8081, трябва да се мисли по-общо. Целзий и Фаренхайд са мерни единици, с които се замерва температура. Те имат условни нули, които са положителни стойности спрямо абсолютната нула, но те са условни. Просто са решили да сложат нулата някъде за по-лесно. Абсолютната нула е точна стойност и под нея не може да се слезе, без значение с каква мерна единица се замерва. Т.е. тя е единствената ни отправна точка. За горна граница на температурата още се спори – най-високата температура е била в момента на „големият взрив”, но колко е била тя не е изчислено. Без да се знае точната маса на материята участвала в този взрив не може да се сметне. Както и да е това е без значение, по-важно е, че от абсолютната нула нагоре температурата може да се опише като линия разграфена през равни разстояния в зависимост от мерната единица, която ползваме. При Целзий деленията са през 1°, както е и по Келвин, но при Целзий са сложили нулата там, където замръзва водата при налагане 1 атмосфера.
Да видим какво би станало, ако тази 0 я бяха сложили там, където водата се изпарява т.е. 100°С да ги приравним на 0°С. Нещата пак ще са си същите. Просто тогава в условието на задачата трябваше да питат „днес е -100°С утре ще е двойно по-студено” колко ще е утре. Отговора пак няма да е -200°С. Абсолютната 0° ако се запази делението от 1° ще си остане 0°К, -100°С ще отговарят на сегашните 0°С (колкото е в сегашната задача), а разстоянието от 0°К до новото условие -100°С ще си остане същото. Като се раздели на 2 ще се получи същата стойност +137°К или ако трябва да се отговори в новата мерна единица (с преместена 0 със 100 единици) ще е -237°С.
Предполагам, че задачата е за 7 или 8 клас. Тогава май се учи за числови редици и абсолютнa нулa.
А относно Емо Чолаков, не го вземай много на сериозно. Той скоро каза „Да не пренебрегваме свирката на спасителя...”. Още не мога да убедя жена си какава точно свирка е имал в предвид...
Да видим какво би станало, ако тази 0 я бяха сложили там, където водата се изпарява т.е. 100°С да ги приравним на 0°С. Нещата пак ще са си същите. Просто тогава в условието на задачата трябваше да питат „днес е -100°С утре ще е двойно по-студено” колко ще е утре. Отговора пак няма да е -200°С. Абсолютната 0° ако се запази делението от 1° ще си остане 0°К, -100°С ще отговарят на сегашните 0°С (колкото е в сегашната задача), а разстоянието от 0°К до новото условие -100°С ще си остане същото. Като се раздели на 2 ще се получи същата стойност +137°К или ако трябва да се отговори в новата мерна единица (с преместена 0 със 100 единици) ще е -237°С.
Предполагам, че задачата е за 7 или 8 клас. Тогава май се учи за числови редици и абсолютнa нулa.
А относно Емо Чолаков, не го вземай много на сериозно. Той скоро каза „Да не пренебрегваме свирката на спасителя...”. Още не мога да убедя жена си какава точно свирка е имал в предвид...
