• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
snsh - напреднал
Благодаря Ви за изчерпателен отговор.
AntonBM написа:
След като колегата е смятал на режима 90/70/20, това означава, че абонатната ще се настрои да подаде 90° когато спаднат външните под -16° (ако си в София).
Малко ме съмнява, че Топлофикацията в София ще пусне 90°, когато спадне температурата под -16°
AntonBM написа:
Колегата е смятал радиаторите за режим 90/70/20°. Това е стандартен режим с една забележка. По новата наредба температурата на помещенията трябва да се приема не 20° а 22°С. Това се отразява като спадане на мощността на глидерите с 5%. Обикновено, когато проектанта избира радиатор той слага запас по-голям от 5%, така че и това не е голяма грешка.
Все пак аз лично бих си сложил по 2-3 глидера отгоре на радиаторите.
По-правилно беше, колегата да си оразмери инсталацията на режим 80/60/22° - в този режим глидерите не отдават 154W, a 115W, т.е. с 25% по-малко.
Правилно ли Ви разбирам, че с увеличаването на 25-30 % количеството на глидерите във всяка стая(примерно, по 2 за всяка спалня и 4 за хола) ще постигна оптимално топлоотдаване, за да се поддържа температурата 23-24 градуса през зимата? И слагането на втори радиатор в хола не е наложително?
AntonBM - специалист
По първият въпрос – топлофикацията подава доста над 90° при външна -16°С. Зависи от това как са изчислявани абонатните станции, като на теория тя трябва да подаде 130°С и да получи обратно 80°С от абонатната, за да може тя да подаде към консуматорите 90 и да получи 70°С.
По вторият въпрос – ДА, но с една забележка. Входящата температура ще остане 90° - толкова ще дойде от абонатната. За да я намалиш трябва да си сложиш своя вътрешна помпа и да превърташ част от връщаща се вода. Кото увеличиш мощността на радиатора се увеличава температурната разлика на изхода и ако идва 90 ще връщаш с температура по-ниска от 70°. Това означава, че консумираш повече топлина и помещенията действително ще се загреят над изчислените 20°С.
При по-високи външни температури от -16°С топлофикацията не подава 130°, а по-ниска, но автоматиката на абонатната си смята своя си температура (по температурна крива) и подава топлоносител с различна температура към радиаторите. При външна +10° температурата обикновено е около 40-45°С, а над +12° може и да се спре автоматично (зависи как са я настроили). Тази автоматика на абонатната ограничава мощността на радиаторите и тя е причината често да псуват колегите проектанти, че не са сметнали нещата като хората. В действителност те са си ги сметнали, но настройката е правена от „Бай Пешо, парнаджията” и нищо чудно той да не се е постарал много-много. Ако сложиш по-мощни радиатори, такива грешки в настройката на автоматиката няма да ти влияят и ще можеш да се топлиш и до по-високи температури. Но ще си и ще плащаш повече... Слагай термовентили, за да не прегряваш помещенията, а радиаторите сами да се намаляват, когато постигнат желаната вътрешна температура.
snsh - напреднал
Искам да благодаря на всички за отговорите, които ми помогнаха да взема решение по въпроса.

Повечето от вас ме съветваха да оставя всичко без изменения и да изчакам отоплителния сезон. Според мен, взех компромисно решение. Ще прекарам тръби към втория прозорец в хола, без да ги свързвам и да слагам радиатор. Зимата ще даде отговорите на въпроса относно добавяне на глидери и слагане на въпросния радиатор.

Успех на всички.
  • 1
  • 2

Тема "Изградена от строителя отоплителна система" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: