Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
zach_82 - специалист
Би трябвало, но не се получвава с малко предавателно число като 2 например.
Този акумулатор тежи 55 килограма + моите 70 кг + теглото на всичко останало - около 25 = 150 кг.
По нагорнище ще спре. Но въпреки това ще те послушам и ще намаля малко предавката, че е малко бавно, а иначе мощност не му липсва.
ge6aaaa3 - специалист
След като намалиш предавателното число, ако не ти представлява трудност, драсни каква максимална скорост си постигнал и какъв пробег имаш. Да знам дали да се захващам. Целите ми са:
-максимална скорост по равно- 50км/ч
-пробег-20км
-да катери баири с поне 20км/ч
-сравнително добро ускорение /по равно да достига 50км/ч в рамките на 300метра/
Ако е под тези параметри, упражнението няма смисъл... Поне според мен де.
ludiagsm - специалист
хора не се връщайте в миналия век, купете си хъбове и карайте ,не се занимавайте с глупости!
ge6aaaa3 - специалист
И къде остава "направи си сам" в случая? Апък и да дам 300 - 400лв и да се возя на колело с 30км/ч, с което мога да мина 20км с едно зареждане, няма много смисъл. А стартер имам, колело имам, акумулатор остава да намеря и кефа, че си го правя сам е на лице. :)
Това е мое мнение! :wink:
Pandurko - специалист
ludiagsm написа:
хора не се връщайте в миналия век, купете си хъбове и карайте ,не се занимавайте с глупости!
Не са глупости. Хъба си е изначално куцо решение, но простотата на монтажа и управлението го прави предпочитан. Вярното решение е малък но високооборотен двигател. Мощността е = на обороти по момент според учебника по физика. Което ще рече че ако моторчето е малко на обем и тегло трябва да е с високи обороти(всяка бормашина е към 500-1000ват и тежи няма и кило, но мотора и е на 30 000 об). Освен, че ще е по-леко, като цяло едно такова изпълнение, ще е и по-пъргаво. За това и стартер с предавка 2 няма да върви, понеже моментът му е малък. Би се получило ако е с предавка 30-40 и се развърти до няколко хил. оборота, както е замислен.
Хъбът освен всичко утежнява самото колело(не велосипеда), което влошава сцеплението с пътя поради голямата необресорена маса. Само дето е трудно да се прави редуктор + предаване към подвижен елемент в домашни условия.
Тъй че на тези дето им се вози, хъбът е перфектен. А тези дето им се човърка са просто са от друг сой хора. Но все пак малко физика да се чете никога не е излишно :)
gotiniq7 - специалист
Тая глупост с оборотите такива загуби ще ти докара, че половината мощност ще отива в триене и озвучаване. Все едно на мотор 24 волта вместо да сложиш 24 волта батерии, да сложиш 2000 волта, а после с нискокачествени инвертори да го правиш пак на 24. Че ще стане ще стане но какъв е смисъла като губиш от всичко това? Ти бормашината знаеш ли колко и е КПД-то? Защо мислиш е тая турбина вътре?

И да направим малко сметки за желязофосфатната батерия. За 50 км изминати зареждам 15 ст електроенергия, 1500 зареждания(толкова и дават живот) по 50 км са 75 000 км ресурс, и при тези цени на тока са 225 лв + цената на батерията 900 лв стават 1125 лв всичко. Това е сумата за 75 000 км пробег, батерия + ток. Смятайте сега с евтините оловни боклуци как излизат сметките.
stanetzz - специалист
tonyboy написа:
Никой ли не ползва нещо подобно? Дайте съвет моля.

http://www.ebay.co.uk/itm/110859761169? ... 1423.l2649

http://www.ebay.co.uk/itm/270935014382? ... 1423.l2649

Aз ползвам същия като от втория линк. Малко бързо сменя показанията от долния ред вляво, но иначе върши добра работа. Има силна подсветка, и през нощта се чете по-добре, отколкото през деня. :lol:

Иначе , ето го и моето "произведение".
48V 800W хъбов мотор, контролер с регенерация; батерия 48V 20Ah LiFePO4 ; фар с 12W светодиод (4х3W); Волт/ватметър като от горния линк ; дебели гуми Schwalbe Table Top 26x2.2

Прикачен файл

DSC00309 (Copy).jpg

Прикачен файл

DSC00311 (Copy).jpg
DSC00311 (Copy).jpg (107.33 KиБ) Видяна 3310 пъти

Прикачен файл

DSC00315 (Copy).jpg

Прикачен файл

DSC00318 (Copy).jpg

Прикачен файл

DSC00316.jpg
DSC00316.jpg (54.93 KиБ) Видяна 3315 пъти
Последна промяна от stanetzz на нед сеп 09, 2012 5:11 pm, променено общо 1 път.
rook - специалист
Pandurko няма лошо да се чете физика, дори ти препоръчвам да го направиш, както няма лошо и да се мисли. Как се тръгва според теб? Развърташ моторчето с 30 000 оборота и тогава го зацепваш за двигателното колело? Максимален въртящ момент ти трябва при тръгване (за справка физика), а след като това малко ел.двигателче няма въртящ момент при нулеви(ниски обороти), просто никога няма да тръгнеш. Освен това за високите обороти ти трябва голямо преобразуване на оборотите и от там следва голям редуктор, което води след себе си големи загуби, голямо тегло, голям шум. Като прибавим и мнението на gotiniq7, а има и още подробности, но няма смисъл да се коментират. Който иска да си прави сам всичко, така да бъде. Напълно одобрявам и подкрепям това, всеки който има желание и възможности да си го направи сам, но да се говорят глупости за хъб моторите или които и да е други - няма смисъл.
Pandurko - специалист
Редукторът намалява оборотите и вдига момента. При тръгване пак ще си имаш високия момент. Имаше по-назад едно велосипедче с широки гуми, което показва двойно по малък разход с предавката само от венците на веригата, което предавателно число я има 10 я не. От къде е дошла разликата според вас? Трябва ли да коментираме че при скорости около нула мощността на всеки двигател е около нула и съответно кпд е там някъде (под мощност на двигател се разбира това дето излиза на вала, а не това дето му се подава като захранване). При високооборотен двигател тези ниски обороти на каплата ще са умножени по предавателното число и самия мотор ще е с доста по-високи обороти и в зоната на високите си кпд на механичнта си характеристика. А това 30000 об го дадох като пример не че разумно да се прави. едни 1000-2000об при макс скорост са достатъчни, при което предавателното число ще е към 100. И не е кой знае какво триенето в този случай.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: