• 1
  • 2
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
Стефко - специалист
Прав си. Но явно си изостанал с техниката. Вече има индуктивни нагреватели, които нагряват детайлите за сглобка до точно определена температура.
torbalan - Дървен философ
teves написа:
Junak написа:
Ако няма шпонков канал - зор ще видиш. Пресовите сглобки са трудна работа, особено ако трябва да се предава въртящ момент
Има шпонков канал
E, щом има канал за шпонка - драмата е решена...
Стефко - специалист
torbalan написа:
teves написа:
Junak написа:
Ако няма шпонков канал - зор ще видиш. Пресовите сглобки са трудна работа, особено ако трябва да се предава въртящ момент
Има шпонков канал
E, щом има канал за шпонка - драмата е решена...
Торбаланчо, представа си нямаш колко си далеч от техниката.
torbalan - Дървен философ
Стефане, не ти ли писна да ръсиш мозък...

Има вариант със стегната сглобка, има вариант и с хлабина... да не говорим, че има и подвижни шайби, който спрямо вала се фиксират със шпонки - и там ли е със стегнатост...

Айде спести ни философстването си... и вземи си отвори учебника по машинни елементи...

teves - ето ти един линк, на който е описано как се смятат шпонки и ако ти се занимава можеш да си провериш твоя конкретния случай :)
angelfilev - специалист
teves написа:
Здравейте колеги,въпроса ми е следния,имам ел. двигател на който вала му е 24мм.диаметър, трябва да му сложа ремъчна шайба колко милиметра трябва да е отвора й и как точно се набива на двигателя.Благодаря предварително на хората които ще се отзоват.

Въпроса не е до милиметри, а до реални отклонения от милиметри.
Стефко ти е посочил един от правилните начини, но в случая по-правилен отколкото е нужно.
Проблема е, че точност от 0,01-0,02 мм трудно се постига на струг.
Стругарите обикновено използват някакъв калибър за да изработят отвора, защото не може да се вдига мотора и да се пробва, докато шайбата е на струга. Най - често използват лагери. В твоя случай лагер 6008 има външен размер 24мм и може да се ползва.
Не е задължително шайбата да е набита, може да се монтира и с малка хлабина и стопорен винт.
Сглобката със стегнатост на горещо е рискована да не можеш после да свалиш шайбата. Стефко споменава за това. Ако не разполагаш с нужните измерителни инструменти няма да знаеш дали стегнатостта е 0,01 , или 0,05.
Стефко - специалист
torbalan написа:
...

ето ти един линк, на който е описано как се смятат шпонки и ако ти се занимава можеш да си провериш твоя конкретния случай :)
Човека задава конкретен въпрос, и аз му отговарям конкретно. Линкове не са ми нужни. Всеки божи ден се занимавам с това.
torbalan - Дървен философ
Мдам, знаем че четенето не ти е сила... И си личи от далече.
sek.1 - специалист
angelfilev написа:
Проблема е, че точност от 0,01-0,02 мм трудно се постига на струг.
.
Постига се без проблеми зависи какво може този зад нониусите . Иначе за меренето Стефан е прав всеки вал може да има някаква грешка много рядко размера е на нула особено на двигателите произведени през последните 20 години от както държавния качествен контрол го няма а държавните стандарти са препоръчителни . Другия фактор е дали мотора е нов или на неговия вал са набивани N броя пъти шайби . Ако шайбата е алуминиева или текстолитова проблеми няма но ако е стоманена или чугунена при всяко избиване "отнася" със себе си и част от материала на вала . За това се мери за всеки отделен вал . При набиването на шайбата задължително трябва да се подпре ротора отзад особено ако мотора е монофазен и има центробежен изключвател на пусковата намотка обикновено се чупи още на втория удар .
  • 1
  • 2

Тема "Набиване на ремъчна шайба?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: