Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
gkamenov - специалист
Колеги, някой има ли опит с фрезер (или както там се нарича) QD630

Ето го на картинка тук:
http://www.gz-cnctools.com/en/Showproduct.asp?id=202

Дават го за PVC, MDF и PMMA, а на мен ми се ще да го ползвам за да отнема 0.1 mm от алуминиев профил - от тези на Bosch Rexroth. Целта е да подравня масата. Според вас, дали ще се справи тоя фрезер или ще го съсипя преди средата на работата?
gkamenov - специалист
bisermonov написа:
Здравейте
Съжалявам че ще повторя въпроса си но никой ли не е обработвал алуминий и някои ако е обработвал нека сподели за по тънки детайли примерно 10х20х300мм.
Това, което колегата MrMurdjo е написъл горе-долу съвпада и с моя скромен опит. Най-важно е да си съобразиш параметрите на рязане с конктетната машина и непрекъснато да изсмукваш или издухваш стружките около точката на рязане. Ако ползваш карбиден фрезер, охлаждането може и да си го спестиш, иначе да, с охлаждане се получава по-качествен срез и по-мръсни детайли и машина.

Скоростта на рязане и дълбочината на рязане зависят от материала, използвания фрезер, мощността и оборотите на шпиндела и здравината на машината. Здравината на машината се компенсира с по-малка дълбочина на рязане. Високите обороти с по-голяма скорост на подаване, ниските обороти с фрезер с повече режещи зъби. Малка мощност на шпиндела се компенсира с фрезер с по-малък диаметър и т.н.
Зависимостите ги има описани на много места в интернет, например тук:
http://www.endmill.com/pages/training/spdfeed.html
http://www.schoolofworkholding.com/html ... gTech.html

Трябва да ги резбереш и след това да сметнеш за твоя конкретен случай. Може и на око, но ще отнеме повече време, нерви и пари...

Обдухването или изсмукването на стружките е ключов момент.
MrMurdjo - майстор
gkamenov написа:
Колеги, някой има ли опит с фрезер (или както там се нарича) QD630

Ето го на картинка тук:
http://www.gz-cnctools.com/en/Showproduct.asp?id=202

Дават го за PVC, MDF и PMMA, а на мен ми се ще да го ползвам за да отнема 0.1 mm от алуминиев профил - от тези на Bosch Rexroth. Целта е да подравня масата. Според вас, дали ще се справи тоя фрезер или ще го съсипя преди средата на работата?
Според мен няма да свърши работа. Той наистина е за челосване, но е със заварени твърдосплавни пластини. В твоя случай е добре челен фрезер за метал 6-8 мм в зависимост от мощността на шпиндела. Стъпката ще е малка, примерно 40% от диаметъра, съответно и натоварването ще е по-малко. Отнема доста време, но вероятно си струва.
tsenkov - специалист
gkamenov написа:
Колеги, някой има ли опит с фрезер (или както там се нарича) QD630

Ето го на картинка тук:
http://www.gz-cnctools.com/en/Showproduct.asp?id=202

Дават го за PVC, MDF и PMMA, а на мен ми се ще да го ползвам за да отнема 0.1 mm от алуминиев профил - от тези на Bosch Rexroth. Целта е да подравня масата. Според вас, дали ще се справи тоя фрезер или ще го съсипя преди средата на работата?
Трябва да стане. Омасли хубаво алуминия/за да не залепва стружка/ и с минимално подаване . Въоръжи се с търпение.Трябва да знаеш че качеството на обработката зависи от качеството на шпиндела/луфтове и радиално биене/ и от коравината на машината. Успех
dobrev - специалист
gkamenov написа:
Колеги, някой има ли опит с фрезер (или както там се нарича) QD630

Ето го на картинка тук:
http://www.gz-cnctools.com/en/Showproduct.asp?id=202

Дават го за PVC, MDF и PMMA, а на мен ми се ще да го ползвам за да отнема 0.1 mm от алуминиев профил - от тези на Bosch Rexroth. Целта е да подравня масата. Според вас, дали ще се справи тоя фрезер или ще го съсипя преди средата на работата?
Прафилите ли са криви или има нещо криво в конструкцията? Ако са профилите - разбираемо е да искаш да пуснеш една малка стружка за подравняване, ако е конструкцията - не е ли по лесно с тънки подложки при монтажа на масата да се търси подравняване.
otico - напреднал
Да покажа и аз какво сътворих вчера с моята машинка. :)
Прикачен файл:
DSCF3115.JPG
bdimov - специалист
Получило се е супер. Аз да попитам един въпрос колегите, които правят точно платки на CNC. С коя програма правите графичните оригинали?
Аз съм правил платки само на SprintLayot. Проблема е че файла може да се запази или като .bmp или .lay Аз го запазвам в бмп , после го отварям с Corew-a с идеята да го запазя пък през него като .dxf за да може в последствие на си правя Г-кода с КамБам-а но при сейфа на корел-а ми прави файл, който в последствие се оказва празен при отваряне с КамБам.

П.С. За използващите КамБам. Един приятел откри начин да се ресетва брояча за 40-те отваряния.....ако някой това го интересува. :-D
nunep - специалист
За печатни платки ето например 2 варианта:
- SprintLayout -> CooperCAM
от CooperCAM Export G-code или DXF
- Eagle + Plugin за G-code
Ето платка правена по първия начин с експорт в DXF:
Фрезер V-bit 15 градуса и връх 0,3 мм

Прикачен файл

platka.jpg
MrMurdjo - майстор
bdimov написа:
Получило се е супер. Аз да попитам един въпрос колегите, които правят точно платки на CNC. С коя програма правите графичните оригинали?
Аз съм правил платки само на SprintLayot. Проблема е че файла може да се запази или като .bmp или .lay Аз го запазвам в бмп , после го отварям с Corew-a с идеята да го запазя пък през него като .dxf за да може в последствие на си правя Г-кода с КамБам-а но при сейфа на корел-а ми прави файл, който в последствие се оказва празен при отваряне с КамБам.

П.С. За използващите КамБам. Един приятел откри начин да се ресетва брояча за 40-те отваряния.....ако някой това го интересува. :-D
DXF е векторен формат, докато BMP е растерно изображение. Корел има функция автоматично да трасира (превръща в криви) растерни изображения, но за печатна платка не е много добро, защото става доста назъбено, независимо дали изображението е контрастно и с висока резолюция.
Наскоро ми се наложи да реставрирам една счупена платка и след като я сканирах, я векторизирах ръчно в Корел.
Всъщност КамБам може да превърне добро контрастно изображение във векторна геометрия. Потърси във форума им, имаше го описано.
Аз работя платките с фрий версията на ДипТрейс, експортирам или в DXF, или Gerber, които КамБам отваря много добре.
otico - напреднал
bdimov написа:
Получило се е супер. Аз да попитам един въпрос колегите, които правят точно платки на CNC. С коя програма правите графичните оригинали?
Аз съм правил платки само на SprintLayot. Проблема е че файла може да се запази или като .bmp или .lay Аз го запазвам в бмп , после го отварям с Corew-a с идеята да го запазя пък през него като .dxf за да може в последствие на си правя Г-кода с КамБам-а но при сейфа на корел-а ми прави файл, който в последствие се оказва празен при отваряне с КамБам.

П.С. За използващите КамБам. Един приятел откри начин да се ресетва брояча за 40-те отваряния.....ако някой това го интересува. :-D

Corew-a е векторна програма, *.dxf файловете също. Не може като импортнеш картинка (която е растерно изображение) да я запазиш диретно като векторен файл. Трябва да се конвертира. Corew-a си има такава функция да превръща растерни изображения във векторни, като резултатът е много различен в зависимост от настройките и самата картинка която ползваш. Ако платката е проста (като тази която съм показал) е по лесно да си мащабираш размера на картинката до реалния отгоре да повториш линиите в Corew-a. Така получаваш векторно изображение на платката и него вече можеш да го запазиш като *.dxf файл и нататък по стандартната процедура към G-код.

Иначе аз ползвам Eagle + Plugin за G-code, който „nunep” описа, или горният подход ако е нещо просто и не ми се занимава да си правя схемата на Eagle.
Както се вижда моята платката не е рязана а ецвана. Аз минавам по линиите с тънък перманентен маркер и после ецвам. Става по-бързо и чисто от рязането и също могат да се направят много фини пистички, а и моята чудесия за друго освен за рисуване не става в момента :) .
Последна промяна от otico на пон юни 25, 2012 12:39 pm, променено общо 1 път.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: