 9-10 м. денивелация - прибл. 1 атм., трябва ли по-мощна или да я сложа в банята на втория етаж под дренажния съд?
2. Колко литра празен обем на дренажния съд са достатъчни, ако приемем, че течността от колектора + тръбите е примерно 6 литра?
3. 1* наклон на колектора за източване достатъчен ли е или трябва малко повече за оттичането на водата?

Естествено в процеса на работа ще възникват и още въпроси, за отговорите на които ще разчитам на вас. )))
Andri01 - майстор
1-на втория етаж/ СК е над него,нямаш 3-ти етаж,нали?/
2-+2л.
3-по добре 2 градуса наклон / за по-добро и по-бързо източване/
JohnSmith - специалист
Благодаря, колега. ))

Да - нямам 3-ти етаж,само подпокривно - керемиди с около 25* наклон.
ДС ще е в банята на ет.II с около 4м по-ниско от горещия край на колектора или около 2.5м. от долния му край.
Бойлерът ще е в банята на ет. I .
Каква трябва да е мощността на помпата?
Ако я сложа на втория етаж т.е. 2,5 м по-високо ще се промени ли нещо съществено за тези 0,25 бара?
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 31

Тема "Защита на слънчев колектор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: