reevil написа:Moже ли да споделите колко кубика дърва(метровки) нарязвате за горене с 1лт. бензин и с каква машина.Провери ли си въздушния филтър?Аз никога не правя сметка!
Моята взе да папка по около 300грама на кубик, а преди рязах доста повече
Ел. инструментите. Консумативи.
професионал
- специалист
3948 мнения в "Тема за резачките и моторните триони"
unisex
- специалист
- Мнения: 46
От 19 години режа дърва с резачка ЩИЛ 036-61.5см3 4.6кс.С нормално заточена остра верига Рапид Супер с 1 резервоар бензин който конкретно за този модел събира 650грама бензин и 320грама масло за веригата, метрови дърва на дребно режа около 3 м3.Както казаха колегите обаче всичко е доста относително.Освен остротата на веригата, мощността на машината нейната изправност, количеството двутактово масло сипано в бензина, друг не маловажен фактор е и човекът боравещ с нея.Имам предвид, че при рязането трябва да се използва и инерцията на машината особено когато вече дървото е почти прерязано.Виждал съм новобранци които като стиснат спусъка докато не отрежат и напречната дъска на магарето под дървото не го пускат.Има и такива , които за отрязването на клон форсират машината така сякаш ще режат секвоя така, че причините са комплексни.И още нещо-рязането на дърва не е за всеки.Това е като шофьорлъка, има такива които просто толкова могат има и такива които това е вътре в тях!
iivanov
- майстор
- Мнения: 3024
Щилкaтa все още ми се виждa плaстмaсовa,a мaкитaтa все още е във виртуaлнaтa реaлност.Зaтовa от вчерa съм собственик нa хуск 545.Мaшинaтa е с идея повече електроникa,но aко съдя по 15 годишнaтa ми тойотa,товa не е лошо.Въпроснaтa електроникa души к'во съм сипaл в резервоaрa,гледa ми филтърa,следи зa нaдморскa височинa и влaжност нa въздухa.Кефa щеше дa е пълен,aко имaше опция зa френскa любов,aмa явно шведите сa зaдръстеняци и не ги рaзбирaт тея нещa.Инaче теглото е с 400 гр по-ниско от aнaлогa щил 271,a плaстмaсaтa е зaднaтa дръжкa и кaпaкa нa двигaтеля и филтърa.Другото е мaгнезиеви сплaви и aлуминий.Нaдявaм се дa излезе сполучливa мaшинa.
dragozow
- майстор
- Мнения: 2662
Технологията се казва Auto tune. По карбуратора няма какво да регулираш, той го прави сам в зависимост от горивото и атмосферните условия. Има го от миналата година на две машини, от няколко месеца има още няколко модела, като тенденцията е всички да станат така. С уреда за диагностика се чистят грешки като на автомобил или се сменява софтуера. Връщам се от тридневен семинар на Husqvarna та за това ти обяснявам. Има една подробност и не знам дали са ти я казали. Според колеги които са продавали повече такива машини за да работи добре същата след като се запали трябва да се остави на празен ход около 5 минути за да се настрои. Иначе качеството на бензините у нас е ужасно и се движи в големи граници, видях нагледно как с бензин от xx се съсипва здрава машина.
dragozow
- майстор
- Мнения: 2662
Можеш да осъдиш ако докажеш, доказването е пари. Лаборатории, тестове и т.н. Не можеш да се предпазиш особено, проблема тръгва още от рафинерията. Едно калпаво гориво наблъскано с добавки които помагат за определени неща. Най-лошото е че сипано гориво през 20 дни на една бензиностанция се различава в големи граници. Не случайно всички казват че на запад от нас горивата са много по-хубави и отговарящи на различни стандарти, за България е каквото има, защото сме малко в третия свят. Съвременните коли са прецизни и капризни, така е и с моторните триони. Няма точна формула къде да сипеш, на позната бензиностанция е по-добре.
dragozow
- майстор
- Мнения: 2662
Дай му кода и ще ти кажа. Много от нещата на страницата им не се предлагат на нашия пазар и няма от къде да се купят. Например от машините най-голямата която се внася е 372 XP, по-големи с поръчка, поне месец чакане и така. Много от нещата в каталога пък въобще не виждат бял свят. Тази и следващата година новостите ще са при McCulloch, ще има няколко нови модела моторни триони, два от които ще са налични след десетина дни. Ще има тримери, моторни коси и т.н. Новостите в Husqvarna са трионите с Auto tune и гама акумулаторни машини, верижен трион, тримери, мотофреза и райдер(тракторче за косене). Лично аз ги пробвах на семинара, имаше мостри. Определено са добри решения, недостатък са цените на Li-ion батериите. Триона например струва 870 лв:
http://www.argo-market.com/Products/Details/1577
Това влиза в класа на 40-50 см3 триони, никъде не го пише, но батерията изкарва около 25 минути, за озеленители и подръжка на паркове е достатъчно. Лично аз бих предпочел моторна. Все още не се знае колко ще струват батериите, защото ако я оставиш няколко месеца без ток може и да замине. Моторния трион и да го забравиш с гориво като решиш да го ползваш може да го източиш. Иначе си говорихме и за евтините китайски безименни продукти, Husqvarna няма намерение да прави супер евтини машини, защото ще се отрази на качеството. За сметка на това в Китай вече срещат разбиране от властите и водят няколко дела срещу имитатори. В Европа има много високи изисквания за вредните емисии на двутактовите двигатели, повечето китайци не ги покриват, но въпреки това много страни не правят нищо за да забранят вноса им. Тези изисквания за емисии раждат добри решения, като направиха X-torq двигателя преди 2-3 години той беше до 70% по-икономичен от старите. Това е особено важно за професионалистите.
http://www.argo-market.com/Products/Details/1577
Това влиза в класа на 40-50 см3 триони, никъде не го пише, но батерията изкарва около 25 минути, за озеленители и подръжка на паркове е достатъчно. Лично аз бих предпочел моторна. Все още не се знае колко ще струват батериите, защото ако я оставиш няколко месеца без ток може и да замине. Моторния трион и да го забравиш с гориво като решиш да го ползваш може да го източиш. Иначе си говорихме и за евтините китайски безименни продукти, Husqvarna няма намерение да прави супер евтини машини, защото ще се отрази на качеството. За сметка на това в Китай вече срещат разбиране от властите и водят няколко дела срещу имитатори. В Европа има много високи изисквания за вредните емисии на двутактовите двигатели, повечето китайци не ги покриват, но въпреки това много страни не правят нищо за да забранят вноса им. Тези изисквания за емисии раждат добри решения, като направиха X-torq двигателя преди 2-3 години той беше до 70% по-икономичен от старите. Това е особено важно за професионалистите.
Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!