Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ivhand - специалист
Здравейте
един приятел ще ми помага да правя парно вкъщи Къщата с е на 1 етаж, с нова дограма , изолация стиропор 8 см, нвърху таванската плоча ще наредя 10 см вата
имаме идея камината да е в единия край на хола, а колекторите в коридора . Водата от камината до колектотите и обратно да върви по метални тръби(за по- голяма сигурност) дълги 4-5 м, След това от колекторите към радиаторите ще захраним всеки радиатор с отделен кръг чрезз тръби с алумин. вложка фи 16.Това го правим с цел да режем и къртим минимално дюшемето в хола. Въпросът ми е какъв размер (цолаж) на металнте тръби от камината до колекторите да ползваме, за да сме сигурни че те ще пренасят ефективно топлинната енергия от камината до колекторите и системата ще работи правилно
( тъй като знам че всеки размер тръба имам определен капацитет да пренася топлинна енергия)
На схемата съм написал кубатурата на помещенията и радиаторите които ще слагаме. по моите изчисления ми е нъжна камина с обща мощност около 17 kW , като т тях около 5,кW за хола. За останалите помещения около 9kW и за бойлера 3 kW
Дръгият ми въпрос е дали е правилно да вържем нещата по следния начин - помпас филтър преди нея- на студената вода преди входа на камината, а раширителния съд да е на топлата вода непосредствено следд камината.

Прикачен файл

Untitled.jpg
ivhand - специалист
Ще съм благодарен на всички които се отзоват!
kapanec - специалист
Изходите на къмината са 3/4 така че до колекторите си карай на 3/4 но черна тръба не е желателно да е подцинкована,от колекторите имаш възможност да ползваш ф16,ф18,ф20и др.най отдалечения радиатор с най малко ф16 и така според радиаторите.РС(разширителен съд) веднага след камината както си написал (на изходящата "топлата")и помпата след РС също на (на изходящата "топлата") .РС да е с размер минимум 3/4 от общия обем на водата в цялата система( примерно ако общия обем на системата ти е 100л вода РС да ти е с такъв размер че да побира 30л вода и да има място за разширение на водата още 10л, като тръбата до РС да е с по голямо ф20 като от къмината до РС да нема спирател кран а да е вързано директно.Това е според мен аз не съм специалист но това са моите познания научени от тоя форум ако греша да ме поправят по знаещите
Последна промяна от kapanec на ср авг 08, 2012 9:14 am, променено общо 1 път.
igt - специалист
Безспорно металните тръби са по-сигурни, но същите ще имат много топлозагуби, изцяло се присъединявам към мнението на колегата по-горе относно размера на тръбите, както от камината, така и от разпределителната кутия, в която ще бъдат колекторите. Няма да е проблем и с ф16 да бъде изпълнена системата след разпределителната кутия, но е по-добре с различен цолаш, с оглед отдалечността на точките.
Бойлера и лирата можеш да вържеш с ф 18 до банята, след това да ги разделиш, някой ги правят, последователно - бойлер, лира, с възможност да затвориш бойлера, вследствие на което водата си минава през лирата.
Помисли и за изолащия на тръбите от разпределите до точките.
Успех.
kapanec - специалист
Нещо което съм пропуснал да уточня е че говоря за система с отворен РС .Другото което не сме споменали но според мен си е задължително това е Юпиес .Ако на теория необходимите Kw са ти 12kw хубаво е да се празапасиш малко относно радиаторите да са малко по мощни няма да ти е излишно .Дано сме били полезни. Ако не те затруднява пускай по някоя снимка от монтажа на инсталацията
Christo - майстор
Ако правилно съм разбрал, няма проект на парното.....Тогава ще става по метода на Нагодиго и Нагласьов....Не слагай от най-тънките тръби, за да можеш после евентуално да увеличиш някои от радиаторите, ако се наложи. По-дебелите тръби облекчават и помпата. Ако през някой кръг циркулацията е по-голяма от нужната, балансирането става със секретните кранчета, които се слагат обикновено в долната част на радиаторите. Разширителният съд се смята http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 10&t=19077
Ако тръбите са в обема, който се отоплява, какъв е проблемът ако отдават топлина? Аз бих избягвал, ако е възможно всякакви връзки на алуминиеви тръби, които после отиват под замазка и стават недостъпни. Изобщо тези тръби са нестабилни при инцидентно прегряване на системата.
ivhand - специалист
Много Ви благодаря за всичко и на всички. Чесно казано не очаквах толкова бързо да реагирате. Нямам думи!
Още не съм взел камината но доколкото знам изодите са на 1 цол ,но след това се налага редукция на 3/4 цол заради помпата. та заради това моят приятел предлага след помпата да се продължи с3/4 . Един парнаджия обаче, каза че за да работи добре системата е хубаво до колекторите да се стига с 1 цол (което ще ми е по трудно да го прикрия)
Иначе мисля на железните тръби да сложа изолация, поне на топлата. И аз съм чул че е добре да са черни заради корозията на цинка при висока температура, но ме обориха че всички фитинги са процинковани.
За обема на разширителния съд не разбрах как точно да го сметна 12 Kw x 1l = 12 l ли нещо друго?
или да сложа 30 л.????
Що се отнася до последователността - камина - разширителен съд - филтър -помпа (всичко на топлата триба) - и аз така си го мислех, но приятеля ми каза че при него помпата е на студената вода. да не би така да е по-добре с цел да не засмуква въздух, или пък да не се притесняват че помпата може да се повреди от топлта вода?9
igt - специалист
Помпата се връзва на студената вода, един път за защита от прегряване, втори път за да бута водата в ризата. Сложи изолация и на връщащата се студена вода, така ще намалиш вероятността от конденз в комината, кюнеца и комина, втори път ще подобриш процеса на горене и трете път ще осигуриш по-топла вода в системата като цяло.
montoya - майстор
ivhand написа:
Много Ви благодаря за всичко и на всички. Чесно казано не очаквах толкова бързо да реагирате. Нямам думи!
Още не съм взел камината но доколкото знам изодите са на 1 цол ,но след това се налага редукция на 3/4 цол заради помпата. та заради това моят приятел предлага след помпата да се продължи с3/4 . Един парнаджия обаче, каза че за да работи добре системата е хубаво до колекторите да се стига с 1 цол (което ще ми е по трудно да го прикрия)
Иначе мисля на железните тръби да сложа изолация, поне на топлата. И аз съм чул че е добре да са черни заради корозията на цинка при висока температура, но ме обориха че всички фитинги са процинковани.
За обема на разширителния съд не разбрах как точно да го сметна 12 Kw x 1l = 12 l ли нещо друго?
или да сложа 30 л.????
Що се отнася до последователността - камина - разширителен съд - филтър -помпа (всичко на топлата триба) - и аз така си го мислех, но приятеля ми каза че при него помпата е на студената вода. да не би така да е по-добре с цел да не засмуква въздух, или пък да не се притесняват че помпата може да се повреди от топлта вода?9
Има ли изобщо помпи на 3/4!?
Разширителния съд го знам аз като 5% от обема на системата
kapanec - специалист
[quote="igt"]Помпата се връзва на студената вода, един път за защита от прегряване, втори път за да бута водата в ризата.

Ако е свързана на студения щранг ще бута и водата към РС и така ще го подпомага да прелива по лесно.Независимо на кой щранг ще свързан РС трябва да е преди помпата за да се избегне това бутане на водата към РС .Понеже е "предвидено" иска РС да е на топлия щранг по добре е да е свързана на топлия щранг .Ако помпите прегряваха когато са свързани на топлия щранг щеше някъде в упътванията им да има "УКАЗАНИЕ или ПРЕПОРЪКА" че се монтират само и единствено на студения щранг разликата между двата щранга при добре направена инсталация е някъде около 20гр .ПАК КАЗВАМ НЕ СЪМ СПЕЦИАЛИСТ И АКО ГРЕША или ПОДВЕЖДАМ С ИФОРМАЦИЯТА СИ МОЛЯ ДА БЪДА КОРИГИРАН И ИЗВИНЕН С НЕЗНАНИЕТО СИ. За мен също ще е от значение ако имам някъде корекция казвам това защото и аз преди седмица си преостроих парното по тоя начин за който говоря самоче съм с котле това е разликата

Тема "Спешно въпрос за локално парно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: