Най - вълнуващия въпрос зимно време.
тонито68 - напреднал
Котлите трябва да се продават с месечен курс за управление. Обикновено първия сезон ти стъжняват живота! Еле и майсторите ако са пишман....кошмар!
filmatoplo - майстор
:) Че Атмоса е лесен за обслужване , дори за жена :yawinkle: .
VLADO66 - майстор
filmatoplo написа:
:) Че Атмоса е лесен за обслужване , дори за жена :yawinkle: .
Колежката иска да го кара тоя котел, не да го пали :lol:
filmatoplo - майстор
:) Аз провеждам курсове , ама лятото .
Christo - майстор
Първо, моите почитания за това, че си се захванала с мъжка работа, пък си жена! Въпросът с буфера не е въпрос на вяра и убеждения, а е технически факт! В Германия службата, която узаконява котлите, изисква буфер по 55 литра на киловат инсталирана мощност. Не вярвам да са по-глупави от нас! Един от големите кусури на котлите на твърдо гориво е, че това гориво, което е сложено в котела не може да се регулира как да гори. Притварянето на въздуха води само до влошаване на горенето, респективно сажди, задръстен котел и ниско КПД. Идеята на буфера е котелът да гори с оптимално количество въздух(кислород), при оптимално КПД, като излишната топлина се складира в буфера. След изгарянето на горивото трябва котелът да се притвори, така че да не смуче повече студен въздух, да се охлажда, пък да топли комина. Парното продължава да топли, като тегли складираната топлина от буфера. Така с едно и също количество гориво добиваме повече топлина, намаляваме разходите и по-рядко ходим до котела. Един тон буфер, заедно с нещата около него струва около 1000 лева(съвсем приблизително), но се купува веднъж, пък може да работи безотказно и двайсет години! И последно: не правя и не продавам буфери :)
тонито68 - напреднал
VLADO66 написа:
filmatoplo написа:
:) Че Атмоса е лесен за обслужване , дори за жена :yawinkle: .
Колежката иска да го кара тоя котел, не да го пали :lol:
Как позна, автомоб. енджинер съм. Де да имаше котли с ДВГ :supz:
тонито68 - напреднал
Christo написа:
Първо, моите почитания за това, че си се захванала с мъжка работа, пък си жена! Въпросът с буфера не е въпрос на вяра и убеждения, а е технически факт! В Германия службата, която узаконява котлите, изисква буфер по 55 литра на киловат инсталирана мощност. Не вярвам да са по-глупави от нас! Един от големите кусури на котлите на твърдо гориво е, че това гориво, което е сложено в котела не може да се регулира как да гори. Притварянето на въздуха води само до влошаване на горенето, респективно сажди, задръстен котел и ниско КПД. Идеята на буфера е котелът да гори с оптимално количество въздух(кислород), при оптимално КПД, като излишната топлина се складира в буфера. След изгарянето на горивото трябва котелът да се притвори, така че да не смуче повече студен въздух, да се охлажда, пък да топли комина. Парното продължава да топли, като тегли складираната топлина от буфера. Така с едно и също количество гориво добиваме повече топлина, намаляваме разходите и по-рядко ходим до котела. Един тон буфер, заедно с нещата около него струва около 1000 лева(съвсем приблизително), но се купува веднъж, пък може да работи безотказно и двайсет години! И последно: не правя и не продавам буфери :)
Има логика естествено. Не, че парите са много или малко, имам страх от майстори!
filmatoplo - майстор
Преди половин час издадох една инсталация с Атмос на клиента вече да си я ползва , така съм я направил че , трябва само да слага дърва :wink: .Атмоса е свързан с 4 пътен вентил с задвижка,котелна помпа,радиаторна помпа , и помпа за бойлера -който е 300 литра.При въпрос от страна клиента -Какво да пипам , му казах нищо :lol: .Защото той гледал на комшията как го ръчка постоянно , тече конденз , пуши , котела повече от 60 гр не можел да вдигне , думата пиролиза пък била непозната :? :-D .Та мисълта ми е че -майсторите наистина са важни :wink: , правилно се опасяваш.
тонито68 - напреднал
Ми ей на: Днес виках един да направи водното охлаждане. Въртя се, пули се и накрая ми вика " Дай да сложим един УПС. Мъжа ми се върза, ма аз се чудя-чехите са го направили така, ние пак уйдурма.
Та кажете мнения! Майстора никога не бил слагал, пък клапаните били скъпи, пък сложно....
filmatoplo - майстор
Колко е скъп -120 лв , свързва се доста бързо и лесно с тръба с алуминиева вложка фи-16.От водопровода се взима захранване , минава през филтър 1/2 (по желание) преди да влезе в клапана -който пък е завит на едната тръба :wink: .На другата тръба завиваш едно коляно 1/2 на което се завива друга тръба която се отвежда към канализация , сифон , или 10 литрова туба :wink: .Кое е сложно -само пари да има.

Тема "и пак за атмоса!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: