• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
Всички имаме коли, нали ?
Тани - модератор
Стефко написа:
Колега, не четеш правилно. Чети това.

Ако стане катастрофа, кой автомобил от коя страна ще бъде ударен? Със сигурност №3 ще е ударен от дясно. Нали? Защо? Защото не е спазил предимството на дясностоящия автомобил. Освен това зеления №1 се движи в собственото си платно, а червения №3 пресича другото платно:lol: Според закона ще излезе, че №1 се явява дясностоящ, и има предимство в ситуацията. :lol: :lol:
Леле , а аз си мислех , че трябва да се пазя от пишлегарчетата, които са взели книжка преди месец и са се качила на мощните автомобили! От твоя пост нататък израза :"Знаеш ли от колко години съм шофьор" придобива коренно различно значение за мен! Дано Господ продължава да те пази по пътищата, както те е пазил толкова години до сега! Мисля го съвсем искрено и добронамерено! Джони, приятелю и за тебе се моля! Дано все пак успеем да ви убедим какво е правилното , поне да го знаете , а това дали ще го спазвате си е ваш личен избор! Досегашните ни спорове са били за какви ли не глупости , но от този казус могат да зависят здравето и живота ви , както и тези на вашето семейство! Също така и на някой напълно непознат , който си спазва правилника и това да промени живота ви! И двамата ви познавам лично и като приятел ви моля да попитате някой полицай или инструктор кое е правилно - ей така за себе си!



ПП Джони , направих си труда да проверя какво гласят чл. 82 и 83 и открих несъответствия с цитатите ти :? Би ли дал линк към източника си , че може би от там произлизат разногласията!

Johny написа:
ssmmaaa написа:
2 спира да изчака 3,който му е дясностоящ,1 също чака 2,който му е дясностоящ-3-2-1
На нерегулирано кръстовище важи правилото на дясностоящия,без значение кой на къде завива!
Само че има една важна подробност - 1 се движи направо и движещият се направо има предимство пред завиващият надясно - Чл. 83. (1) При насрещно движение пътните превозни средства, които се движат направо или завиват надясно, имат предимство пред нерелсовите превозни средства, които завиват наляво.

Тани - Чл. 82. (1) На нерегулирано кръстовище предимство има пътното превозно средство, което се намира или приближава кръстовището от дясната страна на другите превозни средства, независимо от посоката на движението им.
Ето какво пише в моя източник!
Раздел II.
Завиване надясно или наляво

Чл. 82. (1) Завиването надясно се извършва от най-дясната пътна лента по посока на
движението, а когато лентите са обозначени за движение в съответна посока - от лента,
предназначена за завиване надясно.
(2) При завиване надясно за навлизане в път с двупосочно движение водачът на
пътното превозно средство завива така, че да навлезе в дясната част на пътя по посока на
движението.
(3) Когато радиусът на завиване на пътното превозно средство е по-голям от радиуса
на завоя, завиването може да започне и от друга част на платното за движение, но водачът на
завиващото превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства,
преминаващи от двете му страни.

Чл. 83. (1) Завиването наляво се извършва от най-лявата пътна лента по посока на
движението, а когато лентите са обозначени за движение в съответна посока - от лента,
предназначена за завиване наляво.
(2) При завиване наляво за навлизане в път с двупосочно движение водачът на
пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път в дясната
част на пътното платно по посока на движението.

Чл. 84. (1) При завиване за навлизане в друг път водачът на нерелсовото пътно
превозно средство е длъжен да пропусне пешеходците, пресичащи платното за движение на
другия път.
(2) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово
пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещнодвижещите се пътни превозни
средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни
превозни средства.
(3) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за
навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и
други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се
по пътя, който той напуска.
(4) Водачът на пътно превозно средство, излизащо на път от крайпътна територия,
като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да
пропусне пешеходците и пътните превозни средства, които се движат по този път.
http://www.mvr.bg/NR/rdonlyres/C0ACA3F9 ... DVP_BG.pdf
Johny - майстор
Тани написа:
ПП Джони , направих си труда да проверя какво гласят чл. 82 и 83 и открих несъответствия с цитатите ти :? Би ли дал линк към източника си , че може би от там произлизат разногласията!
http://cade.datamax.bg/away/articles/PPZDP/i2040-1.htm глава 4 - раздел 2 - нерегулирано кръстовище.
Стефко - специалист
Тани,
Да си жив и здрав, и да спазваш буква по буква законите. И аз го правя. Аз пък ще се моля за тебе да не изпадаш в ситуацията на имащия предимство според закона червен автомобил №3. Защото не знаеш/ а и няма как да знаеш/ как разсъждава шофьора на зеления автомобил, означен с №1.

Знаеш много добре, че не съм пишлигар. Това е казус, който се разисква в много автомобилни форуми. От там виждам колко различно и опасно разсъждават колегите. Умишлено пуснах темата, да се дебатира надълго и нашироко, и по тоя начин да се набие в главите на колегите, че предложената ситуация е много рискова. Да се замислят, и ако им се случи, да знаят кое е правилно, и кое не. И какви могат да бъдат последиците. Съвсем умишлено интерпретирах и предизвиках спора. Но го правя с най-добри намерения.
На практика за моя 40 годишен стаж като професионален шофьор, и мноооого изминати километри, съм попадал в най-различни ситуации. От абсурдни по-абсурдни.

Конкретно в ситуацията на картинката, на практика, ако аз съм с червения автомобил №3, на 100% бих дал предимство на зеления автомобил №1, въпреки моето предимство според закона. Никой катаджия не може да ме упрекне, или напише акт за моята толерантност на пътя към останалите участници в движението. Въпреки, че закона е на моя страна. И какво от това, ,че имам предимство, ако стане катастрофа, има потрошени коли, или отнет живот? На кого му е нужен тогава ЗАКОНА? Пари се печелят и губят. Коли се купуват и продават, тенекиите се ремонтират. А ЖИВОТА?

Прикачен файл

Копие от 1198309_t  - 1.jpg
Копие от 1198309_t - 1.jpg (18.28 KиБ) Видяна 2819 пъти
Тани - модератор
Това е стария правилник , който е отменен 96 година! Въпреки това дори по неговите правила реда на преминаване остава същия! Ето моите тълкувания на твоя правилник, който е дори по-конкретен от новия относно нашия казус!


Чл. 82. (1) На нерегулирано кръстовище предимство има пътното превозно средство, което се намира или приближава кръстовището от дясната страна на другите превозни средства, независимо от посоката на движението им.
(2) Правилото от предходната алинея важи и за кръстовище с кръгово движение, означено със знак N: 78, както и за Т-образно кръстовище.
(3) Трамваите имат предимство пред останалите участници в движението независимо от местоположението (дясно или ляво) или от посоката на движението им. Водачите на трамвате се ръководят помежду си от правилото за предимство на десния.

Чл. 83. (1) При насрещно движение пътните превозни средства, които се движат направо или завиват надясно, имат предимство пред нерелсовите превозни средства, които завиват наляво.
(2) От правилото на предходната алинея са длъжни да се ръководят помежду си и водачите на трамваи.
Хайде погледни картинката и кажи каква ситуация виждаш :

Изображение

Синята или зелената?

Ако бяха само 1 и 3 щеше да е синята ситуация, защото НЯМА ДЯСНОСТОЯЩ и няма как да се приложи чл.82!
Понеже обаче има и дясностоящи в нашия случай , то вече имаме зелената ситуация!


ПП

Стефане , благодаря ти че пусна темата! Смятам , че е много полезна! Това да пуснеш зеления автомобил , особено ако видиш , че не намалява е ОК и го приветствам! Както виждаш се съгласих с правилото:

Никога не умирай с предимство!

Искрено се надявам обаче да не си ползваш "предимството" ако си в позицията на зеления автомобил! Приемам призива ти за внимание в подобни ситуации и лично аз ще внимавам още повече , като видях тълкуванията на уважавани от мен хора! Явно казуса си е сериозен и малко двусмислено се тълкува закона! Надявам се всеки от четящите темата да минава с повишено внимание през подобни ситуации и дори ако се наложи да си даде предимството , както правиш ти.Интересно ми е всеки път ли си даваш предимството или само ако ситуацията ти се стори потенциално опасна! Лично аз понякога се изнервям , когато някой с предимство стои и ме чака аз да мина.

ППП С това обаче не мога да се съглася!
Стефко написа:
Колега, не четеш правилно. Чети това.

Ако стане катастрофа, кой автомобил от коя страна ще бъде ударен? Със сигурност №3 ще е ударен от дясно. Нали? Защо? Защото не е спазил предимството на дясностоящия автомобил. Освен това зеления №1 се движи в собственото си платно, а червения №3 пресича другото платно:lol: Според закона ще излезе, че №1 се явява дясностоящ, и има предимство в ситуацията. :lol: :lol:
Не ми отговори какъв е реда на преминаване СПОРЕД ЗАКОНА на участниците в моята картинка?
LazarGanev - "Велик майстор"
Добра ти е закачката Стефане. За разлика от други, ти още от първите постове даде да се разбере, че знаеш как е правилно по закон, но предпочиташ да не спазваш закона, а да действаш по твои правила. Както каза Тани, добре е да внимаваш, няма лошо да пропуснеш движещия се направо автомобил 1, но само в краен случай. Ако аз съм на мястото на №3 също ще внимавам, може и да го пропусна според ситуацията, но поне ще го накарам да изтръпне за да не се чувства комфортно когато нарушава закона и да се замисли следващия път дали да го нарушава. Ако го подканиш да мине, той няма да разбере че е без предимство. Трябва да се научим да спазваме правилата, а не да подкрепяме тяхното нарушаване. Като спазваш правилата ти си прогнозируем и това спомага за безопасността и обратно. Ако дадеш предимство на №1, то №2 ще остане в недоумение и може също да си помисли, че ще пуснеш и него, тогава? Ще станем като ввъв вицовете - отива един българин в Москва и сяда в едно такси. На първия светофар шофьорът профучава на червено и нашия му прави забележка, а оня отговаря - Няма страшно, аз съм джигит. На следващия светофар ситуацията се повтаря - Аз съм джигит. Третия светофар го улучват на зелено, но бакшишът заковава спирачки. Нашият се учудва, ама оня изяснява ситуацията - по-добре да спра, защото някой джигит може да ми сече пътя на червено :lol: . Та - няма смисъл да си създаваме нови правила, а да спазваме съществуващите Разбира се винаги трябва да внимаваме за джигити, но не трябва и да им съдействаме.
Стефко - специалист
Лазаре, май ти е за пръв път да ме разбереш правилно. Ама да те видя как ще реагираш в друга закачка.

Караме по магистрала. Ти си зад мен, но ме притискаш нагло, като джигит. Но в един момент ми писва от тебе, давам десен мигач, за да те пропусна да ме изправариш. :lol: И в следващия момент набивам спирачки, и както съм с ABS, нямам спирачен път. Ти се натрисаш в задницата ми. Идва КАТ, и познай на кого ще напишат акт за неспазване на дистанция?

Това е само хипотетично. Не съм джигит.
Илиян Илиев™ - майстор
Стефане, внимавай с това набиване на спирачки, защото ако те чукне леко накриво може и да се претърколиш по таван според скоростта. Не е задължително, но е възможно. :wink:
ArturDent - Почти Безобиден
Да ви е..а и предимствата.
Улица пред офиса... малка, къса - около 1 км, ненатоварена...
Има 6 кръстовища на цялата улица. На всички съм с предимство (имам знак) и на пресичащите има знак че са без предимство.
Равносметка - 3 катастрофи на 3 кръстовища за 1 година. Не съм виновен, но нервите си остават.
Добре че поне и офиса на застрахователя е на същата улица.

П.П. Вече на всяко кръстовище по улицата спирам. Спирам, а не намалявам!
LazarGanev - "Велик майстор"
Една случка от вчера - пътувам по крайезерния път от Филбо в посока Топливо - четири ленти с градинка по средата, тип магистрала. Веднага след магазин Аветисиян има стар ж.п. прелез, който прекъсва градинката и може да се направи обратен завой и да се отиде на Аветисиян. Много добре знам че е неправилно, но се практикува редовно от клиентите им. Аз уж гледам да отбягвам тази маневра, но този път нямаше никой зад мен, дори и в далечина и реших да скъся пътя - застанах да чакам идващите отсреща за да направя обратния завой. Докато ги чакам чувам някакви страхотни спирачки зад мен. Нямам време да се огледам, само предполагам че е заради мен - веднага първа и газ напред, но пък и пред мен платното е пълно и вниманието ми е там. Добре че съм мръднал достатъчно - един Кадет ме изпревари на спирачки, не знам как не му се запалиха гумите, страшна миризма на изгоряла гума беше. Ама не спря - и двамата бяхме виновни. Аз повече няма да правя там обратен завой, пък той може да размисли дали да кара с такава бясна скорост в чертите на града
torbalan - Дървен философ
Стефко написа:
Лазаре, май ти е за пръв път да ме разбереш правилно. Ама да те видя как ще реагираш в друга закачка.

Караме по магистрала. Ти си зад мен, но ме притискаш нагло, като джигит. Но в един момент ми писва от тебе, давам десен мигач, за да те пропусна да ме изправариш. :lol: И в следващия момент набивам спирачки, и както съм с ABS, нямам спирачен път. Ти се натрисаш в задницата ми. Идва КАТ, и познай на кого ще напишат акт за неспазване на дистанция?

Това е само хипотетично. Не съм джигит.
Поредния пример, с който показваш че не познаваш ЗДВП и правилника за приложението му...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Тема "Задачка - закачка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: