Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
todortv - майстор
hidrazin написа:
При халогенните играта е друга - при тях имаме халогенен цикъл на изпаряване и отлагане на волфрама обратно на спиралата. Ако димираме такава лампа нарушаваме този цикъл и тя си заминава бърже, бърже.
Аха, значи тези модулчета за автоматично палене на фаровете на % ще скапят бързо ламбите ?
Или бъркам.
fikata - майстор
Аха, значи тези модулчета за автоматично палене на фаровете на % ще скапят бързо ламбите ?
Или бъркам.
Дали не бъркаш ксеноновата лампа,която е газоразряден светлоизточник с лампата с нажежаема жичка ЛНЖ и с халогенна лампа.
При ксеноновата система светлината се получава чрез йонизиране на смес от ксенон и други газове, затворени в капсула между два електрода. Другият компонент от системата е баластът.
При ЛНЖ по горе hidrazin е обяснил защо в колбата се вкарват някои благородни газове с които се намалява скоростта на изпарение на нагрявания метал/волфрам/.При по скъпите лампи се ползват газове криптон и ксенон, а при по евтините азот
todortv - майстор
fikata написа:
Дали не бъркаш .....
Не ги бъркам, въпроса ми е относно димирането на халогенните лампи, както е написал @hidrazin.
Прочети поста заедно с цитата. :partyman:
fikata - майстор
alsted написа:
А за живота на ЛСЖ? Как се износват физически и чисто математически можете ли да покажете ограничения им живот? Как на тях се отразява времето когато са в покой?
Темата ти е с любознателен характер и ти препоръчвам едно филмче:
от http://kolibka.com/2.html
със заглавие:
Obsolescencia programada - Comprar, tirar, comprar / Купи, хвърли, купи: Скритата история на планираното остаряване (2010)
3149 Obsolescencia programada - Comprar, tirar, comprar
hidrazin - майстор
Правилно ме е разбрал. Балонът не се запълва с халогенен газ просто така, за благозвучие.
Той играе основна роля в халогенния цикъл. Накратко - волфрамовите атоми се изпаряват и се свързват
с халогенния газ и образуват волфрам-халогенидна молекула. Благодарение на високата температура на балона,
тази молекула не се отлага по балона а се придвижва към жичката, където отново благодарение на
още по-високата температура се дисоциира на волфрам и халогенен елемент. Волфрамовите атоми отново
се отлагат по жичката. Вярно - отлагането не е съвсем равномерно. Най-критично е там, където се свързва
с молибденовите изводи. Там, поради ниската температура отлагането е по-малко и изтъняването съответно
по-голямо. Все пак този цикъл увеличава значително живота на лампата при едно условие - да не се димира
с повече от 5-10% !!! Защо? Ами нарушава се халогенния цикъл, поради ниската температура на балона.
Естественно няма да изгори за седмица, но ако се направи тестова постановка резултата ясно ще покаже.
На някой да му е направило впечатление, че всички халогенни лампи са с малък балон - и тези от автомобилите,
и тези от луничките, и тези от разни киномашини и прожектори? Е това е имаенно за да се поддържа температурата
на балона всисока и да не се нарушава халогенния цилъл.
Сами можете да предположите какво ще се случи с хивота на автомобилните ламби, като ги димирате. :lol:
Някой да е видял фабрична кола с халогенни фарове да се димират? Те ония да не са толкова глупави.
:partyman:
Това с димирането на халогенните лампи силно ме заинтригува! Но за димирането на автомобилните лампи не е точно така, т.е. има фабрично направени фарове, светещи при редуцирано напрежение. Честно казано аз си мислех, че това само удължава многократо живота на самата крушка, но дали съм бъркал?
dyaneff - майстор
Халогенните крушки не обичат нито по-високото, нито по-ниското напрежение от номиналното за което са проектирани.

http://ec.europa.eu/energy/lumen/overvi ... dex_bg.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Halogen_lamp
hidrazin - майстор
т.е. има фабрично направени фарове, светещи при редуцирано напрежение.
Я дай да ги видим тия фарове, че ми стана интересно.
:partyman:
Добре де, дневни светлини на дългите, фабрични на моята кола, светещи с Н7 на 50% не ли същото като димиране? Може аз да греша, просто ми е интересно :)
hidrazin - майстор
Тук за фабричното димиране си прав. Тъй като не съм фен на темите димиране на автомобилни фарове, дневни светлини
и други такива от сорта, взех че поразгледах малко. Да, на някои коли се монтират фабрично устройства за димиране на
основните фарове. По-умните производители монтират допълнителни дневни светлини. Пък има и нещо друго. Прословутите
дневни светлини са измислени уж с цел безопасност. Та когато става дума за безопасност никой не ти мисли за живота на
ламбите - все пак те са консуматив.
:partyman:

Тема "Електропроводимост и стареене на проводника" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: