Ел. инструментите. Консумативи.
preslav - майстор
bigdragon написа:
preslav написа:
....
1. В инструкцията пише, че на (+) се включва масата т.е. щипката на заварявания детайл, а на (-) се включва ръкохватката т.е. държача на електрода - правилно ли съм разбрал и кога се налага обратното включване?
2. На първо време ще работя със студено-огънат профил (дебелина на материала 2-3 мм.) и 3.2 мм. електроди - някакви инструкции за вида на електродите и големината на тока?...
Малко теория относно това, къде се поставя електрода при заваряване с постоянен ток:

Волтовата дъга представлява поток от електрони от минуса към плюса. На теория там от където се откъсват електроните (минуса), температурата е по-ниска от мястото, къдято те се блъскат (плюса).
Това означава, че на положителният полюс температурата е по-висока, което води до по интензивно топене на материала на съответният (положителен) полюс.

И сега на практика:
Ако заварявате дебели парчета метал и желаете дълбок провар и икономия на електроди или работите с нетопим електрод (ТИГ), сложете плюса на масата (детайлите).
Ако пък заварявате тънка ламарина или желаете бързо да прехвърлите стопилка от електрода към заваръчната вана, сложете електрода на плюса.

И т.н....
Много добро инфо, за което благодаря!
От казаното си правя извода, че за моя конкретен случай трябва да разменя нещата - т.е. с рутилвите електроди 3.25 трябва да закача ръкохватката на (+), тъй като ще си правя скеле от профили 30/20/2, после ще разваля скелето и ще ползвам профилите за изработка на парапети и оградки - тогава вече може да използвам (-) на ръкохватката.
Правилно ли разсъждавам или пропускам нещо?
agj - майстор
preslav написа:

Т.е. това (DC-/+) на кутията се отнася за това къде се закача ръкохватката ако правилно те разбирам?
Благодаря!
Да ,точно така!
agj - майстор
preslav написа:
bigdragon написа:
preslav написа:
....
1. В инструкцията пише, че на (+) се включва масата т.е. щипката на заварявания детайл, а на (-) се включва ръкохватката т.е. държача на електрода - правилно ли съм разбрал и кога се налага обратното включване?
2. На първо време ще работя със студено-огънат профил (дебелина на материала 2-3 мм.) и 3.2 мм. електроди - някакви инструкции за вида на електродите и големината на тока?...
Малко теория относно това, къде се поставя електрода при заваряване с постоянен ток:

Волтовата дъга представлява поток от електрони от минуса към плюса. На теория там от където се откъсват електроните (минуса), температурата е по-ниска от мястото, къдято те се блъскат (плюса).
Това означава, че на положителният полюс температурата е по-висока, което води до по интензивно топене на материала на съответният (положителен) полюс.

И сега на практика:
Ако заварявате дебели парчета метал и желаете дълбок провар и икономия на електроди или работите с нетопим електрод (ТИГ), сложете плюса на масата (детайлите).
Ако пък заварявате тънка ламарина или желаете бързо да прехвърлите стопилка от електрода към заваръчната вана, сложете електрода на плюса.

И т.н....
Много добро инфо, за което благодаря!
От казаното си правя извода, че за моя конкретен случай трябва да разменя нещата - т.е. с рутилвите електроди 3.25 трябва да закача ръкохватката на (+), тъй като ще си правя скеле от профили 30/20/2, после ще разваля скелето и ще ползвам профилите за изработка на парапети и оградки - тогава вече може да използвам (-) на ръкохватката.
Правилно ли разсъждавам или пропускам нещо?
Вече написах че винаги се гледа инструкцията на кутията на електродите.! Извода не е верен!
А Инфото #-o !

Ето Ви инфо за ВИГ
http://www.profstools.com/2011/02/blog-post.html


ЗАВАРЯВАНЕ НА МЕТАЛИТЕ
http://www.castingarea.com/education/nt/tm07.htm
mania - напреднал
preslav, сигурен ли си, че искаш да си правиш скеле, по което ще се катериш?!
Иначе при тия 2 мм ламарина би трябвало да си сложиш полюсите както го дава производителя. Накрая, когато няма да ти трябва това скеле, по-малкия провар (ако има такъв при тази дебелина и електрод) няма да ти помогнат особено при разглобяването/рязането.
bigdragon - майстор
@preslav
Много точно си разбрал моето обяснение...

По въпроса, защо на различните видове електроди са посочени различни полярности, няма връзка с моите обяснения, а с това какво съдържа материала на електрода и обмазката.
preslav - майстор
mania написа:
preslav, сигурен ли си, че искаш да си правиш скеле, по което ще се катериш?!
Иначе при тия 2 мм ламарина би трябвало да си сложиш полюсите както го дава производителя. Накрая, когато няма да ти трябва това скеле, по-малкия провар (ако има такъв при тази дебелина и електрод) няма да ти помогнат особено при разглобяването/рязането.
Добре, че има и такива като теб дето да вкарват по някоя нотка на съмнение, макар че още по-добре е ако се даде идея за решение на въпроса. Все още не съм убеден, че ще имам проблем с направата на скеле при условие, че максималната височина ще е 2.80 м. но благодарение на прочетенето се убедих, че трябва да ползвам 2.5 мм. електроди при това да спазя поляритета.
Мислиш ли, че за човек 85 кг. + 15 кг. материал +10 кг. тараба ще е проблем да се покачи на подобно скеле 2.80 Х 2.00 Х 0.50 м ?
mania - напреднал
Винаги трябва да има и такива, които да се усъмнят и го правя просто защото не ми изглеждаш прекалено опитен, а искаш да правиш отговорна конструкция (но като се замисля то безотговорни няма). Но пък ако слагаш повечко желязо и заварка на свръзките, сигурно ще се получи стабилно. Иначе, поляритета се спазва, той затова е даден. А в сметките пропускаш динамичния товар : ).
preslav - майстор
mania написа:
прекалено опитен, ... Но пък ако слагаш повечко желязо и заварка на свръзките, сигурно ще се получи стабилно. А в сметките пропускаш динамичния товар : ).
По-точно е да се каже без всякакъв опит - за последен път съм хващал ръчок преди 12-13 години, а и до тогава не съм првил нищо кой знае какво. Вчера направих скелето, поставих тарабата на 1.20 м. за да направя последните заварки на 2.80 м. Полюлява се, но не е фатално - не знам как ще е на по-високото, но със сигурност ще се осигуря с въже.
От електрожена (ARC 200) съм много доволен, но не и от заделектроженното устройство, не успявам да разлея шева, на места остават включвания от шлака, на места натрупване на материал от електрода - не знам къде бъркам, едното е със сигурност от ръката, но другото е големината на тока или нещо дуго. Определено с инверторния електрожен паленето на електрода е в пъти по-лесно, лепненето почти го няма, но незнайно защо със старите трансформаторни електрожени ми се получаваше да направя заварки като фабрични, а тук нещо ми куца - някакви съвети (зачистване и повтаряне на грозните заварки, повтаряне с 3.25 мм)? Ще бъда благодарен за всякакви идеи, съвети, хокане, съмнения - може и да не заварявам добре, но съм се научил да чета.
Благодаря!
Притежател съм на Gysmi 135 от близо година, като до сега сме го ползвали сигурно около 10 пъти и сме направили около 60-100 заварки. Докато работеше беше екстра, заварва добре. Нооо този модел а и може би повечето нови модели на тази фирма се оказали боклуци и сервиза на Харко който ги ремонтира го потвърждава.

Моя електрожен го взех точно от Агро маркет! И историята е следната:
Преди седмица, заварвах пантите на вратата на братовчеда. Заварихме едната успешно, заварихме втората, но след като пробвахме да отворим вратата се спука заварката на едната, отрязах я и реших да я заваря на ново. Та електрожена след всяко заварване си седи доволно включен както е по предписание, за да се охлади от вентилатора, но след около 5 мин, го изключих от разклонителя, защото ми трябваше за ъглошлайфа. След това отново го включих електрожена в разклонителя, от електрожена се чува обикновено едно изцъкване (има някакво реле), но след това не пожела, да се включи. :? Очевидно нещо се повреди.. отворих го, мислейки че може да има бушон някакакъв, погледах умно платката и го затворих. Взех да търся гаранцията, но проблема е че не я намерих изобщо, а още по лошото беше, че нямах и фактурата, явно е била с гаранцията забутана някъде. Отидох в магазина с надеждата да ми дадат дубликат. От там обаче се запънаха и казаха че не могат?!?.. Питах ги за сервиза примирен че ще си платя ремонта. Дадоха ми телефон и аз веднага позвъних. Човека беше изключително любезен и като разбра какъв е проблема каза че няма да има проблем магазина да ми издаде дубликат и че ще го оправят електрожена- тука вмятам че Gysmi е с 2 години гаранция, моя няма и година. Казах това на продавачката, при което тя много учудена ме пита за името на човека с който говорих пред нея по телефона, а аз звъня после пак да го питам, че не се представи на човека и после връщам отговора. Тази история се случва след като същата продавачка ме мота 2 дена уж да търсят гаранцията след като и казах ориентировъчно кога съм купил електрожена.. при положение че има компютър, би трябвало да я намери просто с набирането на серийния код, но уви след като им звъннах след втория ден сервира, че няма да ми издадат гаранцията. Но от сервиза бяха на друго мнение за което съм им много благодарен!

Днеска го занесох на ремонт.. и историята тук пак е интересна. Сервиза на Харко се намира в института по заваряване. Лесно го намерих. Влизам аз през портала, носейки куфара и гледам двама човека пушат... решавам да ги питам да ме упътят но единия като ме вижда се досеща, че търся сервиза ми задава въпроса "Вие от къде идвате?" а аз учуден "Аз съм от София?!", а той после "Кой ви праща, от къде сте го купили този електрожен?". Аз му обяснявам че съм го взел от Агро Маркет, а той ми вика че такава практика клиента да си носи сам техниката нямат и че е недопустимо, че е имало случай на изгубена техника точно поради този проблем и че Те от Агро Маркет трябва да си го донесат, че тези от Агро Маркет само проблеми им създават, че са идиоти и тн, направо ги направи на нищо :axe: :проба: . После бесен завъртя някакъв телефон, и се навика на някакъв шеф казвайки че офицялно повече не искат да имат нищо общо с тези от Агро Маркет.

Същия човек после ми обясни съвсем любезно и подробно че Gysmi били много слаби като машини, не добре направени- горяли (имало случай на гръмнал като бомба трифазен електрожен и клиентите едва ли не щели да ги бият тея от сервиза, въпреки че те не са виновни), чупели се лесно защото платката и основен модул са така поставени и закрепени, че при едно падане или удар на електрожена се пукат едни шпилки и спойки и електрожена повече не работи, самите основни елементи и мощтни транзистори неясно защо са залети с някакъв силикон, който влошава охлаждането им... изобщо пълна порнография били и нямали нищо общо със старите модели. Показа няколко негатива, които и сам видях преди да занеса електрожена на ремонт след като сам го отворих и погледнах вътре в него. Просто Gysmi са си влошили много качеството на изработка и щом сервиза на Харко са дигнали ръце смятайте колко са добри тези електрожени. Харко даже са говорили с производителя и шефовете им като са казали какви проблеми са открили, но от Франция просто не са изявили никакво желание да си оправят нещата и са показали един :finga: :butthead: . Така че който е решил да купува инверторен електрожен аз лично препоръчвам да отиде директно при производителя било то Харко, Редко и тн и да говори с хората директно. Gysmi не струват, поне моя модел е боклук.
dragozow - майстор
Мога да ти намеря платежния документ, за целта ми е нужно да ми подскажеш булстат или дата на покупката. Аргомаркет няма отношение по това дали Харко иска да работи с него, напротив, сервиза може да се откаже ако не му изнася. Това което са ти казали го казват на всеки клиент. Мога и да ти кажа защо го правят ама това е друга тема. Просто ние продаваме, а те се подпират по оградите, пушат и злобеят. Заради тяхното отношение към клиентите(които са и техни) имаме глоба от КЗП. Редовно нямат части и все друг им е виновен. Частите за Gysmi са скъпи, за това почнахме да внасяме сините апарати. Те също се повреждат, но ремонтите струват по 20-30 лв и стават за два дни...естествено не в този сервиз. Gys си има вносител и само той може да се оправя със сервиза. Дай ми някаква сламка за платежния документ и ще мине по гаранция, това мога да направя. Трябва ми булстат или номер на касовата бележка, картите на Gys не са поименни, там се гледа датата на картата и платежния документ. Ние съхраняваме платежните документи и можем да издадем дубликат, но ми трябва сламка. Ориентировъчно касиерката няма как да ти каже, продавахме по няколко десетки такива електрожени на месец. Мога да ти помогна ако имаш поне единия документ, ти си загубил и двата, в такъв случай ми трябва булстат или номер на бележка.

Тема "Съвет за инверторен електрожен" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: