Напишете въпрос свързан със санирането.
colyo - специалист
Знам, че много е писано по въпроса, но днес имахме спор с двама приятели относно колко дебела изолация е достатъчна върху зид с Wienerberger POROTHERM 25N+F ?
И двамата са представители на известни марки строителни материали, предлагащи системи за топлоизолация. Единия казва, че повече от 4-5см е безмислено, а другия, че трябва да е минимум 10см. Знам, че при изолациите колкото повече, толкова по-добре, но има едно положение над което наистина е безпредметно.
Може ли някой да сподели личен опит по въпроса или изобщо обосновано мнение?
Tsilkov - майстор
Виж една съпоставка на разбити цени(цените не са актулани но съотношението е все така валидно) на топлоизолация с различни дебелини:
Изображение
Според мен независимо от основата на която се слага изолация с дебелина по-малка от 10 см. е просто "основа за минерална мазилка" и чиста доза "набутвация".Иначе принципно 25N+F + 5 см. EPS би трябвало да влезне в настоящите норми - ама това какво те топли.То с проект за 10 см. изолация и на място изпълнена варова мазилка пак влизаш в тия норми :lol:

P.S.Въпросите стени мисля ги бях изчислявал в една тема и колко топлина "изпускат" и какъв срок на откупуване имат.
P.S 2.Много хора не правят разлика ,че Porotherm 38 N+F и Porotherm 25 N+F са с различен коефицент на топлопредаване .Въпросния коефицент след това тепърва трябва да се умножи по дебелината за да се разбере топлотехническата ефективност на материала.
8180 - майстор
Tsilkov написа:
P.S 2.Много хора не правят разлика ,че Porotherm 38 N+F и Porotherm 25 N+F са с различен коефицент на топлопредаване .Въпросния коефицент след това тепърва трябва да се умножи по дебелината за да се разбере топлотехническата ефективност на материала.
Колега,
Този път нещо не мога де приема на "прима-виста" изложеното.
Във времето ми е направило впечатление, че данните за тези тухли се променят и винаги почти отговорят на изискванията за U и без допълнителна ТИ.
Към днешна дата тукq например: http://www.wienerberger.bg/%D1%81%D1%82 ... 0%BE%D0%B3
- Данните в представянето и в т.нар. Продуктова декларация се различават - 0,26 и 0,32 за 25N+F
- Няма единство в наименованието, както и в Метода за изпитване/изчисление на показателя за 25 и 38.
- За 38 липсва параметър "кухинност", на предвид еднаквото относ. тегло, вероятно и за двата блока тя е 45%.

При тези материални данни, на мен поне, не ми е ясно като как се постига близо 2х разлика за Ламбда. Някаква супер глина ще да са измислили в Луковит. :?
colyo - специалист
Днес правих сметки като залагах λ=0,26 и ми излезе, че още на 2см EPS включвам в норматива. Като започвах строежа, точно по тзи причина избрах Wienerberger POROTHERM 25 N+F. Сега ме оставихте замислен :?
Последно колко EPS да заложа, за да вляза в норматива?
Мисля, че е по целесъобразно да сложа 20см каменна вата на тавана, откъдето се губи над 30% от топлината, отколкото да опасвам къщата с 10см EPS, при условие, че само 15% се губи през стените.
Моята жена и без това е луд фен на чистотата и проветряването :cold:
8180 - майстор
colyo,
Съжалявам, ако аз съм те "оставил замислен". Обикновено се доверявам на колегата Tsilkov, но и по-преди този въпрос с Винербергер е стоял - разминаване на рекламираното с по-достоверни данни (все пак хубаво е, че ги дават). В началото почти нямаше, а и данни се черпеха от фирмата майка.
25-цата се рекламираше като достатъчна по старите нормативи (2005г), после се промениха нормативите и рекламираха 35-та за достатъчна.
Щом можеш да си смяташ сам, ще е по лесно, че нещо ме е напекло.
Давам идея - намираш някъде данни за ламбда на тяхната "четворка" - сега гледам е Форати и данните ги няма. Идеята е да се добереш до данни на някой не ТОП продукт - глината е същата, въздухът същият - по просто тройно правило от относителното тегло опитваш да пресметнеш реалната ламбда и нататък си знаеш. Опитай и със сегашните данни за 25-цата. Преди тя влизаше почти в старата норма U=0,5, ама не си спомням каква Ламда твърдяха.

П.П. В Наредба №7 (ред.2005г.) за зид от решетъчна тухла (подразбира се традиционната четворка) дават Ламда = 0,52, което е доста над твърденията на Винербергер. Вярно там теглото е над 1000. Отделно някакъв положителен ефект при Винербергер дава "сглобката", но не ми се вярва да е голям, ако не и вреден откъм ТИ.

При руснаците, в аналогичен норматив Ламбда слиза до към 0,4 за зид при тегло 1000 и нагоре.

Твоята λ=0,26 бих я приел (за тухла!), но надолу ми изглежда прекалено.
colyo - специалист
Всъщност "чергата ми я запали" един приятел, който беше станал представител в Германия на JUWO (http://www.juwoporoton.com/products/thermoplant11t10/), аналог на WIENERBERGER. Сега като чета в сайта им дават U=0.23 W/m²K и λR = 0.11 W/mK / 0.10 W/mK, което пак ме обнадеждава. И двете фирми твърдят, че слагат полимерни фибри в глината. Днес натиснах комшията да звънне на търговския директор в Луковит (кръстник му е) и ония се тръшка, че POROTHERM-а е λ = 0,26 W/mK. Така като заложа 3см гипсова мазилка(λ = 0,38 W/mK), POROTHERM 25 N+F(λ = 0,26 W/mK), и 5см Стиропор Austroterm-(λ = 0,038 W/mK) се получава U=0,39W/m²K........демек влизам в норматива. И да съм объркал малко пак трябва да е под 0,5.

Проблема ми е изцяло финансов в момента. Намерил съм "специалисти", които ще ми направят изолацията за 12лв/м² и за материали още около 12лв/м² на Теразид (комшията е представител). Не вляза ли в норматива под 5000лв/200м² трябва да отлагам влизането в новата къща още 2-3 години. За това предпочитам да направя необходимия минимум, пък като ми свършат заемите ще я смятам.
PIP - майстор
Моята къща е цялата с поротерм 25+N и съм с 8см епс изолация и съжалявам, че не сложих 10см (вече сложих 5см вътрешна изолация на таванския етаж, като предвиждам да слогам и на долу)
За мен предимствата на тези тухли са в здравината (носимост, не се притесняваш да слагаш дюбели и т.н), сглобката (в бг никъде не се слага разтвор по вертикала) и размера (по-бърза и права зидария, макар че това зависи най-вече от майстора).
Предполагам са с по-добра топлопроводимост от обикновените четворки/единички, но въобще не си правя илюзията, че мога да мина без изолация. Същото се отнася и за 38ците, сигурен съм, че 2см епс изолра повече от допълнителните 13см тухла.
5см епс е нищо като изолация за нашите ширини, а разходите за 5 и 10см са почти едентични. Можеш да спестиш повече, ако отложиш крайната мазилка, която е около 1/4 от крайната цена, но не прави компромис от дебелината на самата изолация.
Другия начин да спестиш някой лев е да си направиш изолацията сам :wink:
colyo - специалист
Izvinjavajte pisha ot telefona.Teglih 4-to kredit I ne moga da otdelja I 100lv veche.Razlikata m/u 5 I 10sm e blizo 1000lv I mi e neposilna za momenta. Za tova mislja da sloja 5sm I da vzema akt16.
8180 - майстор
Фибри/мибри - аз съм доста скептичен.
При еднакво относит. тегло не виждам как може да се постигне от еднакви материали 2х ниска Ламбда.
Друг е въпросът ако с фибрите или др. ефективен топлоизолатор (или въздух) е заместена съществена част от керамиката. При Поротерм 25/38 това явно не е така (~700 kg/m3) и остава да е сменена методиката на изпитване/дефиниране.
За сверка - блокчетата Тивит, при които циментът е заместен със стиропор дават:
370 kg/m3 и 0,1 W/(m*K)

colyo,

Всеки си знае "хала" в такова нелесно начинание. Това U=0,39W/m²K си е прилично на днешен дин. В предложението на PIP да се отложи финишната мазилка за сметка на някой см повече ТИ също има логика. Хубавото е, че видно знаеш какво правиш, пък и да не забравяме, че U=0 се постига с безкрайна дебелина на ТИ. :)

П.П. Как въвеждаш "Ламбда", че след преинсталация нещо не успявам (Win XP).
Tsilkov - майстор
8180 написа:
При тези материални данни, на мен поне, не ми е ясно като как се постига близо 2х разлика за Ламбда. Някаква супер глина ще да са измислили в Луковит. :?
[-X 8180 Май и ти не си разбрал нищо от оная тема дето така разсърдих един "комсомолски секретар" ,че чак щеше да ме "уволнява дисциплинарно" :lol:
Тези "бакалски сметки" за въздух/твърдо вещество и разни съотношения са приложими(и то под въпрос) само към еднродни материали като стиропор ,вата ,сламени бали......Тухлите обаче(както и полистирол бетона +много други) са материал съставен от изолатор(въздух) и термомост(глина).Тук от огромно значение са качествата на термомоста(глина) ,неговото съотношение,геометрична конфигурация........Тук нещата стават само с измервания и много експерименти :).Примерно дървото в зависимост от коя страна на нишките го слагаш коефицента на топлопреминаване може да скочи двоино :shock:
colyo написа:
И да съм объркал малко пак трябва да е под 0,5.
Абе аз се чудех от къде ти диват тия изчисления ,а ти смяташ U=0,5 - то вече от няколко години е 0,35.Освен това имай в предвид ,че тази ламбда е на тухлата ,ама за да стане тухлата зидария иска вар и сметката ходи на кино :lol: .
8180 написа:
Продуктова декларация се различават - 0,26 и 0,32 за 25N+F
Различават се щото са за различни тухли 25N+F и 25N+F Light>те и като качество и като цена са различни.Forati пък е съвсем трети чешит които е по-евтин като цена ,но такъв не съм виждал на живо.
PIP написа:
За мен предимствата на тези тухли са в здравината (носимост, не се притесняваш да слагаш дюбели и т.н), сглобката (в бг никъде не се слага разтвор по вертикала) и размера (по-бърза и права зидария, макар че това зависи най-вече от майстора).
+1 като за мен те "очовечват" и майстора защото няма с какво да се извинява (те и за това не ги обичат тия тухли де :lol: )
PIP написа:
5см епс е нищо като изолация за нашите ширини, а разходите за 5 и 10см са почти едентични.
И аз тва повтарям всяка тема ,ама е хубаво един препатил да го каже от "първо лице" :)
colyo написа:
Izvinjavajte pisha ot telefona.Teglih 4-to kredit I ne moga da otdelja I 100lv veche.Razlikata m/u 5 I 10sm e blizo 1000lv I mi e neposilna za momenta. Za tova mislja da sloja 5sm I da vzema akt16.
Събери малко пари без Акт 16 няма да дойде края на света :?

Тема "Wienerberger + EPS ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: