• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
bulhomes2 - майстор
ОК. Баш такова ще искам. Ама за колко волта да искам и милиампери да казвам ли?
Гледам сега в същия сайт това захранване - http://www.proton-bg.com/Article_Detail ... e_ID=13606, но не пише дали е стабилизирано. Гледах го да е 20 лв :lol:

Малко бавно, но май ще почна да зацепвам. Понеже гледам, че термисторите ще искат 450mW. Предполагам, че за 10 термистора търсим адаптер, осигуряващ над 5000mW (каквото и да е това). Този, който избрах пише "12V 4A AC100V-220V, АДАПТЕР ИМПУЛСЕН FJ-SWFJ-SW1204000Т 12V 4A". Първо да кажете достатъчен и добър ли е този адаптер или да търся друг?

И после нагласяме резисторите да поскат необходимия за светодиодите ток според температурата в табличката на ФБР.
Последна промяна от bulhomes2 на вт сеп 04, 2012 11:23 am, променено общо 1 път.
Тани - модератор
Те по подразбиране са на 12V . Не че няма и други де! На тебе и най- малкото ще ти върши работа, но сега като се замислих , може да го ползваш и за осветление - така или иначе само за индикатора ще ти е голямо дори и най-малкото. Може да си включиш в него и някоя LED лента или лунички :wink: Няма проблем да ползваш и стандартните ключове - консумацията е малка.
hidrazin - майстор
Да, за термостатите си прав и не съобразих, че имат много ниска температура на изключване.
Ами направих малко сметки. Излиза че е по-подходящо да използваш термистор 4,7кΩ.
Ей такъв: http://www.proton-bg.com/Article_Detail ... e_ID=13641
При червен светодиод с номинален ток 20mA и 12V захранване се получава следното:
Изображение
Ако използваш от старите светодиоди http://kvazer.com/LED/9383-VQA-13-1---S ... -CHER.html
по-би се получило нещо, защото те имат сравнително голяма консумация и светят силно едва при номиналния
си ток от 20mA. Новите ярки светодиоди светят доста силно и при 5mA.
Ако използваш от тези светодиоди може да не се наложи въобще да слагаш резистори при термистор 4,7кΩ.
Все пак може и да се наложи след пробите да сложиш някакъв в интервала 100-500 ома.
За захранването - 10 светодиода по 20mA излиза 200mA на 12V. Почти всяко читаво захранване би ти свършило работа.
И все пак съм малко скептичен към това изпълнение. Светодиодите нямат добре изразено регулиране на яркостта по
този начин. Ще имаш една лента със светещи диоди без добре изразени граници. например трудно ще направиш разлика в
светенето при 7 и 10мА.
Ама какво ти пречи да вземеш един термистор и един светодиод и като го потапях във вода с различна температура
да пробваш дали те устройва и тогава да купиш цялото количество.
Успех!
bulhomes2 - майстор
ОК. Сменяме термисторите (много ми беше трудно да открия разликата :lol: ).

Друго се чудя. Дали не е възможно вместо по един светодиод за ниво, да наслагам по 2-3 и с различни резистори да светкат при различни температури? Примерно първия диод да светка при 35°С, втория при 60°С, а третия - при 90°С. Или ще изгорят тези за по-малките t от подаването на повече ток? Нали - термисторите и захранването си остават едни и същи - просто размножаваме светодиодите за различни t.
Тани - модератор
Ще се получи само, ако ползваш ярки светодиоди. Те светват далеч преди максималния си ток и недостатъците им за предишната схема, са предимство за тази :wink:
AAsat - специалист
Абе прекалено много искаш от схема с терморезистор и светодиод.
hidrazin - майстор
Не се хвърляй в тоя филм. Ако светнат три светодиода с по 20mA ще опечеш термистора. :weedman:
И сега какво? Ще правим цветомузика ли? Ти докарай един ред (или колона) да то работи като хората
пък тогава може да мислиш за ъпгрейд. :-D
:partyman:
bulhomes2 - майстор
ОК. Остава с по един диод, който да светка към 35°С. Или по съвета на МамаМу, ами не можах да намеря такава "бягаща" светодиодна лента.
8180 - майстор
Момчета,
Вдигнахте нивото и вероятно малко по-просто трябва да обяснявате. Колегата предупреди, че е малко далеч от тази материя, но рисува чудесно, с мерак и ПРАВИЛНО. =D>
Булхомс,
Това е баш твоята първоначална идея. Аз някъде споменах, че би трябвало да има по-евтини механични термостати/защити и подобни. Не е лоша идеята, ако решиш да се върнеш на нея - само мини на по-ниско, БЕЗОПАСНО напрежение.
hidrazin написа:
:shock: :shock: :shock:
Айде и от мен един лесен вариант без термистори.
трмостат биметален
Този е за 60 градуса. Има ги всякакви през 5 градуса. Разгледай там.
Там, където колегата hidrazin замени захранването на 12V се наложи да замени термисторите с 4,7кОм. Това е "магията" да не се чудиш. За диодите - разликите стари/нови не го знаех и кои типове какви са, те да казват.

Ето и едно предложение за захранване - с разни защити, влагоустойчиво и по-евтино. За 12V има избор. На въпроса какво да търсиш, ти отговориха 10х20mA= 200mA или 2,5W. Със запас - 1А/12W. Практически почти всичко става. Колегите настояват да е стабилизирано - няма лошо.:
http://www.bgled.com/product/75/led-zah ... -12-w.html
Без влагозащитата.
http://www.bgled.com/product/155/led-za ... 12-12.html
Чувал съм, обаче, че този тип дават проблеми при недобра мрежа 220V (макар да пише друго), което е възможно при теб. Спецовете да кажат.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Тема "Следене на нивото на топлата вода - как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: