Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
ndinev - специалист
@masagero

Аз си взех пълен комплект от конрад но още не съм намерил донора(велосипеда :-) )

Но не се стърпях и заформих един тест на батерията. Натоварих с около 9А за сумарно 1 час(с едно прекъсване за 5 мин след 15тата). Напрежението падна от 42в на 34В. Приблизителната сметка за изхабениа капаците е 9.4 Ач. Батерията според мен остана на 10-15%(не искам да правя 100% ДОД). За мен резултата беше доста добър. Не съм правил по динамичен тест - примерно с качване на тока до 20А за по 1-2 минути .

Колкото до студа ... рано е да се каже :-)
gotiniq7 - специалист
Събрах звяра, и след малко излитам да видя пробега как е. Зарядното зареди до 57 волта и спря, мерих клетките 3.5 - 3.6 :supz: :)
ndinev - специалист
както се видя от по горният ми пост и аз сте сдобих с кит.(сухоземен. не морски :-) )

та имам 2 въроса
1. Някои може ли да направи (срещу заплащане) контра рамена за предната вилка - за да не се чупи вилка и после куха тиква :-)

2. Забелязах че на конрадския мотор отстрани луфта е много много малък до вилката. - това от страната на кабела. Опасявам се че ако затегна здраво гайката може вилката да опре. Това не е така от другата страна на мотора ... има поне 3 мм повече. Говоря точно за местото където оста навлиза в мотора ... та по принцип има едно уширение което не позволява вилката да допре мотора. Мисля си за шайба обаче тя трябва да е с много малък външен диаметър защото иначе може самата тя да опре. някой да сподели челен опит
rook - специалист
gotiniq7 Честито и да си ги ползваш дълго и безаварийно. :)
ndinev ако вилката ти е стоманена - караш без притеснение, ако е алуминиева/магнезиева - просто не давай рязко газ докато не си сложиш усилващи елементи. След като счупих веднъж вилката, втората ме кара вече доста километри без грижа, като естествено спазвам условието да не давам рязко газ/ток. :) Иначе си правя усилватели, но поради липса на материал съм ги направил на половина. Освен това поради спецификата на сегашния ми велосипед съм преправял толкова много, че имам подлагани шайби и от двете страни. Шайбите са направени с външен диаметър колкото да не опират във вилката, а вътрешния профил е същия като на оста. И при мен на старото колело е опирало от тази страна и толкова, че семеринга се беше постопил/свил от топлината и се разхождаше свободно. :)
ndinev донора го няма, а зимата почти дойде :). Колко Ач са тестваните акумулатори? Най-слабото място на оловните акумулатори, че имат голям пад на напрежение при голям товар. Ако първоначално черпиш ток 9А при 42В(378 Вата) и после, при 34В(306 Вата), то разликата е много голяма. Да не говорим ако ги натовариш с 22А. При литиевите батерии го няма това нещо, много слабо се влияят от натоварването и при тях както си караш, без да усещаш някакво намаление на мощността, БМС-а казва "храс" и вече си само на педали. :)
gotiniq7 - специалист
ndinev написа:

2. Забелязах че на конрадския мотор отстрани луфта е много много малък до вилката. - това от страната на кабела. Опасявам се че ако затегна здраво гайката може вилката да опре. Това не е така от другата страна на мотора ... има поне 3 мм повече. Говоря точно за местото където оста навлиза в мотора ... та по принцип има едно уширение което не позволява вилката да допре мотора. Мисля си за шайба обаче тя трябва да е с много малък външен диаметър защото иначе може самата тя да опре. някой да сподели челен опит
Слагаш едната шайба от комплекта отвътре, тая с чопа дето е и си готов :)

Тъкмо се връщам от тестов преход, 43.5 км навъртях, като имаше много спиране и потегляне с тротъл до дупка. Започна да гасне първата зелена лампа, и мисля че 50 км пробег ще ги направи само на ток. Има и друга особеност, гумите са от най-лошите възможни, скоро време ще ги сменя с нови шосейни, мисля че и това оказва влияние. Скорост по баира 46 км/ч, на равно 52-53 :)

Прикачен файл

31082012090.jpg

Прикачен файл

31082012091.jpg
val4o89 - специалист
Малко снимки от звяра. Това не е крайния вариянт, но нямам време в момента за по прилични работи. Решил съм като имам време да монтирам батерията с 4бр. колани за пристягане на товари с тресчотка и да облицовам системата с вералит. За съжаление нямам достатъчно място в рамката да монтирам батерията така, че да не стърчи на страни. В началото мислех, че по този начин ще ми пречи на краката, но се оказа, че няма никакви проблеми.
Изображение
Изображение
Изображение

П.С. Хайде да се разберем да покараме някой ден заедно и на по бира да поговорим. :)
evparts.alle - специалист
Навит!
Звънкай на 0884 164 909. :-D
gotiniq7 - специалист
val4o89 написа:
Малко снимки от звяра. Това не е крайния вариянт, но нямам време в момента за по прилични работи. Решил съм като имам време да монтирам батерията с 4бр. колани за пристягане на товари с тресчотка и да облицовам системата с вералит. За съжаление нямам достатъчно място в рамката да монтирам батерията така, че да не стърчи на страни. В началото мислех, че по този начин ще ми пречи на краката, но се оказа, че няма никакви проблеми.
Измисли кутия, защото тая е от картон и фолио :)
riki888 - специалист
Вчера видях да се продава един не електро ами хибриден велосипед.
Зад седалката двигател с вътрешно горене който със верига върти задното колело.
Има си и педали.
Пред седалката, под рамката - два акумулатора + електрониката.
На предното колело - електромоторче + верижна предавка към колелото.
Изглеждаше или фабрично или много кадърно направено.
Ама ... 950 лева.
evparts.alle - специалист
Не е картон и фолио, а е стъкломат и фолио. Доста друсане иска да се счупи.. Но по тези дупки ...

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: